איך מרגישה דלקת בשריר? 

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

כולנו מכירים את התחושה של השריר התפוס. זה יכול לתקוף אותנו כמעט בכל שלב, בגלל תנועה חדה, או בגלל עומס של תקופה או עבודה קשה, אבל מתי יש להבדיל בין כאב של שריר תפוס ובין כאב של דלקת בשריר? התחושה יכולה להיות מייסרת וארוכה, ולעיתים לא מדובר בכלל בשריר תפוס אלא על תופעה אחרת. אז איך מאבחנים דלקת בשריר ומה ניתן לעשות כדי לטפל בה ובכלל – כדי למנוע אותה? הכנו עבורך מדריך שיסייע להתמודד, לא הגיע הזמן להיפטר מהכאב? 

מהם תסמיני דלקת השרירים? 

דלקת השרירים בדרך כלל תתפתח מפגיעה פיזית או חבלה בשריר שגורמת למתיחה, דימום או קרע. מלבד פציעה יכולות להיות מחלות שונות שגורמות לדלקת וכדי לאבחן את הדלקת יש להכיר את התסמינים. התסמינים יכולים להיות כאב כרוני שלא מפסיק באזור, הגבלה בטווח התנועה, חום באזור המודלק, נפיחות, כאב כאשר יש לחץ על האזור, וכדאי לדעת – אם לא מטפלים בדלקת הכאב לא עובר. 

מה גורם לדלקת בשריר? 

הגורמים לדלקת בשריר יכולים להיות רבים ונמנה כאן את רובם המכריע והמשמעותי. הגורם הראשון ואולי הנפוץ ביותר הוא פציעת ספורט של קרע בשריר שיכולה להוביל בקלות לדלקת שרירים. ניתן לראות זאת אצל ספורטאים אך לא רק, גם אצל אוהבי ספורט מושבעים הדבר יכול לקרות אם האימון לא נעשה בהדרגה. 

דלקת פרקים יכולה גם כן להיגרם מטראומה, למשל תנועה לא טובה שמתפתחת לקרע שמתפתחת לדלקת. זו יכולה להיות דלקת מפרקים שיוצרת גם תהליך דלקתי בשריר, זה יכול להיות גם מצב בו אדם מפתח מחלת שרירים דלקתית ואפילו חיידק או וירוס. 

כיצד מטפלים בדלקת? 

ניתן לטפל בדלקת שרירים הן בטווח הקצר והן בטווח הרחוק. קודם כל יש לנוח, שכן המנוחה היא התרופה הטובה ביותר לשריר המודלק, אך היא לבדה לא תספיק. כדאי להניח על אותו אזור מודלק קרח במשך כמה ימים, כל פעם לעשר דקות, ולאחר מכן יש לשים קומפרסים קרים או חמים, כל אחד לפי מה שעושה לו טוב. ניתן לעשות שימוש בקרמים, משחות ותרסיסים שונים שמקלים על הכאב באופן מקומי, ניתן לעשות מתיחות שונות ויוגה, להקפיד על תזונה עשירה במינרלים, ויטמינים ונוגדי חמצון ושתייה של מים. כאשר מדובר על טיפול בפציעות ספורט יש לשקול גם שילוב של טיפולי פיזיותרפיה, שכן מי שמעוניין להמשיך ולעסוק בספורט חייב בטיפול מקצועי שגם ישמור על השריר לטווח הרחוק. 

בנוסף לכל אלו ניתן לעשות שימוש בצמחי מרפא להם סגולות הפחתת דלקת ותרופות נוגדות דלקת שאינן מבוססות על סטרואידים. כאשר נוטלים צמחים יש לעשות זאת מתוך ייעוץ מקצועי, ויש לקחת בחשבון שהתרופות בדרך כלל יתאימו לתקופת זמן מוגבלת, אם כי במקרים רבים לא ניתן לוותר עליהן. 

לסיכום, כאשר חשים כאב בשריר יש לקחת בחשבון שמדובר על כאב שלא יעבור במידה והוא לא יטופל ובהחלט יש מה לעשות בנידון. הטיפול יכול להיות נקודתי או משולב, והוא יכול להיות משמר לטווח הרחוק כדי למנוע את הישנות הדלקת.

**הנכתב הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לחוות דעת רפואית.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!