תאונות עבודה בגובה

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

תאונות עבודה בגובה – נפצעתם במהלך עבודתכם? הכירו את הזכויות שלכם!

תאונות עבודה בגובהעובדים רבים נפצעים במהלך עבודתם בשלל עבודות גובה שונות. עובדים בגובה? חשוב שתמשיכו לקרוא את הפסקאות הבאות. רגע לפני שנגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות תאונות עבודה בגובה, חשוב שתכירו את עבודות הגובה השכיחות ביותר בישראל. ישנן לא מעט סיבות המחייבות עבודות גובה בגבהים משתנים. עובדים רבים לא מקפידים על כל כללי הבטיחות, מה שגורר פציעות רבות ואף לא מעט מקרי מוות בכל שנה. לכן, לפני שאתם מתחילים את עבודתכם בגובה, חשוב מאוד להקפיד לוודא שהציוד תקין ושכלל כללי הבטיחות מתקיימים במלואם. המוסד לביטוח לאומי נדרש להעניק קצבאות ומענקים רבים לעובדים שנפצעים במהלך עבודתם בעבודות גובה שונות. אז מהן עבודות גובה ולמה הן משמשות? המשיכו לפסקה הבאה.

 

הכירו את עבודות הגובה השכיחות ביותר

עבודות גובה הן עבודות המבוצעות בשלל גבהים במטרה לבנות, לנקות, לצבוע או לשפץ מבנים. ישנן מגוון רחב של אפשרויות לעבוד בגובה, והמרכזיות שבהן הן:

 

  • עבודות גובה על פיגומים

האפשרות השכיחה ביותר שעל פי רוב מיועדת לבניית מבנים היא עבודת גובה על פיגומים. הפיגומים הם המשטחים שבנויים סביב הבניין במטרה לאפשר לעובדים להשלים את עבודתם כראוי. פיגומים תקינים שבנויים כראוי אמורים לשמור היטב על כלל העובדים עליהם. אך לא אחת הפיגומים נפגמים במהלך שנות העבודה עליהם או שאינם מורכבים כראוי, מה שיכול לסכן את בטיחותם של העובדים.

  • עבודות גובה על מנוף

אפשרות נוספת לעבודות גובה היא עבודה בעזרת מנוף. ישנם לא מעט סוגי מנופים המסייעים להשלים לשל עבודות גובה שונות. ישנם מנופים שמטרתם היא להציב עובדים בגבהים משתנים להשלמת שלל עבודות, וישנם מנופים שמטרתם להוביל ציוד, רהיטים או כל הנדרש להשלמת העבודה. כך או כך, כל תקלה במנוף מייצרת סכנה של ממש. עובדים רבים נפצעים מעבודה בגובה, הן על פיגומים והן על מנופים.

 

  • עבודות גובה בעזרת סנפלינג

האפשרות השלישית היא עבודה בגובה בעזרת סנפלינג. עבודה בגובה בעזרת סנפלינג מאפשרת לעובדים להגיע לכל פינה בבניין בעזרת חבלים. עובדים שלא יקפידו על כל כללי הבטיחות ויוודאו היטב שכל הציוד תקין לשימוש, עלולים להתמודד עם פציעות רבות וחמורות.

 

הכירו את כל הזכויות שלכם – תביעת המוסד לביטוח לאומי

מתמודדים עם תאונות עבודה בגובה? הגעתם למקום הנכון. אנשים רבים שמתמודדים עם תאונות עבודה בגובה לא מכירים את כלל הזכויות שלהם, מה שגורם להם פשוט לוותר על מרביתם. לכן, חשוב להדגיש ולומר כי עובדים שנפצעו במקום עבודתם זכאים לתבוע את המוסד לביטוח לאומי. המוסד לביטוח לאומי דן בכל מקרה ומקרה ועל בסיס חומרתו מעניק לעובד את כל המגיע לו. חשוב לדעת שישנם מספר מסלולים שונים לתביעת הביטוח הלאומי. יש את המסלול הקצר שמתאים בעיקר לעובדים שפציעתם אינה חמורה במיוחד – והוא הענקת שכר על כל ימי העבודה שהעובד נדרש להיעדר מהם. בנוסף לכך, ישנם מענקים חד פעמיים שנקבעים על בסיס חומרת הפציעה והצרכים השונים לטיפול.

