כיצד מערערים על החלטת ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי?

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

כחלק מן התנאים לקבלת קצבת נכות כלשהיא, בין אם מדובר על קצבת נכות מפגיעה בעבודה, או כתוצאה מנכות כלשהיא, יש לעבור הליך בו וועדה רפואית הממונית על ידי המוסד לביטוח לאומי בוחנת את מידת מוגבלותו של הנפגע ובהתאם קובעת את דרגת נכותו על פי ספר המבחנים להתאמת הליקוי לנכות.

במידה ודעת הנפגע או הנכה אינה נוחה מן ההחלטה, קיימת אפשרות לערער על החלטת הוועדה הרפואית בפני וועדת עררים, המשמשת כערכאה גבוהה מעליה לבחינת הסוגיה שנית.

נימוק טענות הערר

את הערר יש להגיש בכתב לוועדה, בתוספת נימוקים המסבירים במה שגתה הערכאה הראשונה. ועדת הערר יכולה אף לדון בנושאים אשר לא הועלו בערר, דבר המעלה את הסיכון הקיים להוריד את אחוזי הנכות שנקבעו בערכאה הראשונה.

על כן יש לבחון היטב את הליך הערר, אופי הנימוקים והאם כדאי באופן כללי להגיש אותה. הוועדה מורכבת מרופאים, אשר בוחנים את הנימוקים השונים ואת הממצאים (כולל פרוטוקול הוועדה הראשונה) ובהתאם קובעים את דרגת הנכות החדשה.

ערעור על החלטת הוועדה הרפואית לעררים

למרות שהחלטת הוועדה הרפואית הינה סופית ולא ניתנת אפשרות לערער עליה, קיימת אפשרות לערר מן הפן המשפטי בלבד. כלומר, שאלה הנוגעת לפרשנות החוק או לתקנות ניתנת לערעור בפני בית הדין האזורי לעבודה.

בית הדין יוכל לדון אך ורק בסוגיה המשפטית, ובמידה ומגלה כי הוועדה חרגה מסמכות או טעתה, יפנה בית הדין את הסוגיה בחזרה אל הוועדה הרפואית בתוספת הנחיות והוראות לתיקון. יש לציין כי ניתן לקבל סיוע משפטי מן הלשכה לסיוע בניסוח ועזרה בערר בפני בית הדין.

סוגי הערר מתחלקים למספר קטגוריות המשתנות באופן ההליך וזמן הגשתו:

א.      ערר על אחוז הנכות הרפואי – ערר זה מיועד למי שנקבעו לו פחות משמונים אחוז של נכות רפואית או דרגת אי כושר שלא עולה על 74 אחוז יכול לערער בפני הוועדה הרפואית לעררים. את הערר יש להגיש בתוך 60 יום מתאריך קבלת ההודעה הכתובה.

ב.      ערר על דרגת אי הכושר – ערר זה מיועד למבוטחים אשר נקבע שלא איבדו מעל 50% מכושר השתכרותם או שנקבעה להם דרגת אי כושר בפחות מ74%. ערר זה הינו צריך להיות מוגש גם בתוך 60 יום מיום קבלת ההחלטה.

ערעור לוועדת עררים לשירותים מיוחדים לנכים

נכה אשר אינו שבע רצון מן קביעות המוסד לביטוח לאומי עקב גובה הקצבה או דחיית תביעתו, וכמו כן מעוניין לערער על תחילת תאריך הזכאות, רשאי לערער בפני וועדה מיוחדת ובתנאי שעונה על אחד מן התנאים הבאים:

א.      נכה המקבל קצבת נכות כללית ובעל נכות רפואית בלפחות 60%.

ב.      נכה שאינו מקבל קצבת נכות כללית, אך בעל נכות רפואית של 75% לפחות.

ג.       זכאי לקצבת שירות מיוחד בטרם גיל פרישה.

את ערר זה יש להגיש בתוך 90 יום מקבלת מכתב ההחלטה אל המוסד לביטוח לאומי, אשר ידון בסיבות הדחייה ויקבע את ההחלטות החדשות בהתאם, לטובה או אף לרעה.

במקרים בהם מתעורר צורך לערער על החלטות הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, ניתן לערער בפני וועדת העררים. בהתאם לסוג הנכות, יש לנמק בכתב ובתאריך המיועד את הסיבות לערעור. רצוי להיוועץ בגורם מקצועי בטרם הפנייה עקב הסיכון להורדת אחוזי הנכות. יש לציין כי גם במידה של דחיית הערעור, פתוחה הדרך בפני ערר בנושא משפטי בפני בית הדין האזורי לעבודה.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!