תאונת עבודה לעובד שעתי

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

תאונת עבודה לעובד שעתיאם אתה עובד שעתי, כלומר, עובד שכיר העובד לפי שעה, ונפגעת בתאונת עבודה, דע כי חוק ביטוח נפגעי עבודה מקנה את האפשרות לזכאות לדמי פגיעה מהביטוח הלאומי עבור תאונת עבודה עבור שכירים ועובדים שעתיים, ואף מאפשר זכייה בכספים רבים וזכאות לאחוזי נכות. החוק מקנה דמי פגיעה וזכויות נפגע במקום העבודה, עבור מי שאירעה לו כל פגיעה בעבודה, בזמן העבודה, בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה הביתה, עבודה תאונת עבודה או מחלת מקצוע. תאונת עבודה לעובד שעתי מקנה לו זכאות לגמלאות שונות, קבלת כספים ואף קביעת אחוזי נכות במקרים מסוימים, זאת לאחר אישור הביטוח הלאומי את התביעות הנ"ל למתן דמי הביטוח. שימת ליבך כי תנאי סף להגשת התביעה הוא כי העובד נעדר לפחות 12 יום מעבודתו. שכן, לפי החוק, עובד שנעדר פחות מ-12 ימי מחלה לאחר תאונת עבודה, לא יהיה זכאי לדמי פגיעה מהביטוח הלאומי, אלא מהמעסיק. בנוסף לזכאות זו, יכול וישנן זכאויות נוספות, כמפורט במאמר זה.

מהי תאונת עבודה לעובד שעתי אשר מזכה בדמי פגיעה?

פגיעת עבודה לעובד שעתי אשר מוכחת ככזו זכאית לקבלת גמלאות מסוימות, היא תאונת עבודה או מחלת מקצוע, לפי החוק. ככל שהינך שכיר עובד שעתי אשר נפגע במהלך ביצוע עבודתו, תוכל לתבוע מהמוסד ביטוח לאומי דמי פגיעה. מבחינת תאונה בעבודה, זו תיחשב כתאונה שאירעה תוך כדי עבודה, בדרך לעבודה, או בדרך מהעבודה חזרה הביתה. וכן, תאונה שנגמרמה עקב ביצוע העבודה, בין אם אצל ארגון גדול, מעסיק או מי מטעמו, וכיוצא בזה. זאת עבור עובד שעתי שכיר.

וכן באשר לזכאות לדמי פגיעה בעקבות מחלת מקצוע, זו האחרונה תיחשב לכזו אשר מותאמת לתקנות החוק. כלומר, פגיעה שאירעה למבוטח עקב עבודתו השוטפת, תחת דרישות החוק והתקנות. לפי התקנות, עובד שעתי אשר חלה במחלת מקצוע עקב עבודתו, בין אם אצל מעסיקו או אצל מטעמו, יחשב הדבר לתאונה עבודה. מחלת מקצוע היא גם מצב בו עובד חלה במחלה שאיננה מופיעה בתקנות ברשימת מחלות המקצוע, אך למרות זאת, נקבע לפי חוות דעת מומחה כי קיים קשר סיבתי בין מחלת המקצוע לבין העבודה השוטפת בה עבד המבוטח.

מהם סוגי הגמלאות שניתן לקבל כתוצאה מפגיעת עבודה זו (תאונת עבודה או מחלת מקצוע)?

ככל שהינך אכן עובד שעתי שכיר, וחווית כל אירוע פגיעה בעבודה משל תאונת עבודה או הינך סובל ממחלת מקצוע, יכול שתהא זכאי לגמלאות מסוימות. בין היתר תשלום כספים רבים, קצבאות חד פעמיות או קבועות ואף קביעת אחוזי נכות במקרים מסוימים. בליווי שלנו ולאחר הגשת התביעות בוחן הביטוח הלאומי את הפרטים, ומחליט על פי הנתונים שלפניו, בהתאמה לחוק, לגבי אופי וסכומי הקצבאות שישולמו.

