האם ביטוח תאונות אישיות פרטי יורד מהמדפים?

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

אף אחד לא חסין מפני תאונה. תאונה עלולה להתרחש על הכביש. תאונה יכולה להתרחש בעבודה או בבית ובעצם בכל מקום. מכיווןהאם ביטוח תאונות אישיות פרטי יורד מהמדפים? שמעורבות בתאונה יכולה לגרום לנזקים בריאותיים ולפגיעה בכושר ההשתכרות, חברות הביטוח מציעות פתרון מזה שנים. הפתרון הזה נקרא ביטוח תאונות אישיות. את הביטוח הזה ניתן, אם רוצים, לרכוש באופן פרטי, אולם לאחרונה התבררה מציאות לא פשוטה. נוצר מצב שבו בהחלט יתכן כי הביטוח הזה ירד מהמדפים.

מדוע הביטוח יורד מהמדפים?

באמצע 2021 הוגדרו שינויים מרחיקי לכת בתחום ביטוח התאונות האישיות. אפשר לומר כי השינויים הללו, שנכפו על חברות הביטוח, לא מאפשרים להם להיערך כראוי ולהמשיך להציע את המוצר הביטוח הזה כפי שהוא. את ביטוח התאונות אישיות ניתן לרכוש דרך חברת הביטוח בדרכים שונות. לדוגמא, זה יכול להיות חלק מביטוח חיים או תוספת של ביטוח דירה או כמוצר שעומד בפני עצמו. למרות שביטוח לאומי מעניק קצבאות מסוימות לאנשים שהיו מעורבים בתאונה ונפגעו קשה, התגמולים הללו לא תמיד נותנים את מלוא המענה. אנשים שרכשו ביטוח מסוג תאונות אישיות באופן פרטי זכאים (הם או יורשיהם) לפיצוי כספי הניתן על פי היקף הפגיעה שהם חוו, מימון הוצאות אשפוז וכדומה. בחלק מחברות הביטוח כבר הודיעו כי לאור הרפורמה הן לא מתכוונות להציע את סוג הפוליסה הזה מעתה והלאה. מבוטחים שכבר רכשו את הביטוח והחלו לשלם את הפרמיה, יישארו בשלב זה מבוטחים על פי התנאים הוותיקים.

מגבשים פוליסות חלופיות מתאימות

על מנת לעמוד בתנאי הרפורמה מצד אחד ובכדי להציע כיסוי למבוטחים פרטיים שזקוקים לביטוח תאונות, הוגות חברות הביטוח פתרון. מהודעות לתקשורת שיצאו מכמה מהחברות המובילות בתחום בישראל, עולה כי הן מתכוונות להציע ביטוחים חלופיים. את הפוליסות החדשות יהיה צורך להעביר לגורמים המפקחים על שוק הביטוח. ברגע שיאושרו תוכניות ביטוח מתאימות על פי הכללים החדשים, יוכלו מבוטחים חדשים להצטרף אליהן בלבד. לא מן הנמנע כי גם מבוטחים שרכשו את הביטוחים על פי התנאים הישנים, יצטרכו בשלב כזה או אחר לעבור לפוליסה שונה.

עד כה, חברות ביטוח כדוגמת כלל, מגדל, איילון ואחרות, עדכנו את סוכני הביטוח כי ביטוח תאונות אישיות פרטי יורד בשלב זה מן המדפים. צעד זה נכנס לתוקף בשל הפיקוח על הביטוח, שעוסק לא רק בתאונות אישיות אלא גם בהיבטים מסוימים גם פגיעה בתאונות עבודה ושוק הביטוח בכלל.

גורמים המעורים בענף הביטוח מסבירים כי מזה שנים עלו טענות שונות בעניין ביטוחי התאונות האישיות. הדברים נוגעים פחות לתוכן של הפוליסות אלא יותר לדרך השיווק שבה נוקטות חברות הביטוח. שיווק שיש הטוענים כי הוא אגרסיבי מדי הביא לכך שהרבה מבוטחים רכשו את הביטוח במהלך שיחה עם נציג טלפוני. נציג זה, שלא בהכרח הינו סוכן ביטוח, לא בהכרח מבצע בירור צרכים מלא ומקיף. כתוצאה מכך, גם אנשים בעלי כיסויים ביטוחיים חלופיים רכשו כיסוי שכלל לא דרוש להם. זאת ועוד, מעריכים כי מבטוחים רבים רכשו כפל ביטוח ואף משולש, למרות שבתאונה אחת, כידוע, אי אפשר להיפגע פעמיים. טענות נוספות שהושמעו הן כי בניגוד לסוגים אחרים של ביטוחים, בתאונות אישיות אחוז ההחזר של הפרמיות למבוטחים נמוך במידה ניכרת.

לסיכום, הרפורמה בתחום לא צפויה לסלק לעד את פוליסת התאונות האישיות. לא ירחק היום שבו ביטוחים אלה יחזרו, אולם לכל אחד ולכל אחת מומלץ לבדוק לעומק מהם הכיסויים הביטוחיים הנדרשים באופן אישי.

אולי יעניין אותך גם:

פיזיותרפיה בבית לאחר השתלת איברים

שיקום בבית לאחר תאונת דרכים

תאונות אישיות – המדריך המלא למיצוי זכויות

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!