אובדן כושר עבודה מה בעצם מגיע לכם והאם אתם זכאים לקצבה

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

אובדן כושר עבודה מהו? איך תוכלו לממש את כל הזכויות שלכם למקרה ואכן איבדתם את היכולת הבסיסית שלכם לעבוד? כל מה שאתם צריכים לדעת על אובדן כושר העבודה במאמר הבא.

מזה אובדן כושר עבודה?

פגיעה תפקודית או רפואית לא בדיוק תחשב לאובדן כושר עבודה, אשר מזכה את אותו אדם בפיצוי. רק כאשר אדם נפגע באופן שהוכחפגיעה תפקודית או רפואית לא בדיוק תחשב לאובדן כושר עבודה, אשר מזכה את אותו אדם בפיצוי. שמונע מאותו אדם לתפקד באופן כשיר גם אם זה באופן חלקי או מלא בעבודתו יכול להיחשב כאובדן כושר עבודה.

זהו מצב בו אדם אינו יכול לבצע את עבודתו אשר היה רגיל במצבו הקודם. אותו אדם אשר איבד את כושר העבודה שלו והוא מנהל קרן פנסיה או ביטוח מנהלים יהיה זכאי לתשלום חודשי בגלל שהוא מבוטח. בכדי לדעת מאלו גופים בדיוק אפשר לקבל את התנאים לקצבה שהוא זכאי לה ולפיצויים תחילה יש להבין את ההבדלים בין הגורמים המבטחים.

ביטוח לאומי –

כאשר אדם אשר אינו כשיר יותר לעבודה ונמצא בסטטוס אובדן כושר עבודה כמו כלל מאזרחי ישראל יש את הביטוח הלאומי אשר נותן לו מעטפת מלאה לצרכים שהוא זקוק להם מוסד לביטוח לאומי מעניק לאותו אדם אשר איבד את כושר עבודתו ואינו מסוגל יותר לחזור לעבודה בצורתו הפיזית והוא אכן עומד בתנאים לכך יהיה זכאי לקצבת נכות כללית ועוד מספר קצבאות אשר ביטוח לאומי יקבע אחרי ועדות אשר קשורות למצבו הבריאותי.

קרן פנסיה –

גורם ממשלתי נוסף אשר גם נותן מעטפת זהו אדם אשר ברשתו קיימת קרן פנסיה מקיפה, אשר הופרשו לקרן פנסיה כספים כל חודשכאשר אדם אשר אינו כשיר יותר לעבודה ונמצא בסטטוס אובדן כושר עבודה כמו כלל מאזרחי ישראל יש את הביטוח הלאומי אשר נותן לו מעטפת מלאה לצרכים שהוא זקוק להם מוסד לביטוח לאומי באופן סדיר והיא כוללת גם פנסיית נכות ואובדן כושר עבודה. דרך אותה הקרן הוא יכול לקבל פנסיית נכות, זוהי קצבה חודשית לעובד אשר היה פעיל באופן סדיר בקרן פנסיה שלו בכל שנות התעסוקה שלו והוא טרם הגיע

לגיל הפנסיה, במידה והוא איבד רק רבע מכושר העבודה שלו או יהיו מקרים בהם אותו אדם איבד יותר מחצי מכושר העבודה שלו, כל זה בהתאם כמובן לתקנון אשר אותו אדם חתם מול הקרן פנסיה דרכה הוא התנהל כל השנים בזמן שעבודתו הייתה כשירה.

חברות ביטוח –

חוץ מי קרנות פנסיה וביטוח לאומי המון אזרחים מבטחים את עצמם גם בחברות ביטוח שונות בדיוק לקטגוריה הנ"ל "אובדן כושר עבודה" בגין כך אותו עובד אשר כבר אינו מסוגל פיזית לעבוד, ויש לו ביטוח לאובדן כושר עבודה בביטוח שלו וזה מתנהל במסגרת ביטוח מנהלים, אותו אדם יוכל לקבל פיצוי בגין אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח שהוא מבטוח בה, בהתאם לתנאים להם הוא זכאי ולפוליסה עליה הוא חתם כאשר רכש את אותו ביטוח.

פרטים נוספים אשר חשוב לדעת ברגע שיש ביטוח אובדן כושר עבודה –

  • כאשר קיים ביטוח אובדן כושר עבודה לאותו אדם אשר איבד את כושר עבודתו, הוא זכאי לכיסוי המעניק תשלום ופיצויים וגם שחרור מלא מדמי הביטוח.
  • אובדן כושר עבודה יקבע על ידי הביטוח מ25% באובדן כושר העבודה עד ירידה מלאה ל75% של אובדן כושר עבודה.
  • בנוסף אותו ביטוח אשר מבטח את אותו אדם באובדן כושר עבודה מחייב את המבוטח עדיין לעבוד בעבודה אשר מתאימה לניסיון ולהכשרה שלו

אובדן כושר עבודה זמני –

לפעמים יש פגיעה קשה במהלך העבודה, אבל הפגיעה ניתנת להחלמה והיא לא לתקופה ארוכה אבל כן דורשת זמן, זה נקרה אובדן כושר עבודה זמני. אפשר לקבל פיצוי וקצבאות אשר מתייחסות לאותו אדם ולמצב הרפואי בו הוא נמצא באותו רגע.

