סכום פיצוי תאונת עבודה

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

סכום פיצוי תאונת עבודהתאונת עבודה, היא תאונת שמתרחשת בזמן העבודה או בזמן שקשור לעבודה, לדוגמא בדרך לעבודה או בהפסקת האוכל. כאשר מתרחשת תאונת עבודה והעובד מאבד את כושר העבודה שלו, הוא יהיה זכאי  לפיצויים. מה סכום הפיצוי עבור תאונת עבודה? על כך במאמר הבא. 

 

סכום פיצוי תאונת עבודה- ימי מחלה

כל עובד זכאי להיעדר ממקום עבודתו בגלל מחלה או פציעה. משך ההיעדרות ישתנה בין עובד לעובד בהתאם למחלה או לפציעה ממנה סובל. עובד זכאי ליום וחצי דמי מחלה לחודש עבודה מלא אצל המעסיק. בשנה זה אומר 18 ימים. שימו לב שלא ניתן לצבור יותר מ-90 ימי מחלה – סכום פיצוי תאונת עבודה. 

במקרה של תאונת עבודה, עובד שנקבע לו אי כושר לעבוד למשך תקופה שלא עולה על 12 ימים, יקבל ימי מחלה. ימי המחלה יופעלו ביום השני והשלישי מהפגיעה. ימי המחלה ישולמו על ידי המעסיק ויהיו על חשבון ימי המחלה של העובד. מהיום הרביעי לאילך, העובד שנפגע יקבל דמי פגיעה. 

סכום פיצוי תאונת עבודה- שיעור ימי מחלה

עובד שעבר תאונת עבודה ונקבע לו אי כושר עבודה למשך תקופה שלא עולה על 12 ימים, יהיה זכאי לימי מחלה. החישוב של ימי המחלה יהיה כך-

  • על היום הראשון למחלה, העובד לא יהיה זכאי לתשלום. 
  • על היום השני למחלה, העובד יהיה זכאי לתשלום של מחצית הסכום. 
  • על היום השלישי למחלה, העובד יהיה זכאי לתשלום של מחצית הסכום. 
  • על היום הרביעי למחלה ואילך, העובד יהיה זכאי לתשלום מלא. 

 

סכום פיצוי תאונת עבודה- דמי פגיעה 

לעתים תאונת עבודה תוביל לפגיעה זמנית שתצריך ימי מנוחה. במצב כזה, העובד יהיה זכאי לתשלום בשיעור של 75% משכר העבודה שלו ולא יותר מ-1,032 שקלים ליום דבר הנחשב סכום פיצוי תאונת עבודה. אלו הם דמי פגיעה. ניתן להגיש בקשה לדמי פגיעה למשך 12 חודשים לאחר הפגיעה. במידה שעברו 12 החודשים, תחול על הפגיעה התיישנות והעובד לא יהיה זכאי לקבלת התשלום. 

כאשר מתרחשת תאונת עבודה, הפעילות הבירוקרטית הנדרשת על מנת לקבל דמי פגיעה תתבצע מול ביטוח לאומי. על מנת לקבל פיצויים מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה, יש להגיש תביעה לדמי פגיעה וקבלת הכרה. לשם כך יש להוכיח בפני ביטוח לאומי כי אכן התרחשה תאונת עבודה. 

רוב הפיצוי ישולם על ידי ביטוח לאומי והשאר על ידי המעסיק. דמי פגיעה מוגבלים ל-13 שבועות היעדרות מהעבודה. לאחר התקופה הזו, מי שעדיין נותר עם נכות בעקבות הפגיעה, בין אם חזר לעבודה או לא, יוכל להגיש תביעה לקצבת נכות מהעבודה. 

 

סכום פיצוי תאונת עבודה- שיעור דמי פגיעה

דמי הפגיעה במקרה של תאונה ייקבעו בהתאם לממוצע ההכנסות של העובד בשלושת החודשים שקדמו לתאונה. שיעור דמי פגיעה עומד על 75% מהכנסות הברוטו של העובד. כלומר, עובד שמרוויח 10,000 שקלים בחודש, יקבל דמי פגיעה בשיעור של 7,500 שקלים בחודש. 

