שיקום ביתי אחרי תאונת דרכים

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

שיקום לאחר תאונת דרכים עשוי להיות קצר יחסית או להתארך במידה מסוימת, בהתאם לאופי התאונה והטיפולים (שעשויים לכלולשיקום ביתי אחרי תאונת דרכים ניתוחים כאלה או אחרים). הבשורות הטובות הן שכיום ניתן להציע לרבים מהמשתקמים לאחר תאונת דרכים לעבור את השיקום במסגרת ביתית. לבוחרים בכך, חשוב להקפיד כי יהיה זמין עבורם צוות רב תחומי שיכסה את כל ההיבטים הנדרשים.

שיקום בבית לאחר התאונה בהתאם לנזק ולבעיה הרפואית

תאונות דרכים עלולים לגרום לשברים, לכאבי גב, לנזק בצוואר, לפגיעות ראש וכדומה. בשל סיבות שונות כגון תנאי הדרך, מהירות הנסיעה, עוצמת הפגיעה וכיוצא בזה, נדרש אבחון מקיף על מנת להחליט איזה מן סוג של שיקום נדרש למטופל או למטופלת. סוגי השיקום יכולים להיות מגוונים, לפעמים גם בין תחומיים. לדוגמא, חלק מהנפגעים יזדקקו בעיקר לשיקום פיזיותרפיה. ישנם כאלה שצריכים לעבור שיקום של תפקודי ריאות, שיקום קוגניטיבי, ריפוי בעיסוק וכן הלאה. כלומר, צוות שיקומי עשוי לכלול לא רק רופא מוסמך לאבחון אלא גם פיזיותרפיסטים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, קלינאי תקשורת, מומחים לשיקום וטיפול בכאב ועוד. חשוב להדגיש שגם אם הנושא עדיין לא הגיע לכדי מיצוי מלא, כבר כיום ישנן חברות מסוימות שמציעות שירותי שיקום ופיזיותרפיה בבתי המטופלים. את השירות הזה ניתן לקבל כשירות פרטי לכל דבר ולעיתים במימון של משרד הבריאות או קופות החולים.

המטרות המרכזיות של השיקום בבית לאחר תאונת דרכים

לשיקום בבית לאחר תאונת דרכים מטרות רבות. ככלל, מטרת השיקום היא להביא את המטופל או המטופלת למקום הרבה יותר טוב, הן בשיפור גופני פיזי והן בשיקום רגשי נפשי. כאשר הפגיעה פוגעת ביכולת התפקוד, מטרת השיקום להחזיר את מירב הניידות ואת היכולת לתפקוד עצמאי. לפעמים זה לוקח לא מעט זמן. לא תמיד אפשר להגיע למאה אחוז תפקוד כמו לפני התאונה, אבל אפשר לחולל תמיד שינוי עצום. אפילו פגועים קשה יכולים בעזרת ליווי מקצועי להתקדם בצורה מופלאה.

מטרות נוספות של שיקום בבית לאחר אשפוז עקב תאונת דרכים הן להקל על המטופל. במקום להתאמץ ולהגיע למרפאות שיקום, נוח לבצע את השיקום בבית ולרתום את מאה אחוז המאמץ לתהליכי ריפוי והשתקפות פיזיים ורגשיים. מטרת התרגול הגופני היא להחזיר ולשפר את טווח התנועה בגפיים, לחזק את השרירים שנחלשו בתקופת אשפוז ארוכה וכן להפחית כאב. ישנן כיום טכניקות טובות להתמודדות עם כאבים ושיקום נוירולוגי. לא פחות חשוב – השיקום נועד לאפשר למשתקמים לתרגל את השימוש בעזרים שונים, בין אם באופן זמני ובין אם באופן קבוע. כיצד להשתמש בקביים, איך להשתמש בפרוטזות, איך להחזיר מיומנות שפתית שאבדה בשל פגיעת ראש וכן הלאה.

דגשים חשובים לשיקום וחזרה לחיים טובים יותר

הטיפים והדגשים הבאים יכולים לעזור לכם או ליקיריכם לפני ובמהלך השיקום בבית:

  • תרגול גופני לא מתחיל ונגמר רק בזמן השיקום עצמו. אפשר לתרגל גם לאחר שהפיזיותרפיסטים עזבו בסוף מפגש טיפולי. יותר תרגול, יותר שיפור.
  • חשוב מאוד לבצע מתיחות, לפני ואחרי התרגול. כך משפרים את זרימת הדם ומעודדים ריפוי.
  • עיסוי מקצוע יכול להקל מאוד על כאבים, להוריד נפיחות, להאיץ ריפי.
  • מלבד שיקום ופיזיותרפיה ניתן לסייע על ידי שימוש באמצעי חימום או קירור נקודתיים.
  • שיקום רגשי נועד לטפל בהיבטים פסיכולוגיים ומשברים שעשויים ללוות את המשתקם סמוך לאחר התאונה ואף למשך פרקי זמן לאחר מכן.

במקביל לשיקום, מומלץ להתחיל בתהליך של מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי ומול חברת הביטוח הרלוונטית. התגמולים יכולים לסייע במימון השיקום וההחלמה.

מקורות ולקריה נוספת:
https://www.aftertrauma.org/life-after-trauma/rehabilitation-and-after-care

Rehabilitation After Suffering Serious Injuries In A Car Accident In Spartanburg

Top 5 Rehabilitation Exercises After The Common Car Accident Injuries

אולי יעניין אותך גם:

האם ביטוח תאונות אישיות פרטי יורד מהמדפים?

פיזיותרפיה בבית לאחר השתלת איברים

 

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!