 

מתמודדים עם פציעה שגוררת נכות לצמיתות? ייתכן שאתם זכאים לקצבה חודשית לצמיתות!

מסלול נוסף הוא מסלול מתן קצבה לצמיתות. במידה והפציעה גרמה לנכות של מעל 20%, המוסד לביטוח לאומי יעניק קצבה קבועה לאותו עובד למשך כל חייו. חשוב להדגיש ולומר כי לא מעט עובדים לא מודעים לכך ולא עושים את כל הנדרש בכדי לקבל את אחוזי הנכות המגיעים להם. לכן, חשוב להסתייע בעורך דין מקצועי המכיר את התחום על בוריו, בצירוף כלל החוקים, הסעיפים ותתי הסעיפים שיכולים לסייע לעובד שנפגע בתאונת עבודה. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם צריכים להכיר אודות עורך דין מקצועי שעוסק בתחום.

קראו עוד: תאונות עבודה בענף הבניין

המעסיק התרשל בחובתו לשמור על בטיחותכם? אתם יכולים לתבוע אותו על כך!

אם לא די במסלולי התביעה שהוצגו מעלה, חשוב לדעת שמעבר לכך, כל עובד שנפגע בתאונת עבודה רשאי לתבוע את המעסיק שלו. רוצים לתבוע את המעסיק שלכם? הדבר מתאפשר רק בהתקיים מספר תנאים. ראשית, חשוב להוכיח שהמעסיק התרשל ובעקבות כך הגדיל את הסיכוי לפגיעה בבריאות עובדיו. כל מעסיק חייב לעשות כל מאמץ בכדי להעניק לעובדיו סביבת עבודה בטוחה, כך שאם הוא התרשל בכך, הוא חשוף לתביעות של עובדיו. אז ראשית, חשוב להוכיח שהמעסיק התרשל בשמירה על בטיחות עובדיו. התרשלות זו יכולה לבוא לידי ביטוי במתן ציוד מיושן, ציוד שאינו תקין, אי הקפדה על הוראות בטיחות, אי הקפדה על שימוש בכל עזרי הבטיחות הקיימים לעבודות גובה ועוד. לאחר מכן, חשוב להוכיח שהעובד ניסה לשמור על בטיחותו ללא התרשלות מצידו.

הקפידו לשמור על כל כללי הבטיחות!

ישנם לא מעט עובדים שלא שומרים על בטיחותם ונוקטים בלא מעט צעדים שמסכנים את בטיחותם. במצבים אלה, יהיה קשה לתבוע את המעסיק. לכן, חשוב לוודא שאתם מקפידים על כל כללי הזהירות ללא עיגולי פינות כלל. המעסיק אכן התרשל ואתם אכן שמרתם על כל כללי הבטיחות הנדרשים? אתם יכולים לתבוע אותו על כך. איך עושים את זה? בעזרת עורך דין מקצועי ומנוסה העוסק בתחום. רוצים לבחור את עורך הדין הטוב ביותר? חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים שיעזרו לכם לעשות זאת.

קראו עוד: תאונת עבודה- מי משלם ימי מחלה?

הגישו תביעה מסודרת בעזרת עורך דין מקצועי

חשוב לדעת שלא כל עורכי הדין ידעו להעניק לכם שירות מיטבי להתמודדות עם תביעות של תאונות עבודה בגובה. כל עורכי הדין סיימו בהצלחה את לימודי התואר הראשון במשפטים, אך לא כולם בחרו לעבור את אותו מסלול הכשרה. ריבוי החוקים מחייב את הסטודנטים לבחור מסלול הכשרה בו הם ימקדו את כל מאמצי הלמידה שלהם. עורך דין שבחר את תחום ההתמחות שלו בתחום הנדל"ן, לא ידע להעניק לכם שירות מיטבי בהתמודדות עם תביעות בנושא תאונות עבודה. לכן, קיימת חשיבות רבה לוודא שעורך הדין שלכן אכן עבר את מסלול הכשרתו בתחום המשיק לנושאי העבודה.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!