תאונות עבודה לנוער

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

תאונות עבודה לנועראם טרם מלאו לך 18, בחרת לעבוד כשכיר ונפגעת בפגיעת עבודה כלשהי, דע כי חוק ביטוח נפגעי עבודה מקנה את האפשרות לזכאות לדמי פגיעה מהביטוח הלאומי, גם עבורך. החוק מקנה דמי פגיעה וזכויות נפגע במקום העבודה, עבור מי שאירעה לו כל פגיעה בעבודה, בזמן העבודה, בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה הביתה, עבודה תאונת עבודה או מחלת מקצוע, כאמור בהתאם לתנאים האמורים בחוק. הגשת תביעה ואישורה בעקבות תאונות עבודה לנוער מקנה לך זכאות לגמלאות שונות, קבלת כספים ואף קביעת אחוזי נכות במקרים מסוימים, זאת לאחר אישור הביטוח הלאומי את התביעות הנ"ל. כל זאת תחת הוראות החוק כאמור וכן בהתאם לתנאי חשוב אחד- כי העובד נעדר לפחות 12 יום מעבודתו. שכן, לפי החוק, עובד שנעדר פחות מ-12 ימי מחלה לאחר תאונת עבודה, לא יהיה זכאי לדמי פגיעה מהביטוח הלאומי, אלא מהמעסיק בלבד. בנוסף לזכאות זו, יכול וישנן זכאויות נוספות, כמפורט במאמר זה.

מהי פגיעת עבודה הנחשבת כתאונות עבודה לנוער?

על מנת להגיש בקשה לקבלת דמי פגיעה בגין פגיעת עבודה וכן גמלאות נוספות, עליך לחוות אירוע הנחשב לפי החוק כתאונת עבודה או כמחלת מקצוע. אם גילך פחות מ-18, וחווית אירוע מעין זה של פגיעה במהלך ביצוע עבודה, תוכל לתבוע מהמוסד ביטוח לאומי דמי פגיעה. מבחינת תאונה בעבודה, זו תיחשב כתאונה שאירעה תוך כדי עבודה, בדרך לעבודה, או בדרך מהעבודה חזרה הביתה. וכן, תאונה שנגרמה עקב ביצוע העבודה, בין אם אצל ארגון גדול, מעסיק או מי מטעמו, וכיוצא בזה, במקרה של תאונות עבודה לנוער.

גם במקרה של נוער, בהחלט יכולה לקום זכאות לדמי פגיעה בעקבות מחלת מקצוע, זאת כמובן לאחר וידוא התאמה לפי חוק. כלומר, פגיעה שאירעה למבוטח עקב עבודתו השוטפת, תחת דרישות החוק והתקנות- תיחשב למחלת מקצוע. לפי התקנות, עובד בן- נוער אשר חלה במחלת מקצוע עקב עבודתו, בין אם אצל מעסיקו או אצל מטעמו, יחשב הדבר לתאונה עבודה. מחלת מקצוע היא גם מצב בו עובד חלה במחלה שאיננה מופיעה בתקנות ברשימת מחלות המקצוע, אך למרות זאת, נקבע לפי חוות דעת מומחה כי קיים קשר סיבתי בין מחלת המקצוע לבין העבודה השוטפת בה עבד המבוטח. 

אילו גמלאות אולי אהיה זכאי לקבל? 

שימת ליבך כי גם אם הינך מתחת לגיל 18 ובחרת לעבוד, אתה מכוסה בביטוח תאונות עבודה. במקרה שבו חווית אכן פגיעה מעבודה, ישנה אפשורת להגשת תביעות למען קבלת תשלום . בין היתר, ניתן לזכות בקבלת תשלום כספים רבים, קצבאות חד פעמיות או קבועות ואף קביעת אחוזי נכות במקרים מסוימים. על מנת להגיש תביעות אלו, חשוב להיעזר בליווי המשפטי הנכון. לאחר הגשת התביעות בוחן הביטוח הלאומי את הפרטים, ומחליט על פי הנתונים שלפניו, בהתאמה לחוק, לגבי אופי וסכומי הקצבאות שישולמו.

