תאונת עבודה לאחר 90 יום

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

תאונת עבודה לאחר 90 יום – מה עושים לאחר תום תשלומי דמי הפגיעה?

תאונת עבודה לאחר 90 יוםנפצעתם במהלך עבודתכם? אתם זכאים לקבל דמי פגיעה מיום הפציעה ועד 90 יום. אנשים רבים לא מכירים את מיטב הזכויות שלהם לאחר פציעה במקום העבודה, ולכן בשורות הבאות נביא חלק מהדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר. ראשית, חשוב לדעת כי המוסד לביטוח לאומי מבטח את כלל העובדים במקום עבודתם. נפצעתם? אתם זכאים לתבוע את המוסד לביטוח לאומי במטרה לקבל דמי פגיעה במהלך ימי ההחלמה שלכם (עד 90 יום). מעבר לכך, במקרים בהם הנפגעים סובלים מפגיעה לצמיתות המעניקה להם אחוזי נכות (מעל 19%), הם זכאים לקבל קצבת נכות חודשית למהלך שארית חייהם. אם לא די בכך, ישנה אפשרות נוספת של תביעת המעסיק. במקרים רבים תאונות העבודה נגרמות כתוצאה ישירה של רשלנות המעסיק, מה שמאפשר לעובד לתבוע אותו על כך. בשורות הבאות נרחיב ונדגיש את כל הנקודות החשובות ביותר אודות מיצוי כלל הזכויות של נפגעים בתאונות עבודה.

 

תאונת עבודה לאחר 90 יום: אל תמהרו לחזור למקום עבודתכם והתרכזו בהחלמתכם – מגיעה לכם קצבה ל 90 ימי החלמה!

תחילה חשוב לגעת בתביעה המרכזית והראשונה שאתם חייבים להכיר במידה ונפצעתם במקום עבודתכם – קבלת דמי פגיעה. המוסד לביטוח לאומי מאפשר לכלל העובדים שנפצעו במקום עבודתם ליהנות מדמי פגיעה למהלך כל תקופת ההחלמה ועד 90 יום. מטרת דמי הפגיעה לוודא שהעובד יוכל להשלים את כל החלמתו בצורה תקינה ללא כל פגיעה במצבו הכלכלי. ללא תשלום דמי פגיעה, עובדים רבים שנפצעים במקום עבודתם ידרשו להתמודד עם מורכבויות כלכליות משמעותיות. לכן, אם נפצעתם במקום עבודתכם, אתם יכולים להיות רגועים – המוסד לביטוח לאומי ישלם לכם דמי פגיעה לאורך כל תקופת ההחלמה ועד 90 יום. ומה קורה לאחר תום 90 ימי התשלום? ישנן מספר אפשרויות שכדאי שתכירו.

הכירו את קצבת הנכות – נקבעו לכם למעלה מ 19% נכות בגין הפגיעה? אתם זכאים לקבל קצבת חודשית!

האפשרות הראשונה היא קבלת קצבה חודשית בגין פגיעה שגרמה לנכות. לאחר תום 90 ימי החלמה אתם עדיין לא כשירים לחזור למקום העבודה? ייתכן שאתם סובלים מפגיעה כרונית. המקרים אלה ניתן לאבחן את המצב ולקבוע אחוזי נכות. במידה ואכן תאובחנו עם אחוזי נכות של מעל 19%, תוכלו לקבל קצבת נכות חודשית. פגיעות רבות במקומות עבודה גורמות לפציעות כרוניות המוכרות כנכות. אם אתם מרגישים שלאחר תום 90 ימי החלמה אתם עדיין לא כשירים לחזור למקום עבודתכם, חשוב לערוך את כל הבדיקות הנדרשות בכדי להעריך את מצבכם הרפואי ולמצות את כל הזכויות המגיעות לכם. עובדים רבים בוחרים לחזור למקום עבודתם תוך התמודדות עם כאבים עזים ושלל קשיים רק בגין המחשבה שלאחר 90 ימי החלמה הם לא יוכלו להמשיך ולקבל את דמי הפגיעה. אז לפני שאתם ממהרים לחזור למקום עבודתכם – ערכו את כל הבדיקות הנדרשות, ייתכן שתימצאו זכאים לקבל קצבה חודשית קבועה.

