תאונת עבודה כמה מקבלים

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

תאונת עבודה כמה מקבלים – גובה המענקים משתנה בהתאם לחומרת הפגיעה

תאונת עבודה כמה מקבליםנפצעתם במקום עבודתכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים אודות תאונות עבודה, לרבות מענק החלמה, מענק חד פעמי, קצבה חודשית קבועה, תביעת המעסיק ועוד. עובדים רבים שלא מודעים לכלל הזכויות שלהם מוותרים על כספים רבים שיכלו לקבל לו היו מכירים את כל זכויותיהם. אז אם גם אתם או הקרובים לכם מתמודדים עם תאונות עבודה שונות, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. באשר לגובה התשלום בגין תאונות במקום העבודה – הדבר תלוי מאוד בחומרת הפציעה. ככל שהפציעה חמורה יותר, כך סכומי המענקים יהיו גבוהים יותר. בשורות הבאות נגע בכל המענקים הקיימים ובטיפ פשוט שיעזור לכם לבחור נכון עורך דין מקצועי ומיומן שידע למצות את כל הזכויות שלכם.

 

תשלומי מענק חודשיים – 75% משווי השכר החודשי למשך שלושה חודשים לכל היותר

תחילה, חשוב להכיר את המענק הבסיסי ביותר – מענק דמי פגיעה. המוסד לביטוח לאומי מעניק מענק דמי פגיעה על סך 75% מגובה השכר של כל עובד למשך 90 יום. מטרת מענק זה היא לאפשר לעובד שנפגע להחלים בביתו ללא חשש כלכלי משמעותי. חשוב להדגיש שלא בכל המקרים ניתן יהיה לקבל דמי פגיעה למשך שלושה חודשים. במקרים בהם הפגיעה קלה ומצריכה תקופת החלמה קצרה יותר, דמי הפגיעה ינתנו לתקופה הנדרשת בלבד. נפצעתם במקום העבודה שלכם? דעו כי המוסד לביטוח לאומי יעניק לכם את כל הנדרש בכדי שתחלימו במנוחה וללא לחץ כלכלי שיגרום לכם לחזור לעבודה עוד טרם השלמת ההחלמה במלואה.

מענק חד פעמי על סך עשרות ואף מאות אלפי שקלים!

מעבר לכך, המוסד לביטוח לאומי מעניק מענק חד פעמי לעובדים שפציעתם קשה באופן יחסי. לא מעט עובדים שנפצעו במקום עבודתם זכאים לקבל מענק חד פעמי על סך עשרות ואף מאות אלפי שקלים. לא מעט עובדים כלל לא מודעים לכך, מה שגורם להם פשוט לוותר על המענק. לכן, חשוב להדגיש כי מעבר לדמי הפגיעה שמקבלים למשך 90 יום, ישנה אפשרות נוספת של קבלת מענק חד פעמי. אם לא די בכך, חשוב שתכירו אפשרות נוספת של קבלת מענק חודשי קבוע בגין נכות לצמיתות. תאונת העבודה שלכם גרמה לכם לקבל אחוזי נכות לצמיתות? אתם זכאים לקבל קצבה קבועה מידי חודש. סכום הקצבה נקבע בהתאם לאחוזי הנכות שתקבלו. ניתן לקבל קצבה חודשית קבועה מעל 19% נכות בלבד. עובדים רבים מוותרים על כלל הזכויות הללו רק בגין חוסר ידיעת החוק.

 

נפצעתם בדרך למקום העבודה או בחזור ממנו? אתם זכאים לקבל את כל הזכויות של תאונות עבודה!