האם מחלת נפש מזכה באובדן כושר עבודה –

ההמון בדרך כלל חושב כי ביטוח אובדן כושר עבודה מופעל אך ורק במקרים של תאונות קשות או מחלות מתפרצות שמבטאות את עצמןכאשר קיים ביטוח אובדן כושר עבודה לאותו אדם אשר איבד את כושר עבודתו, הוא זכאי לכיסוי המעניק תשלום ופיצויים וגם שחרור מלא מדמי הביטוח. בצורה פיזית, אבל לא כך הדבר גם המצב הנפשי משפיע על אובדן כושר עבודה לא פחות יש קשר מאוד חזק בין מצב נפשי למצב פיזי בעצם שניהם לא מאפשרים לנו פיזית לעבוד, כיום מבוטחים רבים שסובלים מבעיות נפשיות גם קשות וגם קלות יותר מוצאים את עצמם במצב של חוסר נוחות ומסתירים את הבעיה שקיימת אצלהם דווקא נפשית והסיבות לכך רבות אותם אנשים עובדים כרגיל ולא מתריעים על שום בעיה ומייצרים לעצמם נזקים בלתי הפיכים גם נפשית וגם בעבודה שלהם.

היום בשנת 2022 המון אנשים חווים מחשבות טורדניות חרדות מתח ולחץ אדיר בעיקר אחרי השנתיים של הקורונה שהשפיעה על התעסוקה ועל העולם בכללי וכך גם על נפש מה שהוביל בסוף המון אנשים לדיכאון ואובדן כושר עבודה, מחלות נפש מכל סוג יכולות להגיע במפתיע ולא תמיד ברור מאיזה סיבה כי את הרוב אנחנו במהלך חיינו מדחיקים עקב לחץ שמופעל עלינו, מחלות נפש יכולות להתבטא בצורות שונות כמו חוסר שינה, סיוטים, בכי, חוסר רצון לצרוך מזון, אין חשק לקום בבוקר והרשימה עוד מאוד ארוכה, משם זה יכול להתפתח בקלות למחלות יותר קשות כמו סכיזופרניה הפרעה דו קוטבית ועוד מחלות אשר כבר צורכות טיפולים הרבה יותר מורכבים.

את חלק מהמקרים קל לאבחן ואת חלקם כמעט ואאפשר ולא תמיד טיפול שחושבים שהוא נכון עבור המטופל הוא בעצם עוזר לכן חשוב מאוד לשתף פעולה ולהסביר מה בדיוק אתם חווים על מנת שיוכלו לעזור לכם בצורה הנכונה ביותר. למרות שקיימים המון מטופלים שחווים ועוברים מחלות נפש ברמות שונות כמובן אצל חלק מאוד לא קטן זה דווקא מתפרץ בעבודה, זה יכול אפילו להיגרם מיחס שלילי מצד הבוס או מעומס בעבודה או אפילו ניקור חברתי בעבודה שגם זה קורה ממש לא מעט לכן שימו לב לאנשים שמסביבכם וגם לעצמכם ויהיו ראשונים להבין מי זקוק לעזרה והאם אתם גם בעצם זקוקים לעזרה בעצמכם.

זאת אינה בושה לבקש עזרה ולדרוש את מה שמגיע לכם. אדם אשר אובחן עם מחלת נפש מסוג שלא מאפשר לו להגיע לעבודתו ולנהל את חיו בצורה הוגנת מגיע לו קצבה לאובדן כושר עבודה והוא יהיה זכאי לכל התנאים בדיוק כמו מי שעבר תאונה פיזית כלשהי, רוב הביטוחים מפעילים לחצים קשים דווקא על מי שחווה בעיה נפשית לכן חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע אשר מבין בזה ויוכל לעזור לכם.

חשוב לדעת שמגיעים לכם את כל הזכויות וחשוב לבדוק אותם לעומק ולא לפספס דבר, זכויות שמגיעות לכם יכולות לייעל את הזמן בו אתם נמצאים בבית ולהקל על המחייה שלכם כל עוד אתם בביתכם מבריאים, לכן אם אינכם יודעים מה בדיוק מגיע לכם יש אנשי מקצוע שניתן לפנות אליהם וכמובן הכול גם כתוב באינטרנט בצורה מפורטת שלא תחסוך ממכם שום מידע שיכול להטיב עמכם, לכן חשוב מאוד לעשות את כל הבדיקות ולקבל את מה שמגיע לכם בזמן אובדן כושר עבודתכם.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!