תאונת עבודה בדרך לעבודה

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

תאונת עבודה בדרך לעבודה – אתם זכאים לכלל ההטבות של הנפצעים בתאונות עבודה!

תאונת עבודה בדרך לעבודהעברתם תאונה בדרך לעבודה? אתם נכנסים למשבצת של תאונות עבודה! עובדים רבים לא מודעים לעובדה כי גם אם נפצעו בדרך לעבודה, הם זכאים לכלל הזכויות המוענקות לנפגעים בתאונות עבודה. המוסד לביטוח לאומי מבטח את כלל העובדים הן בדרך למקום העבודה והן ביציאה ממנו. עוד חשוב להדגיש כי לא רק תאונת דרכים בדרך למקום העבודה תחשב לתאונת עבודה, אלא כל תאונה שאתם יכולים להעלות על הדעת, לרבות נפילה באוטובוס, החלקה בשלוליות בעונת הגשמים או פציעה ברכבת. לכן, אם גם אתם נפצעתם בדרך למקום עבודתכם, חשוב שתכירו את כל הזכויות המגיעות לכם. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הזכויות המוענקות לעובדים שנפצעו במקום עבודתם, נכיר בכיסויי המוסד לביטוח לאומי, נבין מתי כדאי לתבוע גם את המעסיק ומה עושים כאשר נפצעים בדרך למקום העבודה אך במסלול שונה לגמרי.

 

אז מה מקבלים? דמי פציעה למשך 90 יום, מענק חד פעמי ובמקרים רבים גם קצבה חודשית קבועה!

ראשית, חשוב לדעת שהמוסד לביטוח לאומי מעניק לכל עובד שנפצע במקום עבודתו דמי פגיעה למשך שלושה חודשים. במשך 90 יום, המוסד לביטוח לאומי ישלם לעובד שנפצע כ 75% מסך משכורתו הקבועה בשלושת החודשים האחרונים. עובדים רבים שלא מודעים לכך חוששים מאוד מתקופת החלמה ארוכה בה הם לא יוכלו לעבוד, מה שיכול לטלטל את כל מצבם הכלכלי. לכן, חשוב לדעת שהמוסד לביטוח לאומי מעניק לכם את כל הזמן הנדרש להחלמה מלאה תוך תשלום של 75% מהשכר שלכם למשך 90 ימים. שנית, חשוב לדעת שגם חברות הביטוח הפרטיות נכנסות לתמונה במקרים של תאונות עבודה. חברות הביטוח הפרטיות מעניקות לנפגעים במקום עבודתם שלל כיסויים, בהתאם למסלול בו הם מבוטחים. ברוב המקרים חברות הביטוח הפרטיות יפצו את הנפגעים בגין התמודדות עם כאבים, פגיעה ברווחים עתידיים, הוצאות גדולות למטרות החלמה ועוד.

מעל 19% נכות – קצבה קבועה מידי חודש!

שנית, חשוב לדעת שמעבר ל 90 ימי מענקי החלמה מהמוסד לביטוח לאומי, ישנו מסלול נוסף של קצבה חודשית. במקרים בהם הנפצעים במקום עבודתם זכאים לאחוזי נכות גבוהים (מעל 19%), המוסד לביטוח לאומי יעניק להם קצבה חודשית קבועה למשך כל שארית חייהם. הפציעה בדרך למקום העבודה שלכם גרמה לנכות כרונית? אתם זכאים לקבל קצבה קבועה מידי חודש. איך תדעו האם אתם אכן סובלים מנכות כרונית וזכאים לקבל קצבה חודשית? כל שאתם צריכים לעשות זה לעבור סדרת בדיקות במטרה לברר את מצבכם הבריאותי לאחר התאונה. חשוב להדגיש כי גם אם העובד היה רק בדרכו לעבודה, פציעה חמורה תזכה אותו בקבלת קצבה חודשית למשך כל שארית חייו.

 

תאונת עבודה בדרך לעבודה: הורדתם את הילד בגן בדרך למקום העבודה? ייתכן שלא תוכרו כנפגעים בתאונת עבודה!

