פיזיותרפיה בבית המחלים מניתוח להשתלת איברים

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

טיפולי השתלה נועדו לאפשר הצלת חיים או שיפור ניכר באיכות החיים, עבור חולים במחלות קשות. השתלה של לב, השתלות כבד, פיזיותרפיה בבית לאחר השתלת איבריםהשתלת ריאות והשתלה של איברים אחרים נחשבים לפרוצדורות לא פשוטות, חלקן מחייב תקופת החלמה אינטנסיבית. למחלימים לאחר השתלה כדאי לדעת שאת הפיזיותרפיה ניתן לקיים בבית, לאו דווקא בבית החולים או במוסד שיקומי. לצורך כך, נדרש צוות שיקום הכולל אנשי מקצוע שערוכים ללוות את המטופלים בבית, תוך שמירה על סטנדרט גבוה ושגרת שיקום קפדנית.

שיקום כוח וסיבולת לאחר ההשתלה

ניתוחי השתלה מבוצעים לא פעם בקרב מטופלים שמצבם הגופני היה רעוע ומדורדר לאורך זמן, לפעמים חודשים ואפילו שנים. אי לכך, הרבה פעמים אותם מחלימים היו רתוקים למיטה או פעילים מעט מאוד. חולשת שרירים, חולשת הגוף, קשיי נשימה וכיוצא באלה, מחייבים התייחסות. אי לכך, פיזיותרפיה בבית לאחר השתלת איברים עשויה לכלול בין היתר תרגילים ממוקדים לחיזור שרירי הגוף, התייחסות לשרירים מייצבים, פעילות פונקציונלית וכן עבודה הדרגתית על סיבולת אירובית. במידת הצורך, הפעילות תכלול תרגילי גמישות ואף תרגילי נשימה.

קיצור התאוששות מתופעות לוואי של ההשתלה

השתלת איברים כדוגמת ריאות או כבד נחשבים לניתוחים גדולים. תקופת ההחלמה הפיזית עשויה להתארך מאוד וגם היבטים רגשיים צריכים להיות מטופלים. אף השתלות שהסתיימו בהצלחה מלוות בדרך כלל בלא מעט תופעות לוואי שונות. כך לדוגמא, לצד חולשת הגוף החולים עשויים לסבול מבצקות, סחרחורות, פצעי לחץ. לעיתים החולים אינם מסוגלים ללכת יותר מכמה צעדים באופן עצמאי ולעיתים גם זה מעל לכוחם. פיזיותרפיה בבית מתוכננת היטב על פי צרכי המטופלים, בהתייעצות עם רופא שיקומי, הרופאים המטפלים וסיכום הניתוח וההשתלה. בפיזיותרפיה מחזקים את השרירים, מתרגלים הליכה, לפעמים עמידה בסיוע עזרי תמיכה, הפעלת הזרועות, התכופפות. הטיפול נועד להחזיר את טווח התנועה, לסייע לפינוי נוזלים ובצקות, להשיב את שיווי המשקל.

פיזיותרפיה בבית בשילוב דיאטה רפואית

תוכנית הטיפול הינה אישית ובבית, התוצאות לרוב טובות יותר. המוטיבציה בבית עולה, הרגשת הביטחון בסביבה המוכרת מחוללת פלאים. בהמלצת רופא שיקומי, עשוי התהליך להתבצע בשיתוף דיאטנית, שכן חלק מהחולים סובלים מעודף משקל. גם עצם השימוש בתרופות עלול להשפיע על חילוף החומרים וללא תרגול גופני ותזונה נכונה, עולה הסיכון למחלות רקע כגון סוכרת, יתר לחץ דם וכדומה.

פיזיותרפיה בבית אמורה לספק למחלימים מגוון אפשרויות תרגול וחיזוק, כפי שקיים במכון פיזיותרפיה מקצועי. הפיזיותרפיסט מגיע עם עזרים נדרשים, לפי צרכי המטופל. בפיזיותרפיה מבצעים תרגילי כוח ומתיחות, תחילה פעם או פעמיים בשבוע ועד לשגרה יומית. הפעילות כוללת תרגילי חימום ובנוסף, ברגע שמתאפשר מבחינה גופנית, מבצעים גם פעילות אירובית. תחילה הליכה בבית, עליה במדרגות, הליכות בחוץ ולבסוף פעילות להעלאת דופק לפי היכולת. כמו כן, נעשה תרגול לשיפור טווחי תנועה, תרגול של תנועות בעלות חשיבות יום יומית כגון פתיחת ארונות, הכנת אוכל, התקלחות וכדומה.

לחזור לחיים עצמאיים הרבה יותר מהר

השתלה מתקיימת כאשר איבר כזה או אחר איננו מסוגל לתפקד. הדעיכה של איבר עשויה להיות מהירה או איטית, אך היא תמיד מעורבת עם ירידה בתפקוד וקשיים שונים. לעיתים מחלות רקע מחריפות וגם בכך, הפיזיותרפיה מטפלת. המטרה הגדולה היא להכין את המשתקם לחיים עצמאיים יותר. העובדה השיקום נעשה בבית הופכת אותו ליעיל יותר מסיבות רבות. פיזיותרפיה בבית לאחר השתלת איברים נעשית לעיתים בשילוב גורמי תמיכה מקצועיים לפי הצורך. לדוגמא, עובדת סוציאלית, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים ועוד. המטרה היא לסייע למשתקמים מהניתוח לחזור כמה שיותר מהר לתחושה של יתר עצמאות ושליטה בחיים.

אולי יעניין אותך גם:

האם ביטוח תאונות אישיות פרטי יורד מהמדפים?

שיקום בבית לאחר תאונת דרכים

תאונות אישיות – המדריך המלא למיצוי זכויות

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!