מי מממן את התשלום על פינוי באמבולנס?

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

אדם שמפונה באמבולנס לבית החולים אינו מממן את הוצאות הפינוי לבדו, במרבית המקרים, אלא הוא זכאי להשתתפות ולהחזרים. אדם שמבוטח בביטוח הבריאות הממלכתי, והוא חבר באחת מקופות החולים, אשר מפונה באמבולנס או בניידת טיפול נמרץ, על ידי מגן דוד אדום, ולא מאושפז באחת המחלקות לאחר מכן, יקבל מימון חלקי של עלות הפינוי בשיעור של חמישים אחוזים על ידי קופת החולים.

אדם שמפונה באמבולנס ולאחר מכן מאושפז בבית החולים אליו הגיע, יקבל, באופן אוטומטי, מימון מלא של הוצאות הפינוי באמבולנס. ישנם מקרים בודדים בהם גם אדם שלא אושפז לאחר הפינוי לבית החולים האמבולנס, יקבל מימון מלא של הוצאות הפינוי.  להלן המקרים:

פינוי באמבולנס במקרים מיוחדים

חיילים בצבא הגנה לישראל

החיילים מתחלקים לשתי קבוצות: חיילים בשירות סדיר וחיילים בשירות המילואים. חיילים שנזקקים לפינוי באמבולנס לבית חולים, במהלך שירותם הסדיר, הן במסגרת בה הם משרתים והן בזמנם הפנוי, לא ישלמו עבור הפינוי. הגוף אשר יממן את תשלום הפינוי באמבולנס הוא הצבא.

נשים הרות לקראת לידה

יולדות שמפונות לבית החולים באמבולנס, והלידה מתרחשת תוך 72 שעות ממועד ההעברה, זכאיות למימון מלא של תשלום הפינוי באמבולנס על ידי קופות החולים שאליהן משתייכות או על ידי ביטוח לאומי, כאשר החוב תלוי במספר השעות שחלפו ממועד הפינוי עד ללידה עצמה.

חולים במחלת האפילפסיה

המימון עבור הוצאות הפינוי באמבולנס נחלק למספר נסיבות: חולי אפילפסיה שפונו באמבולנס לבית החולים ואושפזו בו לאחר מכן, זכאים למימון מלא של הוצאות הפינוי באמבולנס. חולי אפילפסיה שמפונים באמבולנס ולא מאושפזים יקבלו מימון מלא במקרים הבאים:

איבוד הכרה במקום ציבורי בו הוזמן עבורם אמבולנס על ידי עוברי אורח, חולים המבוטחים בקופות החולים זכאים למימון הוצאות הפינוי באמבולנס בכל מקרה של התקף אפילפטי, ותלמידי בית ספר שעברו התקף יקבלו מימון מלא של הפינוי מטעם הרשויות המקומיות.

נפגעי תאונות דרכים – אם לאחר התאונה פונו הנפגעים באמבולנס לבית חולים, הם ישלמו את מלוא תשלום הפינוי באמבולנס. במידה והם פונו באמבולנס טיפול נמרץ או בניידת טיפול נמרץ, קופת החולים היא זו אשר תממן את מלוא התשלום עבור הפינוי.

נפגעי פעולות איבה – אדם אשר נפגע בפעולת איבה ופונה לבית חולים באמבולנס, לא ישלם את עלות הפינוי. המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף אשר מממן את תשלום עלות הפינוי באמבולנס.

נפגעי תאונות עבודה – נפגע עבודה הוא אדם המבוטח בביטוח נפגעי עבודה, ונפגע במהלך עבודתו, וכתוצאה מהפגיעה אינו יכול לעבוד עוד ומאבד את יכולת השתכרותו. אדם כזה אשר מפונה באמבולנס לבית חולים לא ישלם עבור הנסיעה באמבולנס. ביטוח לאומי הוא זה שיממן את כל התשלום של הפינוי.

פטור מתשלום על פינוי באמבולנס

ישנם כמה מקרים בהם אדם שמאושפז בבית חולים אחד ועובר לבית חולים אחר, יהיה פטור מתשלום על פינוי באמבולנס. להלן המקרים:

  • אדם שהועבר מחדר מיון אחד לחדר מיון אחר הנמצא מחוץ לבית החולים הראשון.
  • אדם שמאושפז בבית חולים ועובר למוסד אחר כמו בית חולים סיעודי מורכב או בית חולים שיקומי.
  • אדם שמועבר מבית חולים כללי למוסד סיעודי במידה והאשפוז הוא על חשבון קוד סיעודי של משרד הבריאות. בכל מקרה אחר של ההעברה, המטופל משלם את הוצאות הפינוי באמבולנס.
  • כאשר אדם מפונה באמבולנס מבית חולים בו הוא מאושפז לבית חולים אחר לצורך קבל טיפול רפואי מסוים.

למידע נוסף: תביעת תאונת עבודה

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!