תאונת עבודה בדרך לבית

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

תאונת עבודה בדרך לבית – גם בדרך לבית אתם זכאים לקבל את כל ההטבות של תאונות עבודה

תאונת עבודה בדרך לביתמתמודדים עם תאונה בדרך חזור לביתכם ממקום העבודה? חשוב לדעת שאתם זכאים ליהנות מכלל ההטבות המגיעות לעובדים שנפצעים במקום עבודתם. עובדים רבים בטוחים שתכונות עבודה הן תאונות שקורות במקום העבודה בלבד. לכן, חשוב להדגיש ולומר כי תאונות עבודה בדרך לביתכם לאחר סיום יום העבודה נחשבות לתאונות עבודה לכל דבר ועניין. מה זה אומר? זה אומר שאתם זכאים לקבל את מיטב הזכויות של עובדים המתמודדים עם תאונות עבודה, לרבות דמי פציעה מהמוסד לביטוח לאומי למשך עד 90 יום, אפשרות לקבלת מענק חד פעמי, אפשרות לקבלת קצבת נכות חודשית, אפשרות לתבוע את המעסיק ועוד. בשורות הבאות נגע בכל הזכויות של נפגעי תאונות עבודה, כך שתוכלו למצות את מירב הזכויות שלכם וליהנות מכל ההטבות המגיעות לכם.

 

בדרך למקום עבודתכם או בחזור ממנו? אתם עדיין מבוטחים!

רגע לפני שנגע בכל הזכויות וההטבות שאתם חייבים להכיר, חשוב להבהיר מספר דגשים אודות תאונות עבודה בדרכים. מבחינה חוקית, כל עובד שנפגע בדרך למקום העבודה או בחזור ממנה למקום מגוריו, מוגדר כנפגע בתאונת עבודה. עובדים רבים לא מודעים לכך ומוותרים על כל המגיע להם מהמוסד לביטוח לאומי ומחברות הביטוח השונות. ומה אם לא נסעתם לביתכם ישר ממקום העבודה? במקרים אלה יש מקום לדיון. במידה ונסעתם לביתכם מנתיב אחר אך קרוב לנתיב הקבוע והקצר ביותר, סיכוי סביר שתוכרו כנפגעים בתאונת עבודה. מנגד, במקרים בהם נסעתם לסיפורים אחרים המרחיקים אתכם באופן ניכר מהמסלול למקום מגוריכם, סיכוי סביר שלא תוכרו כנפגעים בתאונות עבודה.

תאונת עבודה בדרך לבית: דמי פציעה על סך 75% מהשכר החודשי למשך שלושה חודשים!

נסעתם ממקום העבודה ישר לביתכם ועברתם תאונה בדרך? אתם זכאים ליהנות מכלל ההטבות של נפגעים בתאונות עבודה. מהן ההטבות? ישנן לא מעט. ראשית, חשוב לדעת שהמוסד לביטוח לאומי יעניק לכם דמי פציעה על סך 75% מהשכר החודשי שלכם בשלושת החודשים האחרונים. מטרת דמי הפציעה הללו היא לאפשר לכם להחלים מהתאונה בביתכם ללא ערעור משמעותי של מצבכם הכלכלי. מעבר לכך, במקרים מסויימים המוסד לביטוח לאומי מעניק מענק חד פעמי שנקבע בהתאם לחומרת הפגיעה. ככל שהפציעה שלכם חמורה יותר, כך תקבלו מענק גבוה יותר. אם לא די בכך, במקרים בהם תאונת העבודה גרמה לעובד לנכות, הוא יהיה זכאי לקבל קצבה קבועה מידי חודש. חשוב להדגיש כי בשביל לקבל את הקצבה הקבועה מידי חודש, העובד צריך לעבור סדרת בדיקות שתקבע כי אחוזי הנכות שלו גבוהים מ 19%.

 

תאונת עבודה בדרך לבית: תקופת החלמה לפציעות חמורות – אל תמהרו לחזור למקום העבודה טרם החלמה מלאה!

