תאונת עבודה לעובד זר

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

תאונת עבודה לעובד זר היא כל אירוע המתרחש במהלך עבודתו של אדם הגורם לפציעה, אובדן כושר עבודה או חלילה מוות. האירוע עלול להיגרם על ידי אדם, חפץ או מכונה, כאשר אירוע זה עשוי להתרחש באתר העבודה, במהלך הנסיעה לאתר העבודה או ממנו, או הרחק מאתר העבודה אך עדיין בשעות הפעילות של העובד.

עובדים שנפגעו כתוצאה מתאונת עבודה זכאים להטבות פיצויים לעובדים על פי חוק ביטוח לאומי, כאשר עובד זר יידרש לצרף לתהליך התביעה של דמי הפגיעה את אשרת השהייה שלו. אשרת השהייה של העובד הזה חייבת להיות בתוקף וכן יידרש מהעובד לצרף צילום של הדרכון שלו. בעת הפגיעה, המעסיק נדרש על פי החוק למלא עבור העובד הזר טופס בל/250. טופס בל\250 נועד למטרת הפנייתו של העובד הזה לטיפול רפואי.

היכן ניתן להגיש תביעת דמי פגיעה בל/250 לעובד זר?תאונת עבודה לעובד זר היא כל אירוע המתרחש במהלך עבודתו של אדם הגורם לפציעה, אובדן כושר עבודה או חלילה מוות.

את התביעה בגין דמי פגיעה בל/211 ניתן להגיש בכל אחד מהסניפים הפזורים בארץ, של הביטוח הלאומי. בתוך כך, תביעת בל/250 תועבר ותטופל לסניף המשויך לאותה הכתובת של העובד הזה בזמן שהייתו בארץ. במקביל להגשת כתב התביעה, חשוב לבחור בעורך הדין הנכון אשר מתמחה בדינים של תאונות עבודה.

עורך דין תאונת עבודה לעובד זר יכול לעזור לכם במספר היבטים שונים, לרבות הגשת תביעה נגד המעסיק או בקשה לפיצוי על פציעה, הגנה על המעסיק בגין פציעה שנגרמה לעובד ועוד. בתוך כך, עו"ד תאונות עבודה לעובד זר יעזור בכל מה שקשור להליך המשפטי והאפשרויות השונות העומדות לרשותכם.

מה שחשוב לדעת על אובדן כושר עבודה

כאשר מדברים על תאונת עבודה לעובד זר, חשוב להבין מהו מצב של אובדן כושר עבודה. אובדן כושר עבודה הוא חוסר יכולת לבצע פעולות רגילות עקב בעיות פיזיות או נפשיות. זה יכול להיגרם מפציעה, מחלה או גיל. הדבר החשוב ביותר עבור אנשים שמתמודדים עם אובדן כושר עבודה הוא, להבין מה קורה כרגע ואיך המצב ישפיע עליהם בעתיד. בהיבט הזה, מבחינה רפואית, משפטית ובירוקרטית, תאונת עובדה לעובד זר יכולה להיות הרבה יותר מורכבת ומפחידה מאשר אם היא הייתה נגרמת לעובד מקומי-ישראלי.

המונח "כושר עבודה" מוגדר כיכולתו של אדם לבצע את פעולות עבודתו. זה משקף את כמות העבודה שאדם יכול לעשות בפרק זמן נתון. וכאשר מדברים על תאונות עבודה לעובדים זרים, חשוב להבין במה מעסיקים מחויבים בחוק. בין היתר, המעסיקים מחויבים בחוק להפריש דמי ביטוח לאומי לעובדים זרים, וכן לרכוש פוליסת ביטוח פרטית בחלק גדול מהמקרים.

ביטוח תאונות עבודה לעובדים זריםעורך דין תאונת עבודה לעובד זר יכול לעזור לכם במספר היבטים שונים, לרבות הגשת תביעה נגד המעסיק או בקשה לפיצוי על פציעה

ביטוח תאונת עבודה לעובד זר, על פי חוק העסקת עובדים זרים, נדרש לשם העסקת כל עובד זר בעל אשרת שהייה בישראל. כמו כן, המעסיק של העובד הזר מחויב בחוק להיות בעל היתר להעסקת עובדים זרים. בתוך כך, המעסיק יהיה מחויב בחוק להפריש עבור העובד הזר תשלומים עבור ביטוח לאומי.

