אובדן כושר עבודה: כך תממשו את הזכויות שלכם

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

כולנו יכולים לעמוד מול מצבי סיכון במקום העבודה שלנו. גם אם אנחנו יושבים כל היום מול המחשב, אנחנו יכולים להיפגע בדרך לעבודה וממנה וכן בשל ישיבה ממושכת. בוודאי שבעבודה פיזית ישנם סיכונים עוד יותר גדולים ולכן חשוב לדעת כי במקרה של אובדן כושר עבודה יש מה לעשות ולפחות מבחינת הזכויות.

כל מקום עבודה שואף להיות בטוח לעובדים ועם זאת ברור לכולם כי דברים יכולים לקרות. אף אחד לא מתכוון לאבד את היכולת לעבוד ולהתפרנס ולשם כך ישנן פוליסות ביטוח מתאימות. במקרה של אובדן כושר העבודה ניתן להגיש תביעה לפוליסת הביטוח של מקום העבודה וכן להתנהל מול המוסד לביטוח הלאומי.

 

אובדן כושר עבודה – במה מדובר?

ישנם מצבים בהם עובדים נאלצים לקחת ימי מחלה וזאת בשל נסיבות שקשורות בעבודה עצמה. אותם ימי מחלה יכולים להיות ספורים מאד והם לא נכנסים תחת הגדרת אובדן כושר עבודה. תחת הגדרה זו נכנס מצב בו העובד לא יכול להמשיך בעבודתו, באופן חלקי או מלא, אינו יכול לבצע את העבודה שביצע או לעבוד בכלל.

הנסיבות לאובדן היכולת לעבוד יכולות להיות מגוונות. מתאונת דרכים שהתרחשה בדרך לעבודה, פגיעה שהחמירה ככל שהעובד המשיך לעשות את המוטל עליו וכמובן תאונה במסגרת העבודה עצמה. כל אלה דורשים פניה לגורמים הרלוונטיים ועמידה על הזכויות האישיות.

 

למי ניתן לפנות במקרה של איבוד יכולת העבודה

במקרה בו אין עוד יכולת לעבוד, באופן חלקי או מלא, ניתן לפנות לשני גורמים: המוסד לביטוח הלאומי והביטוח של מקום העבודה. כל אחד מהגורמים הללו יכול לפצות את הנפגע ולרוב כל אחד מהגורמים ינסה לצמצם את העלויות ולכן לשלם כמה שפחות לנפגע. כדי שאפשר יהיה בכלל להתחיל את התהליך ולקבל את הפיצוי הראוי הדבר הראשון שיש לעשות הוא לקבוע את אובדן כושר העבודה.

העובד עצמו יכול לחוש לא טוב, להבין כי הוא לא יכול לעבוד יותר, אך ההרגשה האישית אינה מספיקה כדי לקבוע פיצויים. הגורם שיכול לקבוע האם העובד נפגע באופן שאמור להעניק לו פיצוי יהיה גורם רפואי כשלצורך כך יש לעבור בדיקות שונות ולא פעם להגיע לרופאים מומחים בתחום שנוגע לאופן הפגיעה. כדאי מאד להתייעץ עם עו״ד המומחה בתחום זה כדי לקבוע את מהלך הדברים ולאסוף את החומר הנדרש לתביעה.

 

חשיבותו של עורך הדין במקרה של פגיעה בכושר העבודה

לעורך הדין יכול להיות תפקיד מהותי כשהוא יכול ללוות את העובד מהדילמה הראשונה כיצד עליו לפעול ועד שיקבל את הפיצוי המגיע לו בהתאם לחוק. לא תמיד קל להתמודד עם הבירוקרטיה ורוב העובדים לא יודעים מה עליהם לעשות כדי לקבל את הפיצויים המתאימים.

פניה אל https://dlawyer.co.il מבטיחה תהליך מקצועי אשר מוביל לקבלת פיצויים שיאפשרו את המשך החיים בכבוד הראוי לעובד שהשקיע זמן רב במקום עבודתו.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!