האם כאבי מפרקים בעקבות עבודה פיזית נחשבים כמחלת מקצוע ?

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

אנשים העובדים בעבודות פיזיות סובלים באופן שכיח מכאבי מפרקים, אשר פוגעים ביכולת העבודה ובאיכות החיים. על כן חשוב להבין האם כאבי מפרקים בעקבות עבודה פיזית, נחשבים למחלה או פציעה שנגרמה מעבודה, ובהתאם ראויים לפיצויים הולמים. התשובה לשאלה היא כן, כאבי פרקים נחשבים לאחת מיני מחלות מקצוע רבות הזוכות להכרה.

מהי מחלת מקצוע?

מחלת מקצוע היא מצב בריאותי או הפרעה (למשל, סרטן, הפרעות שרירים ושלד, מתח פוסט טראומטי וכו') שנגרמים מסביבת העבודה שלכם או פעילויות הקשורות לעבודה שלכם. ככלל, מצבים בריאותיים או הפרעות המתרחשים בקרב קבוצת אנשים עם חשיפות תעסוקתיות דומות בשכיחות גבוהה יותר משאר האוכלוסייה נחשבים למחלות מקצוע.

כאבי פרקים ומחלות מקצוע כתוצאה מעבודה פיזית

הזדקנות היא תהליך טבעי הכולל שינויים ביולוגיים הנוטים להיות קשורים להתפתחות כאבי מפרקים, או שעלולים להגביל את היכולת לעבוד עם כאבי מפרקים. בנוסף לניוון מפרקים, הזדקנות קשורה לאובדן מסת שריר ותפקוד שרירים. אובדן תפקודי מושפע משינויים ברמת הפיזיולוגיה התאית והמולקולארית. שינויים אלו עלולים להפחית את יציבות המפרק ולפגוע בתנועת מפרקים תקינה המשפיעה על היכולת לסבול תנוחות עבודה ספציפיות ותנועה חוזרת. עם אובדן כוח השריר, אותה רמת מאמץ פיזי מציבה דרישה גדולה יותר לאדם ביחס ליכולות שלו. מה שהופך אתכם ליותר פגיעים למחלות מקצוע כגון כאבי פרקים.

מרפק טניס כתוצאה מעבודה פיזית

מרפק טניס הוא מצב הגורם לכאב סביב החלק החיצוני של המרפק מה שידוע מבחינה קלינית בשם אפיקונדיליטיס לרוחב. זה קורה לעתים קרובות לאחר שימוש יתר או פעולה חוזרת ונשנית של שרירי האמה, ליד מפרק המרפק. גם מצב זה נחשב למחלה מקצועית, והינו שכיח במיוחד בקרב עובדים בענף הבנייה, אך גם שכיח בקרב ספורטאים וחובבי ספורט בעצימות גבוה.

טיפולים לכאבי פרקים כתוצאה מעבודה פיזית

התערבויות בתוכנית אורח חיים ובריאות הן חשובות, אך לבדן אינן מתייחסות במלואן להיקף כאבי המפרקים ולשכיחותם בכוח העבודה. מקומות עבודה יכולים למלא תפקיד חיוני בשימור בריאות המפרקים. כדי למנוע כאבי פרקים בקרב עובדים, על המעסיקים לשים דגש על ציוד וכלים במקום העבודה המפחיתים את הכוחות, החזרות, רטט ותנוחות עבודה מזיקות במקומות עבודה תובעניים ברמה הפיזית. הפחתת הלחצים הפיזיים הללו בעיסוקים היא חשיבות עליונה למניעת כאבי מפרקים ולהחמיא להתערבויות בריאות אינדיבידואליות. התערבויות אלו מתאימות לרוב לעובד עם כאבי מפרקים קיימים על ידי הפחתת הדרישות הפיזיות ומאפשרות לאדם המושפע לעבוד בצורה פרודוקטיבית.

טיפולים טבעיים

ישנם טיפולים טבעיים רבים שמבקשים לרתום את כוחו של הטבע לטיפול בכאבי פרקים, אשר נמצאו כיעילים ביותר. במיוחד לטיפול בפציעות וכאבי שנובעים מעבודה פיזית. למשל, שמן CBD בעל סגולות להקלה בכאב, יכול לספק לכם את המענה המדויק להקלה על כאב.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!