עבודה בבתי חולים ומרפאות – זכויות רפואיות

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

בית החולים הוא מוסד המספק את מכלול שירותי הרפואה הנדרשים כולל אישפוז. מערכת בית החולים מורכבת ממספר מערכות שונות כגון מחלקות שונות, חדרי ניתוח, מכונים שונים, חדרי מיון, מעבדות ועוד. בבתי החולים עובדים רופאים ואחיות כמו-גם צוות מנהלי ותפעולי. מספר רב מאוד של אנשים עובדים בו-זמנית ובכל שעות היום בתי החולים על מנת לתת מענה לכל צרכי החולים בכל רגע נתון.

קופת החולים הנה מוסד רפואי המספק שירותי בריאות. החל משנת 1995 כל תושב ישראלי רשאי לקבל שירותי בריאות דרך אחת מקופות החולים הקיימות בהתאם לחוק הבריאות הממלכתי. קיימת רשימה של שירותים רפואיים ותרופות שכל עמית זכאי לקבל בחינם בהתאם לצרכיו הרפואיים. ישנן גם מרפאות קהילתיות בישובים שונים.

הסכנות בעבודה בבתי חולים ומרפאות

עבודה במקומות כגון מרפאות ובתי חולים בהם נמצאים אנשים שאינם בריאים מעלה את הסיכון להידבק במחלות שונות ומגוונות ולכן חייבים לנקוט באמצעים מתאימים על מנת לשמור על הבריאות וההיגיינה. בבית החולים יש היצע נרחב של טיפולים ושירותים הבאים לתת מענה לטיפול במגוון גדול מאוד של מחלות.

השירותים יכולים לכלול אבחונים, טיפולים, ניתוחים, טיפולי חירום, אשפוז, או סיעוד. בתי חולים ומרפאות מעסיקים מומחי בריאות ורופאים ממספר תחומים ואלו מספקים שירותים ומטפלים במהלך כל היום והלילה, זאת בניגוד לרופאים העובדים במשרדם שעות עבודה רגילות.

לרופאים בבתי החולים יש אפשרות להעניק טיפול רפואי במצבים חמורים וקריטיים. העבודה נעשית עם אוכלוסייה מגוונת ממקומות שונים וישנה אפשרות להשתמש במכשור רפואי וציוד כבד וחדשני. הרופאים, האחיות והטכנאים בבתי החולים עובדים תוך כדי שיתוף פעולה. לפעמים מצב זה של שיתוף פעולה מהיר ומקצועי מציל את חייהם של אנשים רבים.

קיים הבדל בין עבודה במרפאות פרטיות שבדרך כלל העבודה שם יעילה יותר מאשר עבודה במרפאות ציבוריות ששם קצב העבודה והטיפול בחולים אטי יותר. ישנם רופאים המספקים שירותים רפואיים גם בבית החולה ואף עובדים מביתם.

סכנות בריאותיות גם בדיור מוגן

קיימים גם מוסדות דיור מוגן לקשישים וגם כאן ישנם מוסדות ציבוריים ופרטיים.  אנשים קשישים צורכים טיפול רפואי רב יותר ומגיעים הרבה למרפאות בדרך כלל. כיום מספר הקשישים הדורשים טיפול גבוה עקב העלייה בתוחלת החיים. בבתי החולים ובמרפאות ניתן למצוא כיום גם אנשים העובדים במתן טיפולים אלטרנטיביים שונים. כך הרפואה משלבת את הטיפול הקונבנציונלי והטבעי.

אנשים עם בעיות בריאות שונות מגיעים למרפאות ובתי חולים. לחלקם מוגבלויות זמניות ולחלקם קבועות. אך בתי חולים ומרפאות רבים אינם נגישים. דווקא על מקומות מסוג זה לספק רמת נגישות מהגבוהות ביותר על מנת להתחשב באנשים. יש לספק מעבר רחב ומתאים ליותר מאשר אדם אחד בכיסא גלגלים וכמו-כן להסיר כל מכשול באופן קפדני ביותר.

גם אם אנשים שוהים זמן רב בבית חולים אין זה אומר שהם מכירים היטב את המקום ומתמצאים בו ולכן יש לספק שלטים ואמצעים מכוונים כמו-גם שרות.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!