הפופולארית שבגמלאות אלו היא קבלת דמי פגיעה. זהו תשלום יומי לעובד שעתי אשר נפגע במהלך ביצוע עבודה, ואשר נעדר במשך תקופה בת יותר מיומיים, אך לא יותר מ-91 ימים. כאן, לפי החוק, נקבעת הזכאות על סמך "תעודת אי כושר לנפגע בעבודה". תעודה זו יש להשיג על ידי הרופא המטפל בבית החולים. יצויין, כי החל משנת 1997, התשלום לשכירים עבור תשעת ימי הפגיעה הראשונים נעשה על חשבון המעסיק, ואילו לעצמאים איננו בר תשלום. בשנת 2005 עלה מניין ימים זה מתשעה ל-12. כלומר, אירוע תאונת עבודה ייחשב לבר זכאות לדמי פגיעה ככל שהמבוטח שהה בחופש מחלה לפחות 12 ימים. אם שהה המבוטח פחות מ-12 ימים, והוא שכיר, המעסיק משלם. ואילו אם עצמאי- אין מקבל תשלום כלל. גמלה זו משולמת באופן חד פעמי לאחר אישור התביעה.

גמלה נוספת אפשרית לזכאות היא גמלת נכות, אשר לא מתקבלת בכל מקרה, ומתחלקת למספר סוגים שונים. הסוג הראשון הוא גמלת נכות מעבודה. גמלת נכות מעבודה משולמת למי אשר נפגע במהלך עבודתו, וכן אשר אישרה ועדה רפואית את נכותו בנתון של 9 אחוזים לכל הפחות. נכות זו יכול שתתקבל באופן זמני (קצבת נכות זמנית), ויכול שתקבע כיציבה וקבועה (קצבת נכות קבועה). קצבת הנכות הזמנית מתקבלת כאשר לא ידוע מה יהיה מצב המטופל בעתיד, הקרוב או הרחוק. קצבת נכות קבועה תתקבל כאשר מצב המטופל יציב וידוע עתידו. גמלה זו משולמת בכמה אופנים. עבור מי שנכותו בת 9-19 אחוזים- משולמת באמצעות מענק חד-פעמי; עבור מי שנכותו בת 20 אחוזים ויותר- משולמת כקצבה חודשית. בנוסף, אפשרות לקביעת דרגת נכות, הנקבעת לפי אחוז הנכות הרפואית אשר מקנה גם היא קבלת קצבה מסוימת. גובה תשלום קצבה זו נקבעת לפי שכרו של המבוטח ברבע השנה שקדמה לפגיעה, בסך של כ-75 אחוזים מסך שכר זה.

בנוסף לכך, יכול ותהא זכאי לזכאויות נוספות חשובות מהותיות עבורך כנפגע עבודה. זאת בתנאי שנקבעה נכותו בנתון של 10 אחוזים לפחות. וכן, בתנאי כי אינו מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת או לעבוד בעבודה אחרת. זכאויות נוספות אלו הן למשל סיוע כספי בהתאם לחוק ולתקנות כמו סיוע בדיור, שיקום כלכלי, סיוע ברכישת רכב ועוד. זכאויות אלו ניתנות רק עבור דרגת נכות גבוהה יחסית, החל מ-20 אחוזים ויותר, ולפי החלטתו של המוסד לביטוח לאומי.

בכל מקרה שבו חווית תאונת עבודה לעובד שעתי, נכווית בפגיעת עבודה, או הינך סובל ממחלת מקצוע, דע כי אינך לבד בהליך מול הביטוח הלאומי. והוא אף פשוט יותר מחשבת. חשוב מכך, אל תוותר על כך שכן כנראה שאתה זכאי לקבלת גמלאות נוספות ואף קבלת כספים רבים. על מנת להבין מעט יותר על התהליך, התנהלות התביעות ותשלום הקצבאות המגיע לך, צור עימנו קשר ונשמח ללוות אותך בהליך.

