תאונות עבודה במפעלים – נפצעתם במפעל? הכירו את כל הזכויות שלכם

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

תאונות עבודה במפעלים – נפצעתם במפעל? הכירו את כל הזכויות שלכם

תאונות עבודה במפעליםלצערנו, ישנן לא מעט תאונות עבודה במפעלים בכל שנה. עובדים רבים נפצעים, נחבלים ואף נהרגים בתאונות עבודה במפעלים ובאתרי בניה. נפצעתם? חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות שיבטיחו שתקבלו את כל המגיע לכם. עובדים רבים שנפצעים במקום עבודתם לא מודעים לכלל הזכויות שלהם, מה שגורם להם לנצל את חלקם בלבד.

 

תביעת המוסד לביטוח לאומי

ראשית, חשוב לדעת כי כל עובד שנפצע במקום עבודתו זכאי לקבל מביטוח לאומי דמי פגיעה וטיפול רפואי בחינם. חשוב להדגיש שמדובר בפציעות שגורמות לעובד להיעדר ממקום עבודתו בגין פגיעה בכושר העבודה. שנית, חשוב לדעת שעובד שנפגע בתאונות עבודה במפעלים, באתרי בניה או בכל מקום ופגיעתו ארוכת טווח, יכול להגיע לועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי במטרה לבדוק האם הוא זכאי לקבל אחוזי נכות. כושר עבודתו של העובד נפגע לצמיתות? קבלת אחוזי נכות יזכו אותו בקבלת קצבת נכות, מענק ועוד שלל זכויות והטבות נוספות וחשובות. מטרת המענקים והקצבאות היא לסייע לעובד לשקם את עצמו מבחינה רפואית ולסייע לו להמשיך ולהתקיים בכבוד.

הכירו את כל הצעדים החיוניים שאתם חייבים לעשות – כך תקבלו את כל המגיע לכם

עובדים רבים שנפצעים במקום עבודתם לא יודעים כי עליהם להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי, מה שגורם לרבים ליפול בין הכיסאות. עובדים רבים כיום יושבים בביתם בגין פציעות שונות ללא קבלת כל קצבה או מענק רפואי, רק בשל חוסר הבנתם בתחום. לכן, אם גם אתם או קרוביכם נפצעתם במקום העבודה, חשוב לדעת כי המוסד לביטוח לאומי חייב לסייע לכם הן בשיקום הפציעה והן במענק (חד פעמי או חודשי) שיסייע לכם להמשיך להתקיים בכבוד גם בתקופת ההחלמה בה אתם לא יכולים לעבוד. בשורות הבאות נגע בעוד מספר דגשים חשובים אודות סיבת הפגיעה. ישנם מקרים רבים בהם תאונות עבודה במפעלים או באתרי בניה קורות בגין רשלנות של המעסיק. במקרים אלה, הליך קבלת כלל הפיצויים קל ומהיר. אך ישנם גם לא מעט מקרים בהם תאונת העבודה נגרמת בשל רשלנותו של העובד, מה שעלול לעכב ואף למנוע את קבלת חלק מהמענקים והפיצויים.

 

תביעת המעסיק בגין רשלנות

חשוב להדגיש כי שאלת הרשלנות מתייחסת בעיקר לתביעה נוספת של המעסיק. עובד שנפגע במהלך עבודתו יקבל את כל המגיע לו מביטוח לאומי, אך במידה והוא ירצה לתבוע את מעסיקו, הוא ידרש להוכיח כי התרשלות המעסיק היא זו שגרמה לפציעה. חשוב להקדים ולומר כי במסגרת יחסי עובד מעביד, המעביד חייב לנהוג במשנה זהירות ולהבטיח כי עובדיו יהיו מוגנים מפני כל סכנה. בין כלל אפשרויות ההגנה של המעסיק הוא יכול לבצע תדריכי בטיחות תדירים, מתן ציוד הגנה תקין, הגנה מפני מוקדי סיכון מסויימים והקפדה על משנה זהירות בכל הקשור לבריאות עובדיו. המעסיק שלכם לא נהג כך? ייתכן שתוכלו לקבל פיצוי נוסף מתביעה נוספת של המעסיק. עובדים רבים כלל לא מודעים לתביעה צדדית זו ומוותרים על פיצויים משמעותיים.

