דלקות גידים כמחלת מקצוע – מה מגיע לכם?

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

פגיעות ומחלות שונות יכולות להיות מקושרות למשלח היד של עובד שכיר או של בעלי מקצוע עצמאיים. לעיתים הפגיעה תהיה כתוצאה מתאונה או מאירוע נקודתי ולעיתים אחרות הדבר יהיה תוצאה של היווצרות נזקים קטנים באופן מתמשך, שהולכים ומצטברים.

כתוצאה מחלה, מכה או הצטברות של נזקי מיקרו טראומה בעבודה עשויים עובדים לסבול מדלקות גידים שיוכרו כמחלת מקצוע. במידה והדבר קורה, ישנן כמה זכויות הרלוונטיות לעניין.

מנוחה נדרשת

דלקות בגידים יכולות לגרום לסבל ולכאב ניכרים. הגם שלעיתים מספיקה מעט מנוחה בכדי להתגבר על הדלקת, הדבר עשוי להתבטא בסימפטומים משמעותיים עם הגבלה בתנועה. ישנם מצבים שיומלץ על טיפולי פיזיותרפיה ויינתן גם טיפול נגד כאבים והעובד יהיה צריך להיות מושבת ממלאכתו לתקופת זמן מסוימת נעל מנת למנוע החמרה של הנזק ותופעות כגון הסתיידות, קרעים ונזקים אחרים.

בהקשר של מנוחה מעבודה בשל מחלת מקצוע שפוגעת בגידים עשוי לקבל העובד סיוע מבחינה כלכלית מעבר לימי המחלה שנצברו לזכותו. לאחר שהמוסד לביטוח לאומי מאשר את הדלקות בגידים (שיכולים גם להיות חוזרים, לאחר החלמה בלתי מספקת) יהיה זכאי העובד לתגמול המכונה דמי פגיעה. דמי פגיעה כתוצאה מדלקות גידים יכולים להינתן לתקופה קצובה בזמן וקצרה יחסית, של עד שלושה חודשים.

דלקות גידים וטיפול רפואי

כאשר רופא תעסוקתי מאשש את הקשר בין העיסוק המקצועי לבין היווצרות פגיעות דלקתיות בגידים יהיה זכאי החולה לטיפול רפואי במימון המוסד לביטוח לאומי. קיימים סוגים שונים של טיפולים שיכולים להיות רלוונטיים במקרים של דלקות כאלה, בהתאם לאופי הדלקת, מיקומה, רמת הנזק ונזקים פריפריאליים.

מימון הטיפול הרפואי על ידי המוסד לביטוח לאומי עבור מי שאובחן כסובל ממחלת מקצוע ופגיעה בגידים יכלול למשל:

  • עלויות של אבחון רמת הנזק.
  • פיזיותרפיה במכסה מספקת להתמודדות עם מגבלות בתנועה ועם כאבים.
  • מתן תרופות נגד כאבים, לעיתים באמצעות זריקות באופן נקודתי.
  • במקרים קשים במיוחד עשויים לבוא בחשבון גם טיפולים נוספים כגון גלי הלם ולעיתים לא יהיה מנוס מהתערבות ניתוחית.
  • גם תרופות סטרואידיות, לרוב בזריקות, יגלו יעילות בחלק ממצבי הדלקת בגידים.
  • כאשר הדלקות מלוות בשינויים מבניים באזור המפרק, למשל, או כאשר מתגלים קרעים ברצועות, יתכן ויומלץ טיפול כירורגי.
  • במידה והחולה סובל גם מנזקים נוספים כגון דלקות במפרק ונזקים משמעותיים אחרים, יקבל החולה טיפול נוסף במימון ביטוח לאומי.

שיקום מקצועי

כאשר מחלת המקצוע חריפה וכאשר קיים סיכון להופעה חוזרת של הסימפטומים אם העובד ישוב לעבודה, ניתן לקבל סיוע בהקשר של שיקום מקצועי. המטרה היא לאפשר רכישת מקצוע חדש שלא יכלול סיכון מוגבר לפגיעה בגידים ודלקות חריפות. יש לציין ששיקום מקצועי בליווי של הביטוח הלאומי יינתן רק כאשר קיים סיכוי רב לשילוב של החולה בתפקיד אחר או במקצוע שונה.

השיקום עשוי לכלול לימודים גבוהים או מקצועיים, סיוע בהשמה וכן מימון של עלויות נלוות כגון חומרי עזר, נסיעות, לעיתים גם מגורים ועוד.

מחלת מקצוע ונכות

למרות שדלקות גידים בלבד לרוב לא יובילו לנכות קבועה, יש ומחלת המקצוע הזאת מלווה בפגיעות נוספות שיכולות להיות מוכרות כמצבי נכות. במידה והחולה יוכר כנכה באופן זמני או קבוע, עם אחוזי נכות של עשרה אחוזים או יותר, ניתן יהיה לקבל גמלת נכות חד פעמית או קצבת נכות חודשית (בהתאם לאחוז הנכות שיימצא).

במידה והחולה יזדקק לסיוע נוסף, לאביזרי ניידות או אביזרים רפואיים שונים מתוקף מצבו הרפואי המקושר למחלת המקצוע – יינתן סיוע גם בעניינים אלה.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!