מדריך כתוב זה יספק לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על תאונת עבודה שכיר, וכיצד לטפל בה ברגע שהיא מתרחשת. המדריך גם יספק מידע וטיפים כיצד להפיק את המרב מביטוח תאונות העבודה, כמו גם מה לעשות אם נפצעתם בזמן העבודה, בדרככם אליה או בדרככם מהעבודה לביתכם.

תאונות עבודה קורות מדי יום, ובמקרים מסוימים, העובד נותר ללא סיוע כלכלי או רפואי מקיף. התאונה יכולה להיות עקב רשלנות, תאונות באתר בנייה, או אפילו כשל בציוד. במקרים מסוימים, תאונות עבודה יכולות אפילו להיגרם כתוצאה מישיבה ממושכת על כיסא או עמידה ממושכת על הרגליים. לא משנה מה המקרה, ישנם דברים שניתן לעשות כדי לקבל את כלל הזכויות המגיעות לכם בחוק. בשלב ראשון, יהיה חשוב לקבל ייעוץ משפטי בגין תאונת עבודה שכיר או עצמאי, תלוי בעובד ובמשלח ידו.

האם כל תאונת עבודה מהווה אובדן כושר עבודה?תאונת עבודה שכיר

כולנו יודעים שקורות תאונות, אבל השאלה היא: מה קורה כשקורה תאונה בעבודה והאם היא נחשבת אוטומטית כמקרה של אובדן כושר עבודה? ובכן, במקרים מסוימים תאונת עבודה שכיר עלולה לכלול אובדן כושר עבודה, אבל זה לא אומר שכל תאונות העבודה יובילו לאובדן כושר עבודה.

במילים פשוטות, אובדן כושר עבודה הוא מצב המונע מאדם להיכנס, להגיע למקום עבודתו או להמשיך בעיסוקו. זה עלול להיגרם מבעיות פיזיות, נפשיות או חברתיות. הסיבות לאובדן כושר עבודה יכולות לכלול התפרצויות של מחלות נפש, היווצרותה של מוגבלות פיזית, בעיות עקב שימוש בציוד כבד או במכונות ועוד. במובן זה, אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו אדם אינו יכול לעבוד בגלל ליקוי פיזי או נפשי כלשהו.

מה כולל ביטוח בריאות? והאם תאונות עבודה מכוסות בביטוח?

קודם כל, חשוב לזכור שאתם מדי חודש בחודשו מפרישים דמי בריאות, מיסים ודמי ביטוח לאומי משכר הברוטו שלכם. לכן, כאשר חלילה נגרמת תאונת עבודה שכיר, יהיה חשוב לעמוד על הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי ולדרוש את המגיע לכם כחוק. ככלל, זה אומר גם לתבוע את ביטוח לאומי במקרה הצורך, וכך לקבל את דמי הפגיעה או ימי המחלה המגיעים לכם.

באופן כללי, ביטוח בריאות הוא סוג של ביטוח המשלם עבור הוצאות רפואיות וכירורגיות שנגרמו למבוטח. זה בדרך כלל מסופק על ידי מעסיקים, הממשלה או ארגון מסוג אחר, לרבות ביטוח לאומי בישראל (פריבילגיה שלא קיימת בכל המדינות, אגב). במילים פשוטות, ביטוח בריאות נועד להגן עליכם מפני הבלתי צפוי. ביטוח זה מכסה דברים כמו ביקורי רופא, אשפוז בבית חולים ואפילו עלויות תרופות או חלילה עלויות הלוויה. בתוך כך, תאונות עבודה אינן מכוסות תמיד על ידי ביטוח הבריאות. אם נפצעתם בעבודה, ייתכן שתוכלו להגיש תביעה להטבות פיצויים לעובדים מול ביטוח לאומי.

