פגיעה בברכיים – פגיעת עבודה

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

פגיעה בעבודה היא אחת משלוש אלו: תאונת עבודה, מחלת מקצוע או מיקרוטראומה. חלק מן התביעות של פגיעה בעבודה, המוגשות למוסד לביטוח לאומי ולחברות הביטוח, מוגשות בגין פגיעה בברכיים. פגיעה זו, כמו כל פגיעה אחרת של עובד, תיחשב כפגיעת עבודה, אם הצליח העובד להוכיח כי נסיבותיה מתאימות לאחד מן הסוגים שלעיל.

היה וכן, יוכל העובד הנפגע, לקבל פיצוי כספי מאחד הגופים או משניהם, בהתאם למצבו.

תאונת עבודה ומחלת מקצוע

החוק מגדיר תאונת עבודה כאירוע אשר התרחש במסגרת עבודתו של העובד וכתוצאה ממנה. המשמעות היא שהתאונה צריכה להתרחש בשעות העבודה של העובד, הכוללות גם את נסיעתו אל העבודה וחזרה ממנה. כך יוצא כי התאונה אינה חייבת להתרחש במקום העבודה עצמו, אלא גם בדרך מביתו של העובד אל מקום העבודה ובחזרה.

בהתאם לאמור לעיל, תיחשב פגיעה בברכיים כתאונת עבודה, אם התרחשה למשל, עקב נפילה של מכשיר כבד במקום העבודה, על רגליו של העובד, אשר נפגע בברכיו, בשל הנפילה. כמובן שלא כל פגיעה, מזכה בפיצוי כספי ועליה להיות כזו, אשר פגעה ביכולת התפקודית של הנפגע.

מלבד תאונת עבודה, פגיעת עבודה יכולה להיווצר גם עקב מחלת מקצוע. זוהי מחלה אשר לקה בה העובד בשל תנאי עבודתו. על מנת להוכיח כי העובד סובל ממחלת מקצוע, עליו להוכיח כי קיים קשר סיבתי בין תנאי העבודה לבין המחלה, כלומר שהמחלה ממנה הוא סובל, לא נגרמה לו עקב גורמים אחרים.

נדגיש כי לא כל מחלה יכולה להיות מחלת מקצוע מן הטעם שישנה רשימה סגורה של מחלות אשר מוכרות על ידי המוסד לביטוח לאומי כמחלות מקצוע. על כן, כאשר מדובר במחלה שאינה מופיעה ברשימה, לא תוכר זו כמחלת מקצוע, גם אם ישנו קשר סיבתי מובהק בין המחלה ממנה סובל הנפגע, לבין תנאי העבודה.

כאשר מדובר על פגיעה בברכיים, על זו לגרום לאחת המחלות שברשימה כאמור, על מנת שהעובד יוכל לטעון למחלת מקצוע.

מיקרוטראומה

הסוג השלישי של פגיעת עבודה, הוא מיקרוטראומה ומשמעותו קיומו של נזק פיזי אשר נגרם כתוצאה מפגיעות חוזרות ונשנות באותו איבר. מצב זה מתרחש כאשר העובד ביצע את אותן פעולות במשך תקופה ארוכה, במסגרת עבודתו ואלו גרמו לנזק מצטבר, אשר הוביל לבסוף לנכות, זמנית או קבועה, המזכה את העובד בפיצוי כספי.

דוגמאות: אדם העובד בהובלות ונדרש להרים משאות כבדים, פעולה הדורשת כיפוף חוזר ונשנה. כך גם לגבי אינסטלטור, הנדרש לכופף את ברכיו שוב ושוב. עובדים אלו, אשר צריכים לבצע אותה פעולה פיזית שוב ושוב, יכולים לסבול מפגיעה חמורה בברכיים, אשר תפגע ביכולת העבודה שלהם.

על מנת לקבל פיצוי כספי בשל מיקרוטראומה, על הנפגע יהיה להוכיח קשר סיבתי בין הפעולות החוזרות שביצע במסגרת עבודתו, במקרה זה כיפוף ברכיים, לבין הנזק שנגרם לו.

הוכחת התביעה

עובד שנפגע פגיעת ברכיים ומבקש כי זו תוכר כפגיעה בעבודה, יצטרך להוכיח כי נסיבות הפגיעה, מתאימות לאחד משלושת הסוגים שתוארו לעיל. מטבע הדברים, יתקשה העובד לעמוד בנטל ההוכחה ולזכות בתביעה, ללא עזרה מקצועית, ולכן, חשוב מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בדיני נזיקין ובקיא בהתנהלותו של המוסד לביטוח לאומי ובהתנהלותן של חברות הביטוח.

ככלל, ניתן לומר כי הוכחת פגיעה בברכיים כפגיעה בעבודה, המזכה בפיצוי, תיעשה באמצעות מסמכים רפואיים וחוות דעת רפואית של מומחה בסוג הפגיעה בה מדובר. חוות הדעת, תפקידה להוכיח את קיומו של הקשר הסיבתי ולשלול את היווצרות הפגיעה מגורמים אחרים, דבר אשר ישלול כמובן את זכאותו של הנפגע לפיצוי, באופן מלא או חלקי.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!