 

תאונת עבודה לאחר 90 יום: תביעת המעסיק – התרשל בחובתו לייצר סביבת עבודה בטוחה לעובדיו? אתם יכולים לתבוע אותו על כך

חשוב להדגיש כי מעבר למוסד לביטוח לאומי, ניתן לתבוע גם את המעסיק. לא מעט עובדים לא מכירים את כל זכויותיהם במצבים של תאונות עבודה, מה שגורם להם לוותר על כספים רבים. לכן, חשוב להדגיש שמעבר לתביעת המוסד לביטוח לאומי, במקרים רבים ניתן לתבוע גם את המעסיק. על המעסיק מותלת האחריות להעניק לכל עובדיו סביבת עבודה בטוחה. המעסיק התרשל בכך? הוא חשוף לתביעות משמעותיות מצב עובדיו. כיום יש לא מעט מקומות עבודה בהם סביבת העבודה אינה בטוחה למדי. החוק בישראל מחייב את המעסיק לעשות כל שביכולתו על מנת להבטיח סביבת עבודה בטוחה – מה שאומר שבמקרים רבים המעסיק נדרש לערוך שיחות הבהרה בנושאי בטיחות, לוודא שכל הכלים תקינים, לוודא שכל המכונות חדשות ובטוחות לשימוש ועוד. המעסיק לא עשה זאת? אם בעקבות כך נגרמה חבלה לאחד מעובדיו, ניתן לתבוע אותו. אך חשוב להדגיש, על מנת להצליח בתביעה נגד המעסיק, חייבים להוכיח שהוא אכן התרשל בחובתו לשמור על סביבת עבודה בטוחה לכל עובדיו.

 

תאונת עבודה לאחר 90 יום: כך תבחרו נכון עורך דין מנוסה ומקצועי

רוצים למצות את כל הזכויות שלכם מפציעה במקום העבודה? חשוב שתבחרו נכון עורך דין מקצועי ומנוסה שעוסק בתחום במהלך שגרת עבודתו. לפני שאתם ממהרים לבחור עורך דין באופן כמעט שרירותי וללא כל הבחנה, חשוב שתכירו את כל ההבדלים בין עורכי הדין השונים. ההבדל הראשון והמרכזי הוא תחום ההתמחות. לא כל עורך דין ידע להעניק לכם שירות מיטבי בתחום תאונות העבודה. עורך דין שעבר את תחום ההתמחות שלו בענף הנדל"ן, לא יכיר היטב את כל פרטי הפרטים בחוקה הקשורים לתאונות עבודה. לכן, לפני שאתם ממהרים לבחור עורך דין מקצועי שילווה אתכם לאורך כל שלבי התביעות בגין התאונה, חשוב לדעת לבחור נכון. איך בוחרים נכון? ישנן שתי אפשרויות פשוטות.

משרד עורכי דין גדול ומקצועי כולל סוללת עורכי דין מהשורה הראשונה בכל תחום!

האפשרות הראשונה היא פשוט לשאול את עורך הדין באיזה תחום הוא עבר את התמחותו. עורכי דין רבים לא ימהרו לענות בכנות על שאלה זו, במטרה לקבל כל עבודה מכל תחום. לכן, מעבר לשאלה, מומלץ לקרוא כמה שיותר חוות דעת מאנשים שבחרו לשכור את שירותי עורך הדין בעבר. חוות דעת אלה יכולות לשפוך אור אודות תחום ההתמחות שלו ותחום עבודתו במהלך היומיום. האפשרות השניה היא פשוט לבחור משרד עורכי דין גדול ומקצועי. משרד עורכי דין בוחר עבור כל לקוחותיו את עורכי הדין הטובים והמקצועיים ביותר במטרה להבטיח שירות מקצועי לכל לקוח. משרדים גדולים כוללים סוללת עורכי דין בכל תחום, כך שפנייה למשרד הנכון תבטיח שתקבלו שירות מקצועי מעורך דין שעבר את תחום ההתמחות הרלוונטי עבורכם.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!