ומה אם סטיתם מנתיב ההגעה לעבודה למטרות סידורים שונים כמו הורדת הילדים בגנים או שלל צרכים שונים? במידה ואכן נפצעתם בדרך למקום העבודה אך תוך סטייה משמעותית מנתיב הנסיעה אתם נמצאים בשטח אפור. מטרת הביטוח תהיה להוכיח שלא נסעתם למקום העבודה, כך שאתם לא זכאים ליהנות מכלל ההטבות של עובדים שנפצעים במקום עבודתם. ברוב המקרים, כל עוד החריגה במסלול אינה משמעותית, העובדים אכן יהיו זכאים לקבל את כל ההטבות המגיעות להם בגין תאונת עבודה בדרך לעבודה. אך במידה והתאונה מתרחשת במקום מרחוק מאוד מנתיב ההגעה למקום העבודה, העובד שנפגע לא יקבל את כל הזכויות המוענקות לעובדים שנפצעים בעבודתם.

 

תאונת עבודה בדרך לעבודה: יצאתם ממקום העבודה בשליחות המעסיק? אתם זכאים לכל הזכויות של תאונות עבודה!

ומה אם במהלך יום העבודה יצאתם לשליחות מהמעסיק שלכם? גם במקרים אלה תהיו זכאים לקבל את כל הזכויות המגיעות לעובדים שנפגעים במקום עבודתם. על אף שאתם לא בדרך למקום העבודה, כל עוד נשלחתם על ידי המעסיק במסגרת שעות העבודה, אתם מבוטחים כך שכל פגיעה תעניק לכם את מלוא הזכויות של תאונות עבודה. מעבר לתשלומי 75% מהשכר החודשי, במקרים רבים המוסד לביטוח לאומי מעניק מענק חד פעמי לנפגעים. רוצים למצות את כל הזכויות שלכם? חשוב להסתייע בעורך דין מקצועי ומיומן שמכיר היטב את כל פרטי הפרטים בחוקה.

 

תביעת המעסיק – מתי ניתן לתבוע את המעסיק שלכם?

הענקת דמי פגיעה למשך 90 יום, מענק חד פעמי וקצבה חודשית במקרים של נכות גבוהה מ 19%, הם לא הכל. חשוב לדעת כי במקרים רבים עובדים שנפגעו במקום עבודתם רשאים לתבוע את המעסיק שלהם. החוק בישראל מחייב את המעסיק לעשות כל שביכולתו על מנת להעניק לעובדיו סביבת עבודה בטוחה. המעסיק התרשל בכך? אתם יכולים לתבוע אותו. עובדים רבים נפצעים בגין התרשלות של המעסיק בחובתו להגן על עובדיו מפני פגיעות שונות. על המעסיק לוודא שכלל המכונות בעבודתו תקינות, שכל הציוד חדש ושכל עובדיו מכירים את כל נהלי הבטיחות שיש לנהו בעת ביצוע העבודה. חשוב להדגיש כי קיים פער משמעותי בין עבודה משרדית לבין עבודה בגובה לעניין חובתו של המעסיק בשמירה על בטיחות, אך בכל עבודה הכוללת סיכון סביר, המעסיק חייב לערוך נהלי בטיחות ולהקפיד שכלל הציוד תקין ובטיחותי.

אל תתפשרו על עורך הדין שילווה אתכם

רוצים ליהנות מייצוג משפטי שיבטיח שתמצו את כל הזכויות שלכם? חשוב לדעת לבחור נכון עורך דין מקצועי שעוסק בתחום. לא כל עורך דין מכיר היטב את כל פרטי הפרטים אודות תחום תאונות העבודה. ישנם עורכי דין רבים שבחרו לעבור את תקופת ההתמחות להם בתחומים שונים כמו פלילים, משפחה, נדל"ן ועוד. עורכי דין אלה לא יצליחו להעניק לכם שירות מיטבי למיצוי מלא של כלל הזכויות. לכן, לפני שאתם בוחרים עורך דין באופן שרירותי, מומלץ לפנות למשרד עורכי דין גדול ומקצועי. מדרש עורכי דין גדול ומקצועי בוחר בקפידה את כל עורכי הדין במשרדו בכלל התחומים. שם תוכלו לקבל עורך דין מיומן ומנוסה בתחום הרלוונטי עבורכם. .

קראו עוד: איך לבחור עורך דין לתביעת תאונת עבודה?

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!