הרמת משאות כבדים במהלך העבודה

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

הכוונה למושג "הרמת משאות כבדים" היא לאותם משאות כבדי משקל שאנשים סוחבים ומעמיסים על גבם, הן במהלך היום יום בחייהם הפרטיים והן במהלך עבודתם, כחלק מתפקידם.

מרבית האנשים שמרימים משאות כבדים הם עובדי מחסנים במפעלים גדולים, אותם הם נדרשים לסחוב ולשנע ממקום למקום, כחלק בלתי נפרד מעבודתם. עובדים אלה הם גם אותם סבלים שמעבירים רהיטים וחפצים, בעת העתקות מקומות מגורים. עליהם לסחוב ארגזים שלמים ורהיטים כבדי משקל, להוציא אותם מהבתים, להעמיסם על משאיות ולהוציאם למקום חדש. גם נהגי חלוקה ומפיצים מתבקשים להעביר מוצרים ממקום למקום ולהרים משאות כבדים.

המחלות להן חשופים העובדים

עובדי המחסנים, הסבלים, נהגי חלוקה, המפיצים ועובדים אחרים שנדרשים להרים משאות כבדים כחלק מעבודתם עלולים לסבול מחלות מקצוע שונות כגון: בעיות קשות בעמוד השדרה (פגיעות בגב/בצוואר), כאבי גב המקשים על התנועתיות ועל המשך עבודה סדיר ותקין, דליפת שתן במאמץ כתוצאה מעלייה בלחץ התוך בטני וכדומה.

התסמינים למחלות

  • לכל הבעיות הקשורות לעמוד השדרה ישנם תסמינים של כאבי גב, כאבי צוואר, הגבלות בתנועות גוף בעת מאמץ גופני או בעת מצב תנוחתי קבוע. כמו כן עלול להיווצר נזק עצבי הגורם לקשיי הליכה, לקשיי תפקוד עם הידיים, לתחושות של הרדמות ברגליים ולכאבי גפיים. בנוסף, כשישנה פגיעה בעצבי הגב התחתון, האדם עלול לסבול מפגיעה אורולוגית בדרכי השתן.
  • לתופעת דליפת השתן ישנם תסמינים של איבוד שליטה על השלפוחית, בין אם זה בצורה חלקית או בצורה מלאה. דליפת השתן אינה רצונית וכמויות ההפרשה תהיינה מעטות, לרוב, אלא אם כן באותו זמן שלפוחית השתן הייתה מלאה.

זכויות הנפגעים כתוצאה מהרמת משאות כבדים

במקרים בהם העובדים, העוסקים בהרמת משאות כבדים על בסיס יומיומי, סובלים מבעיות בעמוד השדרה- כאבי גב או צוואר או מבעיות נוספות שנגרמות כתוצאה מעבודתם, ואלה גרמו להם לנכות ולאובדן כושר עבודה, הם זכאים להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות או פיצויים, הן מהמוסד לביטוח לאומי והן מהמעסיק עצמו או מכל גורם אחר האחראיים על כך שהמשאות הכבדים שהורמו גרמו לבעיותיהם ולמחלותיהם.

במידה והאנשים נפטרים עקב אותן מחלות או בעיות, שנגרמו כתוצאה מהעבודה, התלויים בהם זכאים לתבוע את התלויים בהם זכאים לתבוע את ביטוח לאומי ואת המעסיק לצורך קבלת קצבת תלויים.

  • אחוזי נכות- הוועדות הרפואיות במוסד לביטוח לאומי קובעות את אחוזי הנכות לעובדים שחלו בעקבות הרמת משאות כבדים ואת תקופתם.
  • טיפולים רפואיים- עובדים שחלו עקב הרמת משאות כבדים, זכאים לכיסוי הוצאות בעבור ריפוי, החלמה ושיקום, כולל אשפוז, מכשירים, תרופות וטיפולים.
  • דמי פגיעה עובד שחלה, יקבל דמי פגיעה בגין ימי ההיעדרות מעבודה, ובתנאי שלא חלפו 91 ימים ממחרת יום הפגיעה. התשלומים מחושבים בהתאם ל-75% משכרו הממוצע ב-3 החודשים בטרם חלה. היה והנכות עברה את 91 הימים, העובד זכאי לקצבה או לפיצוי חד פעמי.
  • נכה נזקק- עובד שלא מסוגל לשוב לעבודתו בתום 91 ימים, יקבל קצבה של 75% מהשכר הממוצע ב-3 החודשים בטרם פרצה המחלה/הבעיה, אם שאין לו הכנסה אחרת.
  • היוון קצבה- עובד שחלה, ויש לו 20% נכות ויותר, רשאי להמיר את קצבת הנכות במענק חד פעמי.
  • שיקום מקצועי- עובד שחלה, בעל10% נכות לפחות, רשאי לגשת לשיקום מקצועי ולרכוש מקצוע חדש.
  • קצבת נכות מעבודה- עובד שחלה בעקבות הרמת משאות כבדים, והוא בעל 20% נכות ומעלה, זכאי לקצבה לפי 75% משכרו הממוצע ב-3 החודשים בטרם פרצה המחלה, כפול אחוזי נכותו.
  • גמלת תלויים- במידה והעובד נפטר מהמחלה שנגרמה לו, אלמן/ה, יתומים/ הורים, זכאים לקבלת הגמלה.

מאמרים נוספים בנושא:
עבודה עם מכשירים רוטטים

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!