המדריך המלא והמעודכן לנפגעי תאונות עבודה

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

תאונות יכולות להתרחש בכל מקום ובכל זמן. גם במקומות העבודה השונים עלולים עובדים להיקלע לתאונה או לסבול מפגיעות הנובעות ממחלת מקצוע.

לצד העובדה שחשוב שהמעסיקים וגם העובדים עצמם יעשו הכול על מנת להקטין את הסיכונים השונים חשוב לזכור עובדה חשובה לא פחות:  נפגעתם בעבודה? הייתם מעורבים בפגיעה בדרך אל העבודה או בחזרה? סובלים ממחלה שייתכן ולעבודה יש קשר ישיר אליה? ייתכן שמגיעה לכם הכרה כנפגעי עבודה – ואם כך מגיעות לכם זכויות רפואיות וחשוב שתדעו לדרוש אותן.

איך חשוב לפעול?

באדיבות אנשי מקצוע מנוסים העוסקים במימוש זכויות רפואיות, נראה מהו התהליך הנהוג בעקבות פגיעה בעבודה, בתאונת עבודה או בפגיעה אחרת:

  1. דיווח למעסיק – לתאונת עבודה מומלץ להתייחס ככזאת כבר ברגע שבו היא מתרחשת. על העובד יש לדווח למעסיקו על התאונה ולו רק משום שחשוב לנקוט צעדים לשיפור הבטיחות בעתיד. במועד זה צריך המעסיק למלא טופס הפניה לצורך קבלת טיפול רפואי. חשוב לבדוק היטב שבטופס יהיה כתוב במפורש שמדובר בתאונת עבודה. טופס זה ידוע גם בכינוי טופס 250 ובו ימולאו פרטים אישיים של העובד ופרטי מקום העבודה.
  2. במידה והנפגע מפונה על ידי מגן דוד אדום וכן במידה והוא מגיע לבית החולים או למרפאה הקרובה חשוב שהנפגע ידווח לצוות הרפואי שהפגיעה אירעה במסגרת העבודה. בשלב זה ימלא הרופא תעודה רפואית ייחודית למקרים אלה – תעודה ראשונה לנפגע בעבודה.
  3. הגשת תביעה – על מנת שביטוח לאומי יכיר בנפגע כנפגע בעבודה ועל מנת שהעובד שנפגע יקבל את הזכויות המגיעות לו עליו להגיש תביעה בהליך מסודר. גם כאן יש צורך למלא טפסים מתאימים וליתר דיוק – טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה. חשוב לציין במפורש את כל הנסיבות של המקרה. בנוסף, יש לצרף את כל המסמכים והאישורים הרפואיים הרלוונטיים.
  4. תהליך בדיקה – בשלב זה יש להמתין להליך בדיקה של המוסד לביטוח לאומי. גורם מקצועי שהוא פקיד התביעות מבצע בדיקה של כל נסיבות האירוע, לרבות פניה למעסיק, איסוף נתונים, עיון במסמכים רפואיים ולעיתים בקשה למידע נוסף מגורמים רפואיים ואחרים. החלטת פקיד התביעות יכולה להיות הכרה בתאונת העבודה או דחיית התביעה.
  5. במידה ופקיד התביעות דוחה את התביעה להכרה בנפגע כנפגע בעבודה זהו עדיין לא סוף פסוק. קיימת אפשרות לערער בערכאה גבוהה יותר שכן לא תמיד פועל המוסד לביטוח לאומי באופן אובייקטיבי ונטול פניות. הערעור נעשה בבית הדין לעבודה ועליו להיות מוגש בהקדם. יש לציין שקבלת סיוע מאנשי מקצוע מנוסים למימוש זכויות רפואיות כבר בשלבים ראשוניים מעלה את סיכויי ההצלחה ומקטינה את החששות של נפגעי עבודה שאינם מכירים היטב את מערכות הביטוח הלאומי ואת הבירוקרטיה הפנימית.
  6. במידה והפגיעה או מחלת המקצוע יצרו מגבלה או קושי תפקודי ייתכן שיגזרו מכך אחוזי נכות המהווים בסיס לדרישה של זכויות רפואיות שונות. פעם נוספת, יש להגיש טפסים תואמים (הפעם – טופס תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה). הנפגע יזומן לוועדה רפואית שתבחן את נסיבות העניין ותחליט האם להכיר בנפגע כנכה בשל תאונה בעבודה. הוועדה גם אחראית לקביעת דרגת הנכות.

מגיע לכם טיפול אישי

את התהליך המוזכר לעיל, של טיפול וטפסים ותביעות מול פקידי המוסד לביטוח לאומי אפשר לעבור לבד אך בהחלט לא חייבים. כפי שמספרים מיטב אנשי המקצוע בתחום, הדרך למימוש הזכויות הרפואיות אינה פשוטה ורבים נעזרים כדי להצליח. טיפול אישי מסוג זה לא רק מסייע מבחינה בירוקרטית – הוא גם מעלה את סיכויי ההצלחה באופן משמעותי.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!