הכרה בדלקת מפרקים כמחלת מקצוע

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

למפרקים קיימת חשיבות תפקודית בגוף האדם ופגיעה בתפקוד המפרקים גורמת לכאבים, ומגבילה את החולה בפעולות היום יום.

דלקת במפרקים כוללת קבוצה גדולה של מחלות, שבמסגרתן נגרם נזק למפרקי הגוף. הגורמים למחלה הם בין היתר, ירידה במערכת החיסונית, זיהומים , פציעות טראומתיות, בעיות במטבוליזם, שחיקה של המפרקים, גנטיקה, גיל מבוגר, עישון, מתחים וחרדות, וגורמים בלתי ברורים.

עם זאת, דלקת מפרקים עלולה להיגרם גם כתוצאה מתנאי עבודה ואם הנפגע יוכיח קשר בין המחלה לעיסוקו הוא יוכר כחולה במחלת מקצוע. לעתים נגרם למפרקים נזק שגורם לנכות. אבחון המחלה נעשה בעזרת בדיקות, טווחי תנועה, הדמיות של סי טי וכו', ובדיקת נוזל המפרקים כדי לאבחן אם מדובר בזיהום או בכשל חיסוני.

מתי תוכר דלקת פרקים כמחלת מקצוע ?

מחלת דלקת הפרקים מופיעה ברשימת מחלות המקצוע של הביטוח הלאומי, בחלק ב' לתוספת לתקנות הביטוח הלאומי (ביטוח מפני פגיעה בעבודה התשי"ד – 1954) כדלקמן:

14.שם המחלה."מחלת עצמות, פרקים, שרירים, כלי דם או עצבים של הגפיים הנגרמות על ידי עבודה במכשירים רוטטים". העבודות ותהליך הייצור :"עבודה ממושכת עם מכשירים רוטטים".

כדי שהמחלה תוכר כמחלת מקצוע יש להוכיח קיומו של קשר סיבתי בין המחלה לבין תנאי העבודה. דלקת מפרקים שנגרמת כתוצאה מפגיעה בעבודה היא סוג של מחלה שנוצרת לאורך זמן. דלקת במפרקים יכולה להתרחש בגלל פעילות של תנועות שחוזרות על עצמן וגורמות לשחיקה של מפרקים, או כמחלה אצל עובדים שעושים שימוש במכשירים רוטטים, או מכשירים שעובדים בלחץ של אוויר.

זכויותיהם של חולים בדלקת מפרקים

חולים בדלקת מפרקים שמחלתם הוכרה על ידי הביטוח הלאומי יקבלו דמי פגיעה שהם פיצוי לתקופה בה נעדר העובד מהעבודה בגלל הצורך בהחלמה, פיזיותרפיה, וטיפולים.

אם העובד נעדר מהעבודה זמן רב הוא יוכל להגיש תביעה לקצבת נכות כללית. כמו כן הביטוח הלאומי יאפשר לנפגע בדלקת פרקים לקבל טיפול רפואי שיקום אביזרי ניידות בעת הצורך וכו'.

פסק דין – בנושא דלקת פרקים כמחלת מקצוע

בית הדין האזורי לעבודה קיבל תביעה במסגרתה ביקש התובע כי  הביטוח הלאומי יכיר במחלת מפרקים ממנה הוא סובל כמחלת מקצוע. התובע עבד כגנן ועשה שימוש אינטנסיבי בציוד רוטט במכשירים רוטטים במסגרת עבודתו עד שחלה במחלת פרקים בידיו. המומחה שמונה קבע, כי עבודתו הממושכת של התובע עם מכשירים וכלים רוטטים גרמה למחלת הפרקים ולפגיעה בידו המכונה "תסמונת התעלה הקרפלית".

בית הדין  קבע כי על התובע להוכיח קשר סיבתי בין הפגיעה לבין העבודה בה עסק. במקרה הנ"ל  קבע המומחה כי הפגיעה ממנה סובל התובע היא בגדר מחלת מקצוע שכן נגרמה לו בשל עבודתו בגננות מאחר ועשה שימוש בכלים רוטטים. בית הדין הדגיש כי למרות שלפי בדיקות EMG לא נצפתה עדות כלשהי לפגיעה ביד, עובדה זו לא גרעה ממסקנות המומחה.

בהתאם לחומר הרפואי, לא היו לנתבע גורמי סיכון אישיים שעשויים היו לגרום למחלה, ומאחר וידוע כי  עבודה באמצעות כלים רוטטים מוכרת כגורם למחלת הפרקים הנ"ל, נפסק, כי על המוסד לביטוח הלאומי להכיר במחלתו של התובע כמחלת מקצוע.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!