טפילים כמחלת מקצוע – מה מגיע לכם?

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

טפילים כמחלת מקצוע - מה מגיע לכם?המונח "טפיל", או "פרזיט", מתייחס לשורה ארוכה של יצורים שונים אשר חיים על גבי גוף חי אחר, במסגרות ומסיבות שונות ומשונות.

לא מעט אנשים יופתעו לשמוע שבדומה לבעלי החיים שבקרבתנו, אשר מתמודדים לרוב עם טפילים שונים (בעיקר פרעושים וקרציות), גם אנחנו, בני האדם, מוקפים בשורה ארוכה של "טרמפיסטים" שונים, המצויים בקרבתנו לאורך כל שעות היממה, ואף מקננים במקומות שונים בגופנו.

מרביתם המוחלט של טפילים אלו אינו משפיעים בצורה כלשהי עלינו או על בריאותנו, וגם אם כן, מדובר לרוב באי נוחות מזערית שחולפת במהרה, כמו גירוד או התעטשות. עם זאת, במקרים חריגים, טפילים שונים עלולים לגרור נזק רפואי ממשי לגוף האנושי, ובמקרים נדירים, אף לסכנת חיים ממשית.

טפילים כמחלת מקצוע –  מה הקשר?

כאמור, מרביתם המוחלט של הטפילים המצויים בגוף האנושי אינם מסוכנים, ואינם משפיעים עלינו בשום צורה. רק במקרים חריגים, ומשעה שעסקינן בטפיל אגרסיבי במיוחד, או בטפיל זר אשר "מבקר" בפתאומיות, עלולות לצוץ השלכות רפואיות, לעיתים רחוקות בצורה חמורה

אחת מהמקורות הנפוצים להופעתם של טפילים מסוג זה הוא מקום העבודה של כל אחד מאיתנו, המשמש כמתחם ציבורי המאכלס מספר רב של אנשים. מקומות מסוג זה מהווים "גן עדן" עבור טפילים, אשר עוברים מגוף לגוף במהירות. הדבר חל בעיקר בשעה שבמקום העבודה קיימים תנאי היגיינה לקויים, מה שעלול לעודד את הופעתם של טפילים מסוכנים, ואת תפוצתם המהירה.

מסיבה זו, ובדומה למגוון רחב של תאונות עבודה ומחלות מקצוע, אשר מרביתנו חשופים להן במסגרת עבודתנו, גם הופעתם של טפילים מהווה סוג נוסף של איום, אשר הדרך הטובה ביותר להתמודד מולו היא להשתדל ולהקפיד על היגיינה.

עם זאת, במקרים בהם טפיל מסוים החליט "לאמץ" דווקא אותנו, ומקורו במקום העבודה, הרי שהדבר עשוי להיחשב כמחלת מקצוע לכל דבר ועניין, וזאת בהתאם להיקף התסמינים הרפואיים מחד, ולקשר שבין הופעת הטפיל לתנאים השוררים במקום העבודה מאידך.

טפיל כמחלת מקצוע – מהן הזכויות הרפואיות?

בהתאם לתקנות המוסד לביטוח לאומי, המונח מחלת מקצוע מתייחס לכל סוג של מחלה מתמשכת, אשר בה לקה עובד כתוצאה מתנאי עבודתו, או עקב קשר ישיר אליהם. משכך, במידה ועסקינן בטפיל אשר מקורו במקום עבודתו של החולה, אשר הוביל להתפרצות של מחלה או ליקוי רפואי מתמשך (כדוגמת מחלת מעיים), הרי שהמחלה עשויה להיות מוגדרת כמחלת מקצוע, ומשכך, העובד זכאי ליהנות ממלוא הזכויות המוקנות מתוקף סטאטוס זה.

בהתאם לחוק, כל עובד בישראל אשר לקה במחלת מקצוע אשר גוררת פגיעה ביכולתו להמשיך ולהשתכר מעבודתו, זכאי ליהנות מפיצוי כספי המשולם מטעם המוסד לביטוח לאומי, אשר נקבע בהתאם לחומרת התסמינים מהם הוא סובל, ולהיקף הפגיעה בכושר השתכרותו.

במידה ומדובר במחלה שאינה ממושכת, העובד יהא זכאי ליהנות מדמי פגיעה, המשולמים באופן חד פעמי. לעומת זאת, במידה ומדובר במחלה ממושכת, או אפילו מחלה כרונית, העובד ייהנה מתשלום חודשי מטעם המוסד לביטוח לאומי, בכפוף לקביעת אחוזי נכות המייצגים את הפגיעה במצבו הרפואי.

בנוסף, במידה ומחלת המקצוע נובעת ישירות מתנאי העבודה שנקבעו מטעמו של המעביד, או לחילופין עקב התרשלות מצדו, הדבר עשוי להוות עילה להגשת תביעה אזרחית כנגדו, מה שמסתכם פעמים רבות בפסיקת פיצויים בסכומים גבוהים לזכותו של העובד. כמובן שבמקרים מסוג זה על העובד להוכיח מעל לכל ספק את אחריותו הישירה של המעביד להתפרצות המחלה, וזאת עקב התנהלות לא חוקית, או שאינה ראויה בהתחשב בנסיבות העניין.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!