תאונת עבודה לאחר גיל הפרישה

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

תאונת עבודה לאחר גיל הפרישה – חוששים שלא תקבלו את קצבת הזקנה? כל מה שחשוב שתכירו על קבלת פיצויים במקרה זה!

תאונת עבודה לאחר גיל הפרישהמתמודדים עם תאונת עבודה לאחר גיל הפרישה? חשוב שתכירו את כל הזכויות שלכם. עובדים רבים לא מודעים לכלל הזכויות שלהם במקרה של תאונת עבודה, מה שגורם להם לוותר על לא מעט כסף. אז אם גם אתם או הקרובים לכם מתמודדים עם תאונת עבודה, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות תאונות עבודה לאחר גיל הפרישה. ראשית, חשוב להדגיש כי תאונת עבודה מאפשרת לעובד שנפגע לקבל מספר קצבאות במקביל. מעבר לכך, ישנם מספר מוקדים מהם ניתן לתבוע לא מעט כסף – בהתאם לרמת הפגיעה. עובדים רבים כיום בוחרים לתבוע את המוסד לביטוח לאומי בלבד, ללא ידיעה כי במקרים רבים הם יכולים לתבוע גם את המעסיק. נפצעתם? המשיכו לקרוא את הפסקאות הבאות.

 

מענק חד פעמי שאינו פוגע בקבלת קצבת הזקנה – הכירו את הדרכים למצות את כל הזכויות שלכם!

תחילה חשוב להדגיש ולומר כי עובדים לאחר גיל הפרישה שנפצעו במקום עבודתם, זכאים לקבל קצבה כפולה – הן קצבת נכות והן קצבת זקנה. לא מעט עובדים שממשיכים לעבוד לאחר גיל הפרישה חוששים שלא יוכלו לקבל הן את קצבת הנכות והן את קצבת הזקנה במקביל. חשש זה גורם לרבים לוותר על דרישת אחת הקצבאות (הנמוכה מבין השתיים). אך חשוב להדגיש כי במקרים אלה, העובד יוכל לקבל מענק חד פעמי במקום קצבת הנכות (במטרה לא לפגוע בקצבת הזקנה), ולאחר מכן להמשיך ולקבל את קצבת הזקנה ללא כל בעיה. עורכי דין מקצועיים שעוסקים בתחום מלווים עובדים רבים שנפצעו בתאונות עבודה במטרה להבטיח שיקבלו את כל זכויותיהם. רגע לפני שנגע במספר טיפים חשובים לבחירה נכונה של עורך דין מקצועי, חשוב שתכירו כמה מהזכויות המרכזיות שלכם במקרים של תאונת עבודה לאחר גיל הפרישה.

תביעת המוסד לביטוח לאומי – מענק חד פעמי או קצבה חודשית

עובדים שנפצעו במקום עבודתם זכאים לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי. המוסד לביטוח לאומי מעניק את ימי ההחלמה של העובד. בנוסף, במקרים רבים העובד מקבל מענק חד פעמי שגובהו נקבע בהתאם לחומרת הפציעה. במקרים חמורים יותר בהם נרשמו לעובד אחוזי נכות בגין פציעתו, הוא זכאי לקבל קצבה חודשית קבועה עד יום מותו. אם גם אתם רוצים ליהנות מכלל הזכויות הללו, חשוב מאוד שתכירו את כל המגיע לכם ואת הדרך הטובה ביותר למצות את הזכויות כולן. לא מעט עובדים לא מנצלים את מירב זכויותיהם ומוותרים על סכומי כסף גדולים רק בגין חוסר ידיעת החוק. לא מכירים את הזכויות שלכם? המשיכו לקרוא גם את הפסקה הבאה. מעבר לתביעה של המוסד לביטוח לאומי, אתם זכאים לתבוע גם את המעסיק שלכם.

 

תביעת המעסיק – התנאים שחייבים להתקיים

מתי בדיוק ניתן לתבוע גם את המעסיק? ישנם שני תנאים שחייבים להתקיים, והם:

 

  • התרשלות המעסיק בשמירה על בטיחות עובדיו

החוק בישראל מחייב את המעסיק לשמור על בטיחות כלל עובדיו. לכן, בעבודות רבות שמשולבים בהן מכונות מורכבות, כלים מסוכנים או גבהים ומורכבויות שונות, המעסיק חייב לנקוט במשנה זהירות לשמירה על בטיחות עובדיו. מה זה אומר? במקרים רבים המעסיק נדרש לערוך שיחות בטיחות מעת לעת, לוודא שהכלים תקינים וחדשים, להבטיח שהמכונות אינן מסוכנות לשימוש וכמובן לוודא שכל משימות העבודה אינן מסוכנות את בריאותם ובטיחותם של כלל העובדים. המעסיק לא נהג כך ושיטת עבודתו גרמה תאונת עבודה? התרשלותו מאפשרת לכם לתבוע אותו. חשוב להדגיש כי תביעת המעסיק אינה פשוטה ומצריכה הוכחות רבות לכך שאכן המעסיק התרשל בחובתו לשמור על בטיחות עובדיו.

 

  • עבודה נכונה ללא התרשלות מצד העובד שנפגע

תנאי נוסף שחייב להתקיים במטרה להצליח בתביעה נגד מעסיק הוא עבודה נכונה של העובד. במידה והעובד התרשל במהלך עבודתו, יהיה קשה להאשים בכך את המעסיק. לכן, במקרים בהם העובד נהג שלא כדין, יהיה קשה מאוד להצליח בתביעה כנגד המעסיק. עורך דין מקצועי מלווה את כלל העובדים שנפגעו במהלך עבודתם בכל שלבי התביעות השונות. רוצים עורך דין מקצועי שידע להעניק לכם את השירות המיטבי למיצוי כלל הזכויות שלכם? חשוב שתכירו מספר טיפים פשוטים שיעזרו לכם לבחור נכון.

אל תבחרו את עורך הדין שלכם באופן שרירותי – כך תצליחו לבחור נכון

הטיפ הראשון הוא פשוט לוודא שעורך הדין שלכם עבר את תחום ההתמחות שלו בנושא המשיק לתאונות עבודה. אנשים רבים לא מודעים לעובדה שעורכי דין שונים למדו חומר שונה במהלך השלמת התואר האקדמי במשפטים. הסטודנטים נדרשים לבחור תחום התמחות בו הם יעברו הכשרה מעמיקה הכוללת היכרות נרחבת עם כל סעיף ותת סעיף בחוקה. עורכי דין שבחרו לעבור את תחום ההתמחות שלהם בענף הנדל"ן, לא יתאימו לסיוע במקרים של תאונות עבודה. אז כבר בשלב הראשון של ההתקשרות, חשוב לשאול אודות תחום ההתמחות של עורך הדין.

 

משרד עורכי דין גדול ומקצועי

אפשרות נוספת היא לפנות למשרד עורכי דין גדול ומקצועי. משרד עורכי דין כולל מספר עורכי דין בשלל תחומים. עורכי הדין במשרד נבחרים בקפידה, כך שאתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהם מומחים בתחומם. המשרד מספר עבור כל לקוחותיו עורכי דין מהשורה הראשונה בהתאמה אישית לצרכים האישיים שלהם. לכן, אם אתם חוששים משלב בחירת עורך הדין שלכם ורוצים לוודא שתבחרו נכון, מומלץ לפנות למשרד גדול ומקצועי שיעשה הכל בשביל להתאים עבורכם את עורך הדין המקצועי ביותר בתחום תאונות העבודה.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!