קראו עוד: זכויות נפגע במקום העבודה

אלה התנאים שחייבים להתקיים בשביל שתוכלו לתבוע את המעסיק

חשוב להבהיר כי במטרה לקבל פיצויים נוספים בגין התרשלות המעסיק, העובד נדרש להוכיח כי אכן קיימת סכנה המצריכה משנה זהירות. רק לאחר הוכחה כי אגן ישנה סכנה המחייבת משנה זהירות והוכחה כי המעסיק לא נקט במשנה זהירות סביר והתרשל, ניתן יהיה להמשיך בתביעה. נקודה נוספת שחשוב להדגיש – לא כל סיכון יזכה את העובד בתביעה נגד מעסיקו. העובד הוכיח כי ישנם סיכונים המצריכים משנה זהירות במקום עבודתו? הוועדה תדון אם מדובר בסיכון סביר ורגיל או שמא מדובר בסיכון של ממש המחייב את המעסיק בשלל צעדי בטיחות משמעותיים. אם מדובר על סיכון סביר, ברוב המקרים המעסיק לא יתחייב בגין רשלנות. אך אם אכן מדובר בסיכון משמעותי המחייב משנה זהירות, המעסיק עלול להתחייב בפיצוי לא מבוטל עבור עובד שנפגע.

 

כך מוכיחים רשלנות – כל הדגשים החשובים

הוכחתם כי אכן ישנה סכנה של ממש במקום העבודה והמעסיק לא נקט בכל פעולות הבטיחות הנדרשות? חשוב לדעת כי ברוב המקרים העובד צריך להוכיח כי הוא נהג בצורה תקינה ללא רשלנות מצידו. עובדים רבים נפצעים בגין רשלנות מצידם. רשלנות מצד העובדים תזכה את המעסיק מתשלום פיצויים לנפצעים במקום עבודתו. החוקה דנה במסגרת יכולתו של המעסיק למנוע את המקרה. כל עוד אין באפשרותו של המעסיק למנוע את הפציעה (גם אם היה נוקט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים), יהיה קשה לחייבו בתשלום פיצויים. הסיבה לכך ברורה – ישנם עובדים רבים שעובדים בצורה רשלנית וחסרת זהירות ללא הקפדה על כללים ברורים. מעסיק לא יכול להיות אחראי לשלומם שך עובדים אלה, שפועלים דרך קבע שלא על פי הנהלים.

לכן, רק במקרים בהם קיים שילוב מושלם של הוכחות כי העבודה אכן כוללת סיכון של ממש המצריך פעולות הכנה משמעותיות, בשילוב רשלנותו של המעסיק שלא נקט בכל משנה הזהירות ובצירוף עובד שעבד בהתאם לכל הכללים ללא רשלנות מצידו – רק אז ניתן יהיה לתבוע את המעסיק ולקבל פיצוי מהמעסיק. חושבים לתבוע את המעסיק שלכם? כדאי לעשות זאת בעזרת עורך דין מקצועי העוסק בתחום ומכיר את כלל פרטיו וסעיפיו על בוריים. רוצים לבחור נכון עורך דין מקצועי? בשורות הבאות נכיר שתי דרכים פשוטות לעשות זאת.

 

כך תבחרו נכון עורך דין מקצועי ומנוסה

ראשית, חשוב לדעת שלא כל עורך דין מקצועי ידע להעניק לכם שירות מיטבי. אמנם כל עורכי הדין סיימו בהצלחה את לימודי התואר הראשון במשפטים, אך לא כולם עברו מסלול זהה. ריבוי החוקים מחייב את הסטודנטים לבחור תחום התמחות בו יעברו הכשרה מוקפדת הכוללת היכרות מעמיקה עם כל פרט ופרט בסעיפי החוקה. איך תבחרו נכון את עורך הדין המתאים ביותר? ישנן שתי שיטות פשוטות. הראשונה היא פשוט לשאול את עורך הדין מה תחום ההתמחות שלו לפני ששוכרים את שירותיו, והשניה היא לבחור משרד עורכי דין מקצועי הכולל סוללת עורכי דין מיומנים בכל תחום.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!