מדריך לנפגעי תאונות עבודה

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

תאונת עבודה הינה תאונה הנגרמת לעובד במהלך העבודה, וכתוצאה ממנה. פרק הזמן שנחשב כ"עבודה" כולל את הזמן מרגע יציאת העובד מהבית לעבודה ועד חזרתו הביתה מהעבודה. כלומר, גם תאונה שקרתה בדרך של העובד לעבודה או חזרה נחשב לתאונת עבודה.

פעמים רבות תאונת עבודה גוררת אחריה פרק זמן ארוך של החלמה. לעתים כושר עבודתו של העובד נפגע והוא אינו יכול לשוב לעבודתו, ולעתים אף אינו יכול לעבוד כלל. במצבים אלה יהיה העובד הנפגע (או בני משפחתו במקרה של מות העובד) זכאי לפיצוי. על מנת לקבל את הפיצוי הראוי יש לנקוט בכמה צעדים. להלן מדריך לפעולות הנדרשות לאחר תאונת עבודה.

חשיבות הבדיקה הרפואית מיד לאחר התאונה

קיימות מספר סיבות לחשיבות הרבה לבדיקה המידית:

א . לפעמים נדמה לנפגע כי פגיעתו אינה קשה ברגעים הראשונים לאחר הפגיעה והוא מבטל את הצורך בטיפול רפואי. אולם, מסתבר כי פגיעות רבות גורמות לתופעות רק זמן מה לאחר הפגיעה ולאו דווקא בטווח המידי. רק בדיקה רפואית מיידית תוכל לוודא כי לא נגרם נזק חמור הדורש טיפול מיידי.

ב. במידה ויש פגיעה, ככל שהטיפול יהיה מיידי יותר ומהיר יותר כך גדל הסיכוי למזער את הנזק הגופני שנגרם.

ג. בדיקה רפואית ודו"ח רפואי משמשים כעדות הראשונה והמכריעה לקיום התאונה ונזקיה. הבודק מתעד את כל הבדיקות ממקור ראשון ובזמן אמת ומסמך זה עשוי לשמש עדות מכריעה בעת תביעה.

בעת הבדיקה הרפואית חשוב לתאר בפני הבודק את כל הפגיעות, הסימפטומים והכאבים שחש הנפגע. חשוב לתאר את התאונה בהתאם לסדר הדברים ולדייק בפרטים. חשוב לוודא שהבודק כתב את כל הפרטים שהנבדק מסר לו.

לעתים, כאמור, הפגיעה הגופנית איננה באה לידי ביטוי במלוא עוצמתה מיד לאחר התאונה, אלא לאחר כמה שעות או ימים. בפרק הזמן שלאחר התאונה. בכל מצב של הרגשה לא טובה יש לפנות לבדיקה וקבלת טיפול רפואי ולקבל תיעוד כתוב לכל פניה כזו.

במידת האפשר מומלץ לתעד את התאונה: לצלם את מקום התאונה, את הנזקים אם מדובר בנזקים ויזואליים, לקחת את פרטי העדים לתאונה, ולתעד בכתב את כל מהלך התאונה. את המידע הנ"ל יש למסור לרופא המטפל על מנת לקבל טופס הנקרא: "תעודה רפואית ראשונה לנפגע עבודה".

פניה לביטוח לאומי

בהתאם לחוק נפגעי עבודה זכאים לדמי פגיעה מטעם ביטוח לאומי. את התביעה יש להגיש על גבי טפסים מיוחדים של ביטוח לאומי המיועדים למטרה זו. (את הטפסים ניתן למצוא באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי או בסניפיו). לטפסים יש לצרף את כל האישורים הרפואיים ואישורים נוספים אשר הפירוט שלהם מצורף לטופס הבקשה.

זכויות נפגעי עבודה בביטוח לאומי הן:

דמי פגיעה: המהווים פיצוי על אובדן ימי העבודה בעקבות התאונה. הפיצוי יכול להינתן עד תקרה של שלושה חודשים. סיוע במימון הוצאות רפואיות הקשורות לתאונה: טיפולים, עזרים רפואיים וכדומה.

קצבת נכותבמקרה שבו הנפגע איבד את כושר עבודתו לתקופה העולה על 90 יום או לצמיתות.

רשלנות מעסיק: עילה לתביעה

בתביעה זו מומלץ להיעזר בעורך דין מכיוון שמדובר לרוב בתביעת חברת הביטוח המבטחת את המעסיק. חברות אלה מערימות קשיים רבים בתהליך התביעה מתוך מטרה לצמצם את הוצאותיהן.

לנפגעי עבודה זכויות פיצוי הן מביטוח לאומי והן מהמעסיק במקרה של רשלנות מצידו. חשוב לתעד את התאונה והפגיעות עד כמה שאפשר על מנת לקבל את מלוא הפיצוי.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!