יש להדגיש ולומר כי אתם זכאים לכלל ההטבות הללו גם במקרים בהם נפצעתם בדרך למקום העבודה או בחזור ממנה. בשונה ממחשבתם של עובדים רבים, ביטוח העבודה תקף גם כאשר אתם בדרך אליה או בדרך ממנה. במילים אחרות, עשיתם תאונה בדרך לעבודה? נפצעתם בדרככם מהעבודה הביתה? אתם זכאים לקבל את כל הזכויות המוענקות לנפגעים בתאונות עבודה. אך חשוב להדגיש ולומר כי במידה וסטיתם סטייה משמעותית מהמסלול הקבוע אל מקום העבודה לטובת סידורים שונים – לא תהיו זכאים לקבל את כלל הזכויות של נפגעי תאונות עבודה. מורידים את הילדים בגנים בדרך לעבודה? קיים סיכוי סביר שאם התאונה התרחשה בדרך לסידורים (ולא בדרך לעבודה), לא תקבלו את מיטב הזכויות של עובדים שנפגעו במקום עבודתם.

 

המעסיק התרשל בשמירה על הבטיחות שלכם? אתם יכולים לתבוע אותו! 

נוסף על התביעה של הביטוח הלאומי, חשוב לדעת שישנה אפשרות נוספת של תביעת המעסיק. תביעת המעסיק מחייבת את העובד להוכיח שהמעסיק התרשל בחובתו לשמור על בטיחות עובדיו. החוק בישראל מחייב את המעסיקים להעניק לעובדים סביבת עבודה בטוחה. בשלל מקומות בהם קיימים שלל סכנות, המעסיק חייב לערוך תדריכי בטיחות תדירים, לוודא שכל עובדיו מכירים את שיטת העובדה הבטוחה, לוודא שכלל המכונות והמכשירים עובדים בצורה תקינה ועוד. אם המעסיק לא עשה זאת, קיים סיכוי סביר שתוכלו לתבוע אותו על כך. אך מעבר לצורך להוכיח שהמעסיק התרשל במשימתו להבטיח סביבת עבודה בטוחה, חשוב להוכיח גם שהעובד עשה את עבודתו נאמנה בהתאם לכלל החוקים הנדרשים. במקרים בהם העובד פעל בצורה שאינה תקינה, יהיה קשה להצליח לתבוע את המעסיק, שכן מעשיו שלו הם אלה שגרמו לפציעתו.

כדאי להסתייע בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום!

כעת, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות חשיבות הסיוע של עורך דין מקצועי. עורך דין מקצועי שעוסק בתחום מכיר היטב את כל הפרטים והסעיפים הרלוונטיים שיכולים לזכות אתכם בקבלת מענקים גדולים, אחוזי נכות גבוהים או כל הנדרש בשביל למצות את כל המגיע לכם. עובדים רבים שבוחרים לוותר על שירותיו של עורך דין מקצועי מפסידים לא מעט כסף שהיו יכולים לקבל בסיועו של איש מקצוע. אז לפני שאתם ממהרים לוותר על עורך דין מנוסה ומקצועי, חשוב להבין שידיעותיו וניסיונו יסייעו לכם לקבל הרבה יותר. שנית, חשוב להדגיש שלא כל עורך דין ידע להעניק לכם שירות מיטבי למיצוי כלל הזכויות שלכם. עורכי דין רבים שעוסקים בתחומים שונים לא מכירים את כל החוקים הרלוונטיים למקרים של תאונות עבודה.

 

בחרו נכון עורך דין שעבר את תחום ההתמחות הרלוונטי לצרכים שלכם!

כל סטודנט למשפטים בוחר תחום אחד בו הוא רוצה להתמחות. עורך דין שעבר את ההתמחות שלו בתחום הפלילים, המשפחה או הנדל"ן, לא ידע להעניק לכם שירות מיטבי בנושאי תאונות עבודה. לכן, חשוב לדעת לבחור נכון עורך דין מקצועי ומנוסה שעוסק בתחום במהלך היומיום. איך בוחרים נכון? אחת הדרכים הטובות ביותר היא פשוט לפנות למשרד עורכי דין גדול ומקצועי. משרד עורכי דין גדול ומקצועי כולל כמות גדולה של עורכי דין מהשורה הראשונה בכל תחום. משרד זה ידע לבחור עבורכם את עורך הדין הטוב ביותר לביצוע המשימה, כך שתוכלו ליהנות ממיצוי מיטבי של כל הזכויות שלכם.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!