כאשר עובד זר זוכה לביטוח תאונות עבודה, סניף הביטוח הלאומי המשויך לכתובתו של העובד מעניק כיסוי הוצאות וטיפול רפואי במקרה של תאונת עבודה. במקרים של חלילה נכות אשר נגרמת כתוצאה מתאונת העבודה, העובד הזר אף יהיה זכאי לקבל גמלה בהתאם לגובה הנכות שתיקבע לו על ידי ביטוח לאומי ולאחר אי-אלו ועדות בביטוח הלאומי.

במה עוד המעסיק מחויב בחוק?

חשוב מאוד לזכור, בתור מעסיקים, הנכם מחויבים לא רק בהפרשות לביטוח לאומי, אלא גם ברכישת פוליסת ביטוח בריאות פרטית עבור עובדים זרים. יחד עם זאת, תאונת עבודה לעובד זר נכללת בזכויות שהביטוח הלאומי מקנה. במילים אחרות, בעקבות כך שתאונות עבודה מכוסות תחת הזכויות שמקנה הביטוח הלאומי, הפוליסה הפרטית לא תכסה את התאונות האלו במקרים רבים.

חשוב לדעת, הביטוח הלאומי יכסה את הוצאות הטיפול בקופו החולים בארץ, כאשר הבחירה בסניף לא בהכרח תהיה תלויה בכתובת העובד הזר במהלך שהותו בארץ. זאת, למעט טיפול דחוף כמו עזרה ראשונה או חלילה הצלת חיים, מה שכמובן יינתן בכל מוסד רפואי בארץ. הכיסוי יכלול טיפולים רפואיים מסוגים שונים, כמו גם בדיקות ואשפוז במקרה הצורך. כמו כן, כיסוי הבריאות של ביטוח לאומי יכלול מתן תרופות ואת הוצאות הנסיעה הנדרשות לקבלת הטיפול. שימו לב, הכיסוי של ביטוח לאומי אינו כולל מקרים בהם יש צורך בהטסת העובד או גופתו, חלילה, לארץ מוצאו.

יש לוודא שאתם מקבלים ליווי מקצועיתאונת עבודה לעובד זר נכללת בזכויות שהביטוח הלאומי מקנה. במילים אחרות, בעקבות כך שתאונות עבודה מכוסות תחת הזכויות שמקנה הביטוח הלאומי

תאונת עבודה לעובד זר היא נושא מורכב אמנם, אבל יש דרכים לוודא שהעובד יקבל את כלל זכויותיו. בין היתר, חשוב קודם כל לפנות לסיועו של עורך דין תאונות עבודה של עובדים זרים. על העובד הזר לספק ראיות ונתונים מדויקים אשר מוכיחים כי אכן מדובר בתאונת עבודה, כמו גם להציג את כל חומרת הנזק שנגרם לו.

בעוד שאזרחים ישראליים יוכלו במקרים מסוימים לייצג את עצמם בדיון משפטי של תאונת עבודה, עמדתו של העובד הזר היא לרוב מוחלשת עקב בעיות בשפה. ולכן הסיוע של עורך דין תאונות עבודה עובדים זרים הוא הכרחי. בואו נבין כיצד מוצאים את עורך הדין הנכון.

טיפים למציאת עו"ד תאונות עבודה של עובד זר

מציאת עורך דין המתמחה בתאונות עבודה של עובד זר יכולה להיות קשה, אך יש כמה דברים שכדאי לזכור. ראשית, יש לוודא כי עורך הדין מוסמך. כמו כן, על עורך הדין להיות בעל ניסיון וידע בנושא תאונת עבודה לעובד זר. בתוך כך, עורכי הדין האלו צריכים גם להכיר את הזכויות וההגנות של עובדים זרים, כלומר להיות בקיאים בדינים הספציפיים האלו.

כדי למצוא עורך דין טוב לתיק שלכם, הקפידו לשאול את השאלות הבאות: 1) באילו מקרים הוא או היא עוסקים? 2) כמה שנות ניסיון יש לעו"ד? 3) האם הוא או היא דוברים שפות אחרות מלבד עברית? 4) מהם אחוזי ההצלחה של העו"ד?

עקבו והקפידו על דגשים אלו, ותוכלו למצוא את עורך הדין הנכון למקרה שלכם.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!