למה חשוב לקבל סיוע של עו"ד במקרה של תאונת עבודה?תאונת עבודה לשכירים

שכירת עורך דין היא חשובה מכיוון שהוא יכול לסייע בהליך המשפטי ולספק ייעוץ לגבי הזכויות שלכם כעובדים שכירים. כמו כן, עורך דין תאונת עבודה שכיר יכול גם לסייע בתהליך המשא ומתן ולסייע בהגשת תביעות. בהיבט הזה של הדברים, אם נפגעתם בעבודה, חשוב להכיר את הזכויות החוקיות שלכם.

שימו לב, במידה ואתם עוברים תאונת עבודה, חשוב להיעזר בעורך דין בהקדם האפשרי. והקדימות בפנייה חשובה לא רק בגלל האינטרסים שלכם, אלא גם בגלל ההגנה על הזכויות המשפטיות שלכם והזכויות התעסוקתיות שלכם. לא פעם, לאחר תאונת עבודה של עובד שכיר, המעסיק עשוי להחליט לפטרו, ובהחלט אפשר להגיש תביעה על פיטורין מהסוג הזה. ככל שתקדימו לקבל סיוע משפטי, ככה תוכלו להיות מכוסים ולהיות בטוחים שאתם פועלים במקביל לזכויות שלכם.

האם תאונת עבודה גורמת לקיזוז ימי מחלה?

התשובה לשאלה הזאת היא: לא, הגשתי תביעה בגין תאונת עבודה שכיר אינה מובילה לקיזוז ימי המחלה שלכם. למעשה, החוק אינו מתיר למעסיקים לקזז מימי המחלה של שכירים במקרים בהם הם מגישים תביעות בגין תאונות עבודה, אובדן כושר עבודה זמני וכדומה.

אם מצאתם את עצמכם בסיטואציה בה המעסיק שלכם מאיים עליכם בהורדת וקיזוז ימי מחלה שנצברו לכם בתלוש, דעו לכם שיהיה חשוב לקבל סיוע מעורך דין בהקדם ולתקוף את הסוגיים המשפטית הזאת בצורה נכונה.

מה סכום הפיצויים שאפשר לקבל בגין תאונת עבודה?הגשתי תביעה בגין תאונת עבודה שכיר

באופן כללי ומבלי להתייחס למקרים פרטניים, שיעור דמי פגיעה בדרך כלל יעמוד על כ-75% מהכנסות הברוטו של העובד השכיר. יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון עוד כמה מאות שקלים שמתקזזים עקב תשלום דמי בריאות, תשלום מיסים ודמי ביטוח לאומי.

לאחר קיזוז תשלומים שונים שיש להעביר מדי חודש בחודשו, עובדים שכירים עשויים לקבל פיצויים ודמי פגיעה העומדים על כ-70% מהכנסות הברוטו שלהם. אם אתם מעוניינים לדעת יותר בנושא ולהבין את הזכאויות המלאות שלכם, המשיכו לקרוא את הטיפים הבאים למציאת עורך דין תאונת עבודה שכיר.

טיפים למציאת עורך דין מומחה בתאונות עבודה

כאשר אתם מחפשים עורך דין תאונת עבודה שכיר, חשוב למצוא אחד שיוכל לסייע לכם בתיק שלכם בצורה נכונה ומותאמת לכם אישית. בבחירת עורך דין יש הרבה פרמטרים שיש לקחת בחשבון, למשל המיקום של המשרד. אתם לא תהיו מעוניינים לנהוג במשך שעות בכל פעם שיהיה צורך להגיע למשרד עורכי הדין, ככה שחשוב לאתר אחד קרוב אליכם.

כמו כן, קחו בחשבון את שנות הניסיון של עורך הדין, המלצות או הפניות שאפשר לקבל על אותו עורך דין, ואף המלצות מחברים או בני משפחה שלכם. בסופו של דבר, מידע משפטי מדויק יכול להיות מכריע וקשה למצוא אותו. אם אתם מחפשים עורך דין המתמחה בתאונות עבודה, הקפידו לברר שלאותו עורך דין יש ניסיון עם תיקים כמו שלכם.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!