תאונות עבודה בחו"ל

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

תאונת עבודה זו תאונה המתרחשת בזמן עבודה. זו יכולה להיות פגיעה ממכשיר, נפילה, פגיעה מחומר מסוים, תאונת דרכים או כל תאונה אחרת. החוק מתייחס לתאונת עבודה בשונה מכל תאונה אחרת. כאשר אדם נפגע בתאונת עבודה בחו"ל הוא זכאי לזכויות פיצוי. הזכויות ודרך תביעתן משתנה בהתאם למקום התאונה, החוקים הקיימים באותה מדינה, מיהו המעסיק וכדומה.

תאונת עבודה במקום עבודה בו המעסיק הוא ישראלי

חלק גדול מן הישראלים העובדים בחו"ל עובדים תחת מעסיק ישראלי. אם מדובר בחברות תעשייתיות שונות, במשרדי ממשלה ועוד. במקרה בו אדם נשלח לעבוד בחו"ל מטעם מעסיק ישראלי ברור כי המעסיק מחויב בחוקי העבודה החלים במדינת ישראל ואז כל הפרוצדורה קלה יותר.

עובד ישראלי מבוטח בדרך כלל בביטוח לאומי. גם המעסיק הישראלי משלם עבורו ביטוח לאומי וכך למעשה התביעה כולה לקבלת הפיצוי נעשית דרך ביטוח לאומי, בדיוק כפי שהיה קורה לו התאונה הייתה מתרחשת בישראל. עובד ישראלי שנפגע בחו"ל רשאי להתחיל את תהליכי התביעה מיום חזרתו ארצה.

כלל זה הוא חשוב מאד, משום שביטוח לאומי מקציב את התקופה בה ניתן לתבוע פיצויים על תאונת עבודה לתקופה של עד 90 יום מיום התאונה. אדם שנמצא בחו"ל, במיוחד אם הוא נזקק לאשפוז, ניתוח או טיפולים רפואיים אחרים בעקבות התאונה לא תמיד יוכל להגיש את התביעה תוך 90 יום (מכיוון שניתן להגיש את התביעה רק מישראל) ולכן חשוב שיוכל להגיש את תביעתו בכל מועד בו יגיע בחזרה ארצה.

מארצות מסוימות ניתן להגיש את התביעה מחו"ל באמצעות הקונסוליה הישראלית במקום. מומלץ לברר עם הקונסוליה האם הדבר ניתן במדינה הספציפית בה ארעה התאונה. מעבר לכך חלים על תושב ישראלי שנפגע בעבודה בחו"ל כל הכללים החלים על נפגעי עבודה שנפגעו בארץ.

תאונת עבודה בחו"ל כאשר המעסיק הינו בן המדינה הזרה

תושב ישראלי שנפגע בתאונת עבודה בחו"ל ומועסק על ידי מעסיק תושב חו"ל, כאשר הנפגע המשיך לשלם ביטוח לאומי בצורה סדירה גם בזמן שהותו בחו"ל, יהיה זכאי לתנאי הפיצוי לנפגעי עבודה כאילו נפגע בארץ. אם העובד הישראלי לא המשיך לשלם ביטוח לאומי, הוא אינו זכאי לקבלת פיצוי ממוסד זה.

במקרה כזה עליו לתבוע את המעסיק בהתאם לפוליסת הביטוח בה היה מבוטח ובהתאם לחוקי המדינה בה נפגע. במצבים כאלה, לעתים מומלץ לשקול פניה לעורך דין המתמצא בתביעות נזיקין מסוג זה. ברוב המקרים יהיה צורך לתבוע את המעסיק בחו"ל על ידי עורך דין מקומי. במצבים בודדים בלבד ניתן לבצע את התביעה מישראל.

מה חשוב לעשות מיד לאחר תאונת עבודה?

בכל מקרה מיד לאחר תאונת עבודה, גם אם באותו רגע הנפגע אינו מרגיש שנפגע באורח הפוגע בתפקודו, מומלץ לפנות לבית חולים לעריכת בדיקה רפואית. הדבר חשוב קודם כל מבחינה בריאותית, לוודא שלא נגרם נזק חמור ממה שנראה על פני השטח, ולקבלת טיפול הולם, אך גם מבחינה משפטית לשם תיעוד מועד התאונה ופרטיה.

חשוב לתעד כל פרט: צילום של מקום האירוע, צילום הפגיעות, רישום מדויק של זמן ומקום התאונה, רישום פרטי העדים לתאונה, שמירת כל מסמך הקשור לתאונה, מסמך רפואי, טופס הזמנת אמבולנס, דו"ח משטרתי; ושמירת כל הקבלות הקשורות לתשלומים ששולמו בעד הוצאות רפואיות הקשורות לתאונה: אמבולנס, אשפוז, טיפול רפואי, תרופות, רכישת ציוד רפואי וכדומה.

תאונת עבודה בחו"ל נחשבת מבחינת החוק הישראלי כתאונת עבודה לכל דבר והטיפול בנושא זהה לטיפול בנפגעי עבודה שנפגעו בישראל.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!