ראשית, האפשרות להגשת תביעה לקבלת דמי פגיעה. תביעה לקבלת דמי פגיעההיא תשלום יומי לעובד שעתי אשר נפגע במהלך ביצוע עבודה, ואשר נעדר במשך תקופה בת יותר מיומיים, אך לא יותר מ-91 ימים. כאן, לפי החוק, נקבעת הזכאות על סמך "תעודת אי כושר לנפגע בעבודה". תעודה זו יש להשיג על ידי הרופא המטפל בבית החולים. יצויין, כי החל משנת 1997, התשלום לשכירים ובין היתר בני נוער, עבור תשעת ימי הפגיעה הראשונים נעשה על חשבון המעסיק, ובשנת 2005 עלה מניין ימים זה מתשעה ל-12. כלומר, אירוע תאונת עבודה ייחשב לבר זכאות לדמי פגיעה ככל שהמבוטח שהה בחופש מחלה לפחות 12 ימים. אם שהה המבוטח פחות מ-12 ימים, והוא שכיר, המעסיק משלם. גמלה זו משולמת באופן חד פעמי לאחר אישור התביעה.

אפשרות אחרת נוספת היא הגשת בקשה לגמלת נכות, אשר לא מתקבלת בכל מקרה, ומתחלקת למספר סוגים שונים. הסוג הראשון הוא גמלת נכות מעבודה. גמלת נכות מעבודה משולמת למי אשר נפגע במהלך עבודתו, וכן אשר אישרה ועדה רפואית את נכותו בנתון של 9 אחוזים לכל הפחות. נכות זו יכול שתתקבל באופן זמני (קצבת נכות זמנית), ויכול שתקבע כיציבה וקבועה (קצבת נכות קבועה). קצבת הנכות הזמנית מתקבלת כאשר לא ידוע מה יהיה מצב המטופל בעתיד, הקרוב או הרחוק. קצבת נכות קבועה תתקבל כאשר מצב המטופל יציב וידוע עתידו. גמלה זו משולמת בכמה אופנים. עבור מי שנכותו בת 9-19 אחוזים- משולמת באמצעות מענק חד-פעמי; עבור מי שנכותו בת 20 אחוזים ויותר- משולמת כקצבה חודשית. בנוסף, אפשרות לקביעת דרגת נכות, הנקבעת לפי אחוז הנכות הרפואית אשר מקנה גם היא קבלת קצבה מסוימת. גובה תשלום קצבה זו נקבעת לפי שכרו של המבוטח ברבע השנה שקדמה לפגיעה, בסך של כ-75 אחוזים מסך שכר זה.

במקרים חמודים למדי,.ישנה גם אפשרות לקבלת זכאויות נוספות חשובות ומשמעותיות, אך עצם היותן כאלו מתקבלות רק בתנאים מיוחדים. בין היתר, בתנאי שנקבעה נכותו בנתון של 10 אחוזים לפחות. וכן, בתנאי כי אינו מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת או לעבוד בעבודה אחרת. זכאויות נוספות אלו הן למשל סיוע כספי בהתאם לחוק ולתקנות כמו סיוע בדיור, שיקום כלכלי, ברכישת רכב ועוד. זכאויות אלו ניתנות רק עבור דרגת נכות גבוהה יחסית, החל מ-20 אחוזים ויותר, ולפי החלטתו של המוסד לביטוח לאומי.

במקרה שבו גילך מופחת מ-18, הינך עובד, וחווית אירוע של פגיעת עבודה, דע כי ככל הנראה מגיעות לך זכויות רבות מול הביטוח הלאומי, ואף קבלת כספים רבים, ובהתאם לתנאי החוק. על מנת להבין מעט יותר על התהליך, וכן לקבל ליווי מקצועי וצמוד עד לקבלת הקצבאות המגיעות לך, צור עימנו קשר ונשמח ללוות אותך בהליך.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!