תאונת עבודה מצערת – למה חשוב לקחת עורך דין טוב?

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

עברת תאונת עבודה ויש לך כוונה לתבוע את הביטוח הלאומי או הביטוח? האם כדאי לתבוע לבד או בליווי עורך דין? מה חובה לדעת לפני שתובעים על תאונת עבודה?

למרבה הצער תאונות עבודה יכולות להתרחש בכל עת, ולא רק במקומות עבודה בהם הסיכון לפגיעה הוא גבוה. תאונה יכולה להיות מוגדרת במובנים רבים, והפיצוי עבודה בביטוח הלאומי ואף מחברות הביטוח הפרטיות יכול להיות גבוה ובהתאם לפגיעה. למרות זאת אנשים רבים לא ממצים את זכויותיהם, פעמים רבות בשל חוסר הבנה, הגשה לא נכונה של מסמכים או חוות דעת שאינן מותאמות. כיצד עושים זאת נכון? הכנו עבורך מדריך מקוצר ויעיל. 

 

מהי תאונת עבודה? 

תאונת עבודה או פגיעה בעבודה מזכה אנשים לקבלת גמלת נפגעי עבודה מהביטוח הלאומי. תאונת עבודה תהיה תאונה ממנה נפצע אדם כאשר היה בדרכו מביתו או מהמקום בו הוא לן לעבודה או ממקום העבודה למקומות אחרים. תאונת עבודה תהיה גם תאונה במקום העבודה עצמו או בסביבת העבודה הקרובה, מחפץ שהיה בעבודה, מפגיעה של אדם אחר במקום העבודה ובזמן שהעובד ניסה להציל אדם אחר או ניסה להציל רכוש או למנוע נזק במקום העבודה. 

תאונות עבודה יכולות להתרחש במקום בו העובד אכל בזמן ההפסקה מהעבודה, זאת כאשר ההפסקה לא עולה על שלוש שעות, או בעת מילוי תפקידו בעבודה במקום שאינו מקום העבודה הקבוע. גם תקיפה של עובד אחר נחשבת לפגיעת עבודה, כולל תקיפה מינית, אם אלה גרמו לנזק נפשי או גופני והצריכו טיפול רפואי. רוצה להכיר לעומק את תחום נפגעי העבודה? כדאי להיכנס לפורטלים המתמחים בתחום כדוגמת פורטל עורכי דין בשם "דין נט" שם כל המידע ואנשי המקצוע המתמחים בתחום ישמחו להעניק תשובה בנושא. 

 

לתבוע לבד או עם עורך דין? 

לא מעט אנשים מנסים לחסוך את העמלה של עורך הדין או את התשלום לו על ידי הגשת תביעות לפיצוי וקבלת גמלה עבור תאונת עבודה לבד. אלא אם מדובר על איש מקצוע שזהו תחום התמחותו הספציפי, המהלך אינו מומלץ כלל. בחוק סעיפים רבים, תקדימים, שינויים וצורך בהכרת התחום לעומק כדי למצות את כל הזכויות המגיעות לנפגע העבודה על פי חוק. לעיתים די בפספוס סעיף מזערי כדי לטעות ולהפסיד את האפשרות לקבל את הפיצויים הנדרשים על פי חוק. 

 

מה חייבים לדעת לפני שמגישים תביעת תאונת עבודה? 

לא כל מצב של פגיעה בעבודה יוביל לזכאות לקבל גמלה או פיצויים וכדאי להכיר את הסייגים בחוק בנושא לעומק. לדוגמה, אם אדם נהג ברשלנות וכתוצאה מכך נגרמה תאונה בה נפגע במסגרת העבודה, או אם הוא הפר הוראה של מנהלו או הוראה חוקית הוא לא יהיה זכאי לפיצויים. גם בנושא זה יש סייגים, אם לדוגמה אותו אדם נפטר כתוצאה מהתאונה או שנגרמה לו נכות שבגינה לא היה יכול לעבוד במשך עשרה ימים או יותר, הוא יהיה זכאי להיות מוכר כנפגע עבודה. כמו כן, אם אדם נחשף לחולה קורונה בעבודה וכתוצאה מכך חלה בעצמו, הוא יהיה זכאי להיות מוכר כנפגע עבודה.

חיפשת עורך דין למקרים שונים של תאונות עבודה? כדאי לבקר בפורטל דין נט, שם כל המומחים בתחום נמצאים תחת אותה קורת הגג.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!