משמעות החשיפה לשמני חיתוך

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

עובדים החווים חשיפה לשמני חיתוך, שמנים מינרליים, זפת, פיח ומוצרי שריפה, עוסקים בעבודות הכרוכות במגע עם חומרים רעילים ושמנים תעשייתיים, חשופים לסכנות אלו. אלו הן עבודות במפעלים, בזיפות גגות ובסלילת כבישים, וישנם חומרים שיכולים לגרום להרעלה חריפה או כרונית.

המחלות להן חשופים העובדים

בשל השימוש בחומרים הרעילים כמו זפת, שמני חיתוך, פיח, שמנים מינרליים ומוצרי שריפה, ובשל הקרבה של העובד עם הפנים ועיניים לחומר, עלול להתפתח כיב ממאיר של קרנית העין.

כיב בקרנית העין זוהי מחלה זיהומית חמורה, שנגרמת כתוצאה מחומרים רעילים שבאים במגע עם העיניים, פטריה, מזיהום של חיידק או מאמבה בקרנית. מחלה זו עלולה לגרום לנזק חמור ומשמעותי בעין, ואף לפגיעה ביכולת הראיה. אדם שחולה בכיב ממאיר בקרנית סובל מאודם בלובן העין בצורה משמעותית, כשהתופעה מלווה בהפרשות ובדמעות, ועלולה להופיע עכירות בקרנית.

תסמיני המחלה

חולים בכיב ממאיר בקרנית העין מרגישים ירידה בחדות הראיה באופן דרסטי, בכאב חד בעין, סובלים מתחושות אי נוחות בעין או מסנוור באור יום. במקרים בהם מתגלה כיב ממאיר בקרנית העין בקרב עובד שבא במגע עם חומרים כמו שמן חיתוך, שמנים מינרליים, זפת, פיח ומוצרי שריפה, יש צורך בהפניה דחופה לחדר מיון, ולרוב אין מן הנמנע באשפוז.

הסיכונים המלווים בכיב קרנית העין

למחלה זו ישנם סיכונים כגון דלקות הולכות ונשנות (כרוניות) של העפעפיים, יובש בעיניים, שיתוק בעצב הפנים שעלול לגרום לאי יכולת לסגור את העפעפיים. בנוסף עלולות להתפתח מחלות כלליות המלוות בפגיעה חמורה במערכת החיסון ובחוסר יכולת הגוף להתנגד לזיהומים המגיעים אליו מתוכו או מחוצה לו.

זכויות נפגעי העבודה בכיב ממאיר בקרנית העין

במידה והמחלה נגרמה לעובד במקום עבודתו והיא מוכרת בביטוח לאומי כ"מחלת מקצוע", והעובד סובל עקב כך מאובדן כושר עבודה ומנכות, הוא זכאי לקבל את זכויות נפגעי העבודה.

  • אחוזי נכות – הוועדה הרפואית היושבת בביטוח לאומי היא זו שבודקת את נפגעי העבודה, הטוענים כי חלו במסגרת ובעקבות עבודתם. לביטוח לאומי ישנה רשימה סגורה של מחלות שמוכרות כ"מחלות מקצוע". הוועדה קובעת בסוף הבדיקה את אחוזי נכותו של נפגע העבודה ואת תקופתם- לצמיתות או לתקופה זמנית.
  • קצבת נכות מעבודה – חולים בכיב קרנית העין בעלי 20% דרגת נכות לפחות , זכאים לקבל קצבה אותה מחשבים לפי 75% מהשכר הממוצע שקיבלו לפני המחלה, ומכפילים באחוזי הנכות.
  • דמי פגיעה – חולים בכיב קרנית העין זכאים לתשלומים בעבור התקופה בה נעדרו מעבודתם, אך לא למעלה מ-91 יום ממחרת יום הפגיעה. את התשלומים מחשבים בהתאם ל- 75% משכרם הממוצע בשלושת החודשים בטרם פרצה המחלה. במידה והם סובלים מנכות גם כעבור 91 יום, הם יקבלו גמלה או פיצוי חד פעמי.
  • טיפולים רפואיים – עובדים שחלו בכיב ממאיר בקרנית העין יקבלו כיסוי הוצאות בגין ריפוי, החלמה ושיקום, כיסוי הוצאות בגין תרופת, אשפוזים ומכשירים רפואיים.
  • היוון קצבה – חולים בעלי למעלה מ- 20% נכות, רשאים לקבל מענק חד פעמי במקום קצבת נכות.
  • שיקום מקצועי – חולי כיב בקרנית העין  בעלי 10% נכות ומעלה, יכולים לגשת לשיקום מקצועי ולרכוש מקצוע חדש.
  • גמלת תלויים – במקרים בהם חולי כיב קרנית העין נפטרים כתוצאה מ"מחלת מקצוע", התלויים בהם זכאים לקבל גמלת תלויים.

נכים נזקקים: חולים ב"מחלת מקצוע" שלא יכולים לעבוד בגלל נכותם, לאחר 91 ימים, יקבלו גמלה של 75% מהשכר הממוצע שקיבלו בשלושת החודשים בטרם חלו, כשאין להם הכנסה אחרת.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!