תאונת עבודה שני מעסיקים

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

לפי סעיף 94 (ב)(1) לחוק הביטוח הלאומי, אם עובד מועסק אצל שני מעבידים נפרדים ושונים, יחזיר כל מעסיק למוסד לביטוח לאומי את החלק היחסי מהסכום ששילם בגין התקופה של הזכאות הראשונה של העובד. מה חשוב לדעת על תאונת עבודה שני מעסיקים? המשיכו לקרוא.

על פי סעיף 94 (ב)(1), נקבע כי תשלום דמי הפגיעה לעובד ישולם בהתאם לחלק היחסי של סכום שכר הברוטו של עובד אצל מעביד. זאת, לעומת סכום שכר עבודה רגיל של עובד אצל כל אחד ממעבידיו השונים. כפועל יוצא מכך, כאשר עובד מועסק ביורת ממקום עבודה אחד, לא קיימת חשיבות למקום העבודה בו התרחשה תאונת העבודה.

תאונת עבודה שני מעסיקים – מי משלם את דמי הפגיעה?

יחזיר כל מעסיק למוסד לביטוח לאומי את החלק היחסי מהסכום ששילם בגין התקופה של הזכאות הראשונה של העובד. מה חשוב לדעת על תאונת עבודה שני מעסיקים?
קרדיט תמונה: freepik

לא יודעים מהיכן לקבל את הפיצויים כאשר מודבר על תאונת עבודה שני מעסיקים? ובכן, ע"פ החוק למוסד ביטוח לאומי, על המעסיק קיימת החובה להחזיר לביטוח לאומי את דמי הפגיעה בגין 12 הימים הראשונים לאחר התרחשות תאונת העבודה.

כמו כן, כל אחד מהמעבידים השונים יהיה חייב על פי החוק לביטוח לאומי – בהחזר דמי הפגיעה הללו. זאת, בהתאם לחלק היחסי מהשתכרות הברוטו של העובד. עוד חשוב לדעת כי, על העובד המועסק להסתייע בייעוץ משפטי לצורך הגשת כתב התביעה לדרישת הפיצויים ודמי הפגיעה.

קבלת ייעוץ משפטי בעת תאונת עבודה

כפי שרובנו יודעים, תאונות עבודה קורות כל הזמן. אבל, אם אין לכם ייעוץ משפטי שיעזור לכם במהלך מקרה תאונת העבודה שלכם, אתם עלולים לסיים עם הרבה הוצאות וזמן החלמה ארוך בהרבה. כפועל יוצא מכך, ההוצאות הרפואיות עשויות שלא להיות משולמות בזמן או בכלל, מה שגם יוביל לעיכוב בקבלת טיפול רפואי.

אם נפגעתם בעבודה ואתם זקוקים לייעוץ משפטי, חשוב לדבר עם עורך דין בהקדם האפשרי. זה יאפשר לעורך הדין להתחיל לעבוד על המקרה שלכם באופן מידי ויעזור למנוע כל עלויות כספיות שלא לצורך. בתוך כך, עליכם להיות מודעים לזכויות ולחובות שלכם במהלך תאונת עבודה שני מעסיקים וכן לקבל ייעוץ משפטי לפני שאתם חותמים על מסמכים או מקבלים החלטות כלשהן.

מה כולל ביטוח בריאות?לא יודעים מהיכן לקבל את הפיצויים כאשר מודבר על תאונת עבודה שני מעסיקים? ובכן, ע"פ החוק למוסד ביטוח לאומי, על המעסיק קיימת החובה להחזיר לביטוח לאומי את דמי הפגיעה

ביטוח בריאות כולל בדרך כלל טיפול רפואי, תרופות מרשם, טיפול נפשי, טיפול שיניים, כיסוי מכשירים רפואיים ושירותים נוספים הנחוצים מבחינה רפואית. כמו כן, אם שילמתם על פוליסה הכוללת תאונות עבודה שני מעסיקים, אז אכן כן, תאונות עבודה מכוסות במסגרת ביטוח הבריאות.

פוליסת ביטוח בריאות ממוצעת תכסה אחוזים גבוהים מכלל ההוצאות הרפואיות עד לסכום מסוים. אבל, למרבה הצער, ישנם מקרים שבהם זה לא מספיק – כמו כאשר צריך ניתוח מסובך או אשפוז ממושך. ולכן חשוב להקפיד לרכוש את הפוליסה הנכונה לכם ביותר והמתאימה לאורח החיים שלכם, סוג הפעילויות בהן אתם עוסקים וכדומה. אם אין לכם הרחבות של פוליסת הבריאות שלכם, או שמא אין לכם פוליסה פרטית בכלל, במקרה של תאונת עבודה שני מעסיקים אפשר לתבוע את הביטוח הלאומי, כמובן.