יש לקחת בחשבון כי דמי הפגיעה מנוכים מהשכר בהתאם לניכוי מס הכנסה, דמי ביטוח לאומי ודמי בריאות. 

 

סכום פיצוי תאונת עבודה- קצבת נכות מעבודהסכום פיצוי תאונת עבודה- קצבת נכות מעבודה

ישנם מקרים בהם תאונת העבודה גורמת לנזק קבוע או לנכות. במצב כזה ההליך מול ביטוח לאומי הופך למורכב יותר. במצב כזה, העובד שנפגע בתאונת העבודה יצטרך להגיש תביעה ל"קצבת נכות מעבודה". קצבת נכות מעבודה משולמת לאנשים שכושר העבודה שלהם צומצם לפחות ב-50% בעקבות תאונת העבודה. 

קצבת נכות כללית ניתנת לאנשים במקרים הבאים- 

  • תושב המדינה מעל גיל 18 עד הגמלאות שביטוח לאומי הכיר בו כבעל נכות. 
  • עובדים שכירים בעלי 40% או 60% נכות רפואית או עקרות בית בעלות 50% נכות לפחות. 
  • מי שאיבד 50% או יותר מכושר ההשתכרות או התפקוד בבית.

על מנת לקבל קצבת נכות מעבודה, יש להגיש תביעת לקצבת נכות מעבודה למוסד לביטוח לאומי. לאחר הגשת התביעה, המגיש יוזמן להיבדק על ידי הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי. הוועדה הרפואית תברר את המצב הרפואי ותבדוק את הליקויים הרפואיים שדיווח מגיש הבקשה. כל ליקוי כזה יקבע את אחוזי הנכות המגיעים למגיש הבקשה, אם בכלל. בסופו של דבר, המוסד לביטוח לאומי ישקלל את אחוזי הנכות בהתאם למצבו הרפואי של מגיש הבקשה. 

בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו, תקבע דרגת אי כושר. מי שהוכר כנכה ועבר את סף אחוזי הנכות הנדרשים, ייבדק בוועדה להערכה תפקודית. בוועדה זו ייערכו בדיקות ובירורים נוספים ובנוסף שיחות עם פקידי שיקום. בסיום הבדיקות בוועדה, הרופא המוסמך ופקיד השיקום יתייעצו ויקבעו את דרגת אי הכושר של התובעים לקבלת קצבת נכות מעבודה. קצבת נכות מעבודה משולמת בהתאם לארבע דרגות חומרה- 60% 65% 74% או 100%. 

סכום פיצוי תאונת עבודה- שיעור קצבת נכות מעבודה

קודם כל יש לקחת בחשבון שבדרך כלל בכל תחילת שנה חדשה (חודש ינואר), שיעור קצבת הנכות מעבודה משתנה, בהתאם  לשינויים במדד המחירים לצרכן. לכן, הסכומים שנציין לפניכם רלוונטיים ל01.01.2022. 

עובד שבעקבות תאונת עבודה הוגדר עם 100% נכות, יקבל קצבה חודשית בסכום דמי הפגיעה המגיעים לו ליום כפול 30. מקסימום קצבת נכות מעבודה לחודש יהיה 34,234 שקלים. סכום זה יינתן הן למבוטח שכיר והן למבוטח עצמאי. 

עובד שבעקבות תאונת עבודה זכאי לקצבה חודשית, יקבל קצבה בשיעור אחוזי דרגת הנכות שלו מסכום הקצבה שהיה מקבל אילו דרגת הנכות שלו הייתה 100%. כלומר, עובד שדרגת הנכות שלו היא 50%, יקבל קצבה בסכום חצי הקצבה שהיה מקבל אילו דרגת הנכות שלו הייתה 100%. 

כמו כן, מענק נכות מעבודה וכל תשלום חד פעמי אחר, משולמים לחשבון הבנק של המבוטח. סכום המענק החד פעמי, יהיה שווה לקצבה חודשית כפול 43. במידה שלאחר קבלת המענק, מצבו של המבוטח הוחמר ונקבעה לו דרגת נכות בשיעור של 20% ומעלה, המבוטח יהיה זכאי לקצבה חודשית וסכום המענק העודף ינוכה מהקצבה. 

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!