אז רגע לפני שאתם מוותרים על כלל הזכויות שלכם בגין חוסר היכרות עם כל המגיע לכם, חשוב לצלול לעומק הפרטים כך שתדעו בדיוק מה עליכם לעשות במקרים של תאונות עבודה שונות. ראשית, חשוב לדעת שהמוסד לביטוח לאומי יעניק לכם דמי פגיעה. דמי הפגיעה יאפשרו לכם להחלים בביתכם ללא צורך בעבודה לתקופת זמן ממושכת של עד 90 יום. חשוב להדגיש שלא כל פציעה תצדיק שהיה בתקופת החלמה של שלושה חודשים, אך במידת הצורך תוכלו לקבל כ 75% מהשכר החודשי שלכם במשך שלושה חודשי החלמה. מעבר לכך, ישנם מקרים רבים בהם המוסד לביטוח לאומי מעניק לנפצעים מענק חד פעמי על סך עשרות ואף מאות אלפי שקלים. מענק זה אינו ניתן לכל עובד שנפגע במהלך עבודתו, ולכן חשוב לבדוק האם אתם זכאים לקבלת המענק.

 

אל תוותרו על סיוע מקצועי שעל עורך דין!

עורכי דין רבים שעוסקים בתחום מלווים לקוחות במהלך כל שלבי התביעה של כל זכויותיהם. עורך דין מקצועי יודע בדיוק מהם זכויותיו של הלקוח שלו בהתאם לתאונת העבודה האישית שלו. עובדים רבים שבוחרים לוותר על ליווי של עורך דין מקצועי לא מצליחים למצות את כל הזכויות שלהם, מה שגורם להם להפסיד עשרות ואף מאות אלפי שקלים. לכן, לפני שאתם ממהרים לוותר על אפשרות ייצוג של עורך דין, חשוב שתכירו את כלל המשמעויות לכך. בשורות הבאות נגע בטיפ חשוב שיעזור לכם לבחור נכון את עורך הדין המקצועי והמיומן ביותר בתחום. כעת, חשוב לעבור לנקודה נוספת – תביעת המעסיק.

תאונת עבודה בדרך לבית: המעסיק התרשל בחובתו להבטיח לעובדיו סביבת עבודה בטוחה? אתם יכולים לתבוע אותו על כך!

עובדים רבים בטוחים שהם צריכים לתבוע את המוסד לביטוח לאומי בלבד. לכן, חשוב להדגיש שישנם לא מעט מקרים בהם העובדים יכולים לתבוע גם את המעסיק. מתי ניתן לתבוע את המעסיק? במקרים בהם הוא התרשל בחובתו להבטיח סביבת עבודה בטוחה לכל עובדיו. לא בכל תאונת עבודה ניתן לתבוע את המעסיק. תביעה זו מחייבת את העובד להוכיח שהמעסיק אכן התרשל וגרם להגדלת סיכויי הפגיעה בעובד. ישנם לא מעט מקומות עבודה הכוללים שלל סיכונים. מקומות עבודה אלה מחייבים את המעסיק לערוך תדריכי בטיחות מעל לעת, לחדד את כל נהלי העבודה בתדירות גבוהה, לוודא שכלל המכונות תקינות ובטוחות לשימוש, לרכוש ציוד חדש ותקין שיבטיח את בטיחות העובדים ועוד. המעסיק שלכם לא נהג כך? אתם יכולים לתבוע אותו ולקבל מענק גבוה במיוחד.

קראו עוד: איך תובעים בגין תאונת עבודה מצטברת?

תאונת עבודה בדרך לבית: משרד עורכי דין גדול ומקצועי יבטיח לכם סוללת עורכי דין מקצועיים ומנוסים בכל תחום

רוצים עורך דין מקצועי שיעזור לכם בכך? הדרך הטובה ביותר לבחור עורך דין מקצועי שעוסק בתחום היא לפנות למשרד עורכי דין גדול ומקצועי. משרד עורכי דין גדול ומקצועי בוחר עבורכם סוללת עורכי דין מהשורה הראשונה בכל תחום. משרד זה ידע להתאים עבורכם את עורך הדין המיומן והמתאים ביותר למקרים של תכונות עבודה. בחירה עצמאית עלולה לגרום לכם לבחור בעורכי דין שאינם מתאימים, אינן מנוסים או כאלה שעברו את מסלול ההכשרה שלהם בתחומים שונים. בחירה נכונה של עורך דין מנוסה ומקצועי תבטיח שתמצו את מלוא הזכויות שלכם ותקבלו את המירב המגיע לכם.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!