מה משך התהליך של תביעת תאונת עבודה ומה כולל?

תביעה לתאונת עבודה כרוכה בהגשת תביעה למעסיק, למוסד לביטוח לאומי ולחברת הביטוח. בתוך כך, התהליך אורך בדרך כלל מספר חודשים וזהו תהליך ארוך, מכיוון שהוא כולל איסוף ראיות, חשבונות רפואיים, חופש מהעבודה וכו'.

השלבים העיקריים להגשת תביעה לתאונת עבודה הם אסוף ראיות, הגשת התביעה למעסיק ולביטוח לאומי, התנהלות מול חברת הביטוח, וכן המתנה לאישור מחברת הביטוח או מהמוסד לביטוח לאומי כדי להמשיך בתהליך. בעת איסוף הראיות, חשוב לקחת בחשבון את האיסוף של ראיות ורישומים הקשורים למקרה שלכם, לרבות תיקים רפואיים, דוחות משטרה, הצהרות עדים וכל מסמך רלוונטי אחר. בסיוע עורך דין תאונת עבודה שני מעסיקים, הכינו בשלב זה הצהרה מפורטת המפרטת את כל האירועים שהובילו לפציעה שלכם.

טיפים ודגשים להגשת תביעת תאונת עבודהאם אין לכם הרחבות של פוליסת הבריאות שלכם, או שמא אין לכם פוליסה פרטית בכלל, במקרה של תאונת עבודה שני מעסיקים אפשר לתבוע את הביטוח הלאומי, כמובן.

אם נפגעתם בעבודה, כדאי שתכירו את תהליך הגשת תביעת תאונת עבודה שני מעסיקים. להלן כמה טיפים ודגשים שיעזרו לכם להתחיל. קודם כל, יהיה חכם לשמור את כל התיעוד שמוכיח מה קרה לכם בעבודה במקרה של מחלוקת עתידית. למשל, אם אירעה תאונת עבודה שגרמה לפציעת גב, שמרו את כל התיעוד הרפואי שמציג כמה חופשה מהעבודה אתם צריכים, או כמה ביקורים שונים של רופאים נדרשים לטיפול.

הגשת תביעה לתאונת עבודה יכולה להיות מכריעה עבור אנשים מסוימים, ואם יש לכם ביטוח בריאות, השתמש בו. ביטוח זה יכסה הוצאות רפואיות במקרה של תאונת עבודה. וטיפ חשוב במיוחד הוא, לפנות לקבלת סיוע משפטי כמה שיותר בסמוך למקרה התאונה. ככל שתקדימו לקבל ייעוץ משפטי, כך תקדימו את תחילת התהליך, שגם ככה יכול להיות ארוך ומייגע.

טיפים למציאת עורך דין תאונת עבודה 2 מעסיקים

מציאת עורך דין המתמחה במקרי תאונת עבודה שני מעסיקים אינה קלה כפי שזה נשמע. כדי להקל על התהליך עד כמה שניתן, ריכזנו עבורכם רשימה של שאלות שכדאי לשאול לפני שאתם מקבלים סיוע משפטי. למשל, מומלץ לשאול באילו מקרים עורך הדין מתמחה. כמו כן, תבדקו כמה ניסיון יש לעורך הדין עם מקרי תאונות עבודה שני מעסיקים.

בשורה התחתונה, אם עברתם תאונת עבודה וזקוקים לעזרה משפטית, אין גישה חד-משמעית למציאת עורך דין המתמחה בתיקי תאונות עבודה. תרצו לבקש מהחברים שלכם המלצות או להסתכל באתרי ביקורת מקוונים לעורכי דין? גם אפשרי ומומלץ, אין שום בעיה. אם תחליטו לחפש עורך דין תאונת עבודה באינטרנט, אפשר גם לנסות ברשת כמו לינקדין. ולבסוף, תמיד מומלץ לבדוק כמה זמן משרד עורכי הדין פעיל ובמה הוא מתמחה. אם תעקבו אחר הדגשים והטיפים האלו, תוכלו למצוא את עורך הדין הנכון ביותר למקרה שלכם.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!