המעסיק מקשה עלי להגיש תביעה בגין פגיעה בעבודה – מה לעשות?

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

גם מי שלא מאמין בנכונות של הפתגם "העבודה היא חיינו" מבלה בדרך כלל חלק נכבד מיומו במקום העבודה. מכיוון שתמיד קיים סיכון של פגיעה בתאונת העבודה, הוחלט להעניק כיסוי ביטוחי כולל, לכלל אוכלוסיית העובדים בישראל באמצעות המוסד לביטוח לאומי. כל מי שנפגע בתאונת עבודה זכאי להגיש תביעה במוסד לביטוח לאומי ולקבל תגמולים על פי אופי הפגיעה וחומרתה.

על מנת להגיש את התביעה יש צורך לצרף מסמכים שונים ובהם גם פירוט אודות הפגיעה ונסיבותיה. על הפרטים שמפרט העובד יש להחתים את המעסיק.

במקרים מסוימים, מסרבים המעסיקים לחתום על הטופס, דבר שמקשה על התביעה. עם זאת, חשוב לדעת שיש מה לעשות בכדי להתגבר על כך.

תאונת עבודה והשלכותיה

לפני שנראה מדוע ישנם מעסיקים שמערימים קשיים על העובד המבקש להגיש תביעה להכרה בתאונת עבודה ולפני שנראה מה ניתן לעשות, חשוב להבין ראשית לכל מהי תאונת עבודה ומהן השלכותיה. תאונת עבודה יכולה להיות תוצאה ישירה של סוג משלוח היד או התפקיד, אך אין בהכרח זיקה בין הדברים.

תאונת עבודה יכולה להיות קשורה לביצוע תפקיד או לא קשורה בכך, אולם היא חייבת לקרות במהלך העבודה או בזמן ביצוע תפקיד. לעניין זה, גם הדרך לעבודה ובחזרה מהווה זמן עבודה לעניין הכרה בתאונת עבודה. ההשלכות של תאונות עבודה יכולות להיות מגוונות.

לעיתים הפגיעה קלה ולעיתים קשה, לעיתים יש צורך בטיפול רפואי ארוך ולעיתים יש צורך גם בשיקום. ככלל, לנפגעי תאונת עבודה שהגישו תביעה למוסד לביטוח לאומי יש אפשרות לקבל דמי פגיעה, שנועדו לכסות על תקופה מוגבלת של היעדרות מעבודה.

בנוסף, ישנה אפשרות לקבל גם החזר או תשלום בגין הוצאות רפואיות שנגרמו בשל התאונה. ישנם מקרים שבהם ניתן להגיש תביעה לתגמולים או קצבאות נוספים, במידה והפגיעה הינה מתמשכת, מובילה לנכות וכדומה.

מדוע מעסיק עלול להערים קשיים?

לאור המצב שישנם מעסיקים שמערימים קשיים על הגשת התביעה של העובדים בגין תאונת עבודה ויש שמסרבים לחתום על טופס התביעה, עולה השאלה מדוע מצב כזה קורה. חשוב להבין שתאונת עבודה איננה בהכרח תוצאה של רשלנות של מעסיק ואין בהכרה במצב של תאונת עבודה כפרמטר מספק להוכחת אשמה מצד המעסיק.

עם זאת, ישנם מעסיקים החוששים מפני מצב שבו הם יישאו בחבויות שונות במידה ו"יודו" בחתימת ידם על התקיימות התאונה. בנוסף, בהחלט יתכנו חילוקי דעות בדבר השאלה האם התאונה אירעה במסגרת העבודה וכן בדבר הנסיבות השונות. לעיתים, יתכן שהקשיים יהיו תוצאה של סיבות נוספות, סכסוך אישי וכדומה.

זהירות – התיישנות

במקרים שבהם המעסיק מסרב לחתום על המסמכים הדרושים להגשת תביעה בגין תאונת עבודה, ישנם עובדים שמזניחים את הטיפול מול המוסד לביטוח לאומי.

לצעד כזה יש משמעות רצינית ביותר שכן על פי חוק, להכרה בתאונת עבודה יש תקופת התיישנות קצרה יחסית. מי שיתעכב עשוי לגלות שזכויותיו פגו ואין הוא יכול לקבל את התגמולים המגיעים לו עקב הפגיעה. השאלה היא – מה בכל זאת ניתן לעשות כשהמעסיק מסרב לחתום?

אפשר גם בלי חתימה

מרבית הנפגעים בתאונת עבודה אינם מודעים לכך, אבל ביטוח לאומי איננו יכול לסרב לדון בתביעה אודות תאונת עבודה במידה וחסרה חתימה של המעביד. אמנם, עדיף ככל שניתן לצרף את כל המסמכים כנדרש, עם חתימה ופירוט מלא של נסיבות המקרה, אבל אין זו חובה מוחלטת.

כאשר זה אפשרי, עדיף לבוא בדברים עם המעסיק ולהסביר לו על חשיבות הדבר עבור העובד. אם עדיין הוא מסרב לסייע בהגשת התביעה – לא כדאי להשתהות ומומלץ להסביר מדוע חסרה חתימת המעביד.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!