תביעת תאונת עבודה בישראל

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

פרוצדורה לתביעת תאונת עבודההמוסד לביטוח לאומי מבטח את עובדי המשק שנפגעו בעבודה בגין אובדן הכנסה או שכר בעקבות הפגיעה, אשר גרמה להם לאבד את כושר עבודתם. זאת ועוד, המוסד מעניק לעובד אפשרות לקבל טיפולים רפואיים חינמיים בנזקים שגרמה לו אותה פגיעה ולבסוף, אם תוצאות הפגיעה יישארו בגופו לצמיתות, יהא העובד זכאי למענק או קצבה מהביטוח הלאומי, זאת בהתאם לקביעת הוועדה הרפואית של המוסד, כמפורט להלן.

מה הוא, אם כן, המסלול שעל עובד לעבור על מנת לקבל את התגמולים המגיעים לו מהמוסד לביטוח לאומי, כמפורט לעיל? ראשית, עליו להגיש תביעת תאונת עבודה למוסד לביטוח לאומי, במסגרתה הוא יבקש כי ישולמו לו דמי הפגיעה להם הוא זכאי. טופס תביעת תאונת עבודה צריך להיתמך באישורים רפואיים המעידים על כך כי בעקבות אותה פגיעה בעבודה, הניזוק אינו יכול לעבוד בעבודתו, כמו גם בעבודה מתאימה דומה.

המוסד לביטוח לאומי יקבל תביעת תאונת עבודה

המוסד לביטוח לאומי יקבל תביעת תאונת עבודה שהוגשה על ידי הניזוק וישלם לו, בעקבות כך, דמי פגיעה, במידה והאישורים הרפואיים שצירף מציינים את התקופה במהלכה נבצר ממנו לעבוד בעבודתו, והכול בכפוף לכך שהוא אכן לא עבד בפועל במשך התקופה האמורה.

את תביעת תאונת עבודה יש למסור למוסד לביטוח לאומי לא יאוחר משנים עשר חודשים מהיום שבו הפסיק הניזוק לעבוד, כאשר במידה ותביעתו תתקבל, הוא יקבל דמי פגיעה למשך תשעים ואחד ימים, לכל היותר. אף תגמולי הפגיעה שיקבל העובד מוגבלים בחוק, כך ששיעורם היומי יחושב על פי הכנסתו בשלושת החודשים שקדמו ליום בו הפסיק לעבוד בגין הפגיעה.

לא יהא זה למותר לציין כי ישנם מקרים בהם דוחה המוסד לביטוח לאומי תביעת תאונת עבודה מטעמים שונים, כאשר אחת מטענות הדחייה השכיחות הינה כי אין מדובר בפגיעה בעבודה, על פי הגדרת חוק הביטוח הלאומי. במצבים בהם נדחית תביעת תאונת עבודה, זכאי העובד להגיש ערעור על הדחיה לבית הדין האזורי לענייני עבודה, לא יאוחר משנים עשר חודשים מהיום שקיבל את הודעת הדחייה מהמוסד לביטוח לאומי.

כפי שנאמר לעיל, ניזוק אשר הפגיעה בעבודה פגעה לצמיתות ביכולת העבודה שלו, יהא רשאי להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות, אולם זכותו זו תתאפשר רק לאחר הגשת תביעת תאונת עבודה וקבלת דמי פגיעה בעקבותיה. לאחר הגשת טופס התביעה לקבלת קצבת נכות, יוזמן הניזוק לוועדה רפואית, אשר חבריה הם רופא או רופאים המתמחים בסוג הפגיעה של העובד.

תביעת תאונת עבודה

חברי הוועדה יבדקו האם נכותו הנטענת נגרמה כתוצאה מאותה פגיעה בעבודה ומה היא דרגת הנכות שיש לקבוע לו, אם בכלל. דרגת הנכות נקבעת בהתאם לרשימת הליקויים המנויה בתקנות הביטוח הלאומי, כך שלצידו של כל ליקוי מופיעים אחוזי הנכות שיש לקבוע בגינו. יש להבהיר כי הניזוק יכול להופיע בפני הוועדה על ידי נציג מטעמו, לרבות עורך דינו, אשר יפרוס את טענותיו בשמו.

כשם שביכולתו של העובד לערער על דחיית תביעת תאונת עבודה, כאמור, הוא רשאי לערער על החלטת הוועדה הרפואית בעניינו על ידי הגשת ערר לוועדה הרפואית לעררים. אולם, להבדיל מערעור על דחיית תביעת תאונת עבודה, את הערעור על החלטת הוועדה יש להגיש לא יאוחר משלושים ימים מקבלת ההחלטה על ידה.

ועדת העררים מונה שלושה רופאים, כאשר ההחלטה הניתנת על ידם הינה סופית והניזוק יוכל לערער עליה בפני בית הדין האזורי לענייני עבודה – אך ורק בנוגע לשאלות משפטיות העולות ממנה. במידה וההחלטה אכן מעלה שאלות שבמשפט, יש להגיש את הערעור עליה בתוך שישים ימים מדחיית הערעור, כאמור.

עוד בנושא:

זכויות נפגעי תאונות עבודה

המוסד לבטיחות וגהות

 

תאונות עבודה בישראל – נפצעתם בתאונת עבודה? חשוב שתכירו את כל הזכויות שלכם!

תאונות עבודה בישראל לא מעט עובדים בישראל נפצעים במקום עבודתם. רבים מהם כלל לא מכירים את כל הזכויות המגיעות להם מהמוסד לביטוח לאומי ובמקרים מסויימים אף מהמעסיק. אם גם אתם נפצעתם במקום עבודתכם, חשוב שתמשיכו לקרוא את הפסקאות הבאות. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הזכויות המגיעות לכם, בצירוף טיפים מעשיים שיעזרו לכם לבחור נכון עורך דין מקצועי להתמודדות מיטבית עם כל בעיה. כיום יש לא מעט מקצועות מסוכנים הגורמים לעשות מקרים של תאונות עבודה מידי שנה. מקומות עבודה אלה מחייבים את המעסיק לנהוג במשנה זהירות ולעשות כל שביכולתו על מנת לשמור על בטיחותם של עובדיו.

 

תביעת המוסד לביטוח לאומי – אל תוותרו על המגיע לכם

נפצעתם במקום עבודתכם ואתם לא יודעים מה עליכם לעשות? ראשית, חשוב לדעת שאתם זכאים לתבוע את המוסד לביטוח לאומי. המוסד לביטוח לאומי מבטח את כלל העובדים בכל מקומות העבודה, כך שהדבר הראשון שעליכם לעשות לאחר פציעה במקום העבודה זה לתבוע את המוסד לביטוח לאומי. חשוב לדעת שבמוסד לביטוח לאומי ישנם מספר מסלולי פיצוי אפשריים הנקבעים בהתאם לרמת הפגיעה ולמצבו של הנפגע. ככל שהפציעה חמורה יותר, כך הפיצוי יהיה גבוה יותר. מעבר לשינויים בגובה הפיצויים, חשוב לדעת שישנם מסלולים קצרי מועד וישנם מסלולים לצמיתות. נפצעתם אך אתם צפויים לחזור לשגרה רגילה תוך מספר שבועות או חודשים? המוסד לביטוח לאומי ישלם לכם את כל ימי העבודה ויעניק לכם מענק חד פעמי. מנגד, אם הפציעה גרמה לכם לנכות של למעלה מ 19%, אתם זכאים לקבל קצבה קבועה מידי חודש למשך שארית חייכם.

תביעת המעסיק – כל מה שחשוב שתכירו על התהליך

עורך דין מקצועי שעבר את התמחותו בתחום, מכיר היטב את כל רזי הפרטים, החוקים והסעיפים החשובים ביותר שיבטיחו לכם שירות מיטבי. אנשים רבים שבוחרים לתבוע את המוסד לביטוח לאומי ואף את המעסיק באופן פרטי, לא מצליחים למצות את כל זכויותיהם. רוצים לקבל את כל המגיע לכם? מומלץ להסתייע בעורך דין מקצועי ומנוסה שידע להפיק עבורכם את המירב. בשורות הבאות נגע במספר דגשים חשובים שיעזרו לכם לבחור נכון עורך דין מקצועי ומיומן. כעת, חשוב שתכירו מספר נקודות חשובות אודות תביעה נוספת שאתם יכולים לתבוע – תביעת המעסיק.

 

המעסיק חייב לשמור על סביבת עבודה בטוחה

החוק בישראל מחייב את המעסיק לשמור על בטיחותיהם של עובדיו. לא מעט מעסיקים לא מקפידים על כך, מה שמאפשר לעובדין שנפצעו לתבוע אותם. על המעסיק לנהוג בכל משנה הזהירות הנדרשים בכדי לשמור על סביבת עבודה בטוחה. עבודות רבות כוללות שלל סכנות המחייבות את המעסיק לוודא שכל הציוד הוא ציוד חדש ותקני, לערוך שיחות בטיחות מעת לעת, להסביר לכלל העובדים את אופן הפעולה התקני עם כל מכשיר מסוכן ועוד. מעסיקים רבים מוותרים על כלל הדגשים הללו, מה שבאופן ישיר מסכן את בטיחות העובדים. נפצעתם במקום עבודתכם בגין התרשלות המעסיק? אתם יכולים לתבוע אותו על כך. חשוב להדגיש כי תביעת המעסיק לא קשורה בשום קשר לתביעת הביטוח הלאומי, כך שניתן לתבוע במקביל ללא הגבלה.

 

התנאים שחייבים להתקיים בשביל שתצליחו לתבוע את המעסיק שלכם

איך תובעים את המעסיק? ראשית, חשוב לדעת שלא כל תאונת עבודה תאפשר לעובד לתבוע את המעסיק בגין רשלנות. מתי ניתן לתבוע את המעסיק? כאשר מתקיימים מספר תנאים:

  • התרשלות המעסיק

כפי שציינו מעלה, תביעת המעסיק היא על התרשלותו בחובתו לשמור על בטיחות העובד. המעסיק שלכם התרשל? אתם יכולים לתבוע אותו על כך. אך במידה והמעסיק עשה כל שביכולתו על מנת לשמור על בריאותכם, סיכויי ההצלחה של התביעה נגדו נמוכים למדי.

 

  • עבודה נכונה ומדוייקת של העובד

תנאי נוסף שחשוב שיתקיים במטרה להצליח לתבוע את המעסיק הוא עבודה נכונה ומדוייקת של העובד. לא אחת קורה שעובדים רבים נפצעים בגין רשלנות שלהם בשימוש במכונות או בשיטת העבודה. במקרים אלה יהיה קשה מאוד להצליח בתביעה נגד המעסיק, שכן ניתן לקשור את הפציעה להתרשלותו של העובד עצמו.

עורך דין מקצועי ידע לעזור לכם בכל שלבי התביעה

המעסיק שלכם התרשל ולא דאג לסביבת עבודה בטוחה עבור כלל העובדים? חשוב שתבחרו נכון עורך דין מקצועי ומנוסה שידע להעניק לכם שירות מיטבי למיצוי כלל הזכויות שלכם. אנשים רבים בוחרים עורך דין באופן שרירותי ללא כל היכרות עם יכולותיות. לכן, חשוב להדגיש ולומר כי שלב בחירת עורך הדין הוא שלב חיוני בהצלחת תביעת המעסיק. ראשית, לא כל עורכי הדין מתאימים לטיפול בתיקים של תאונות עבודה. אמנם כל עורכי הדין סיימו את לימודי התואר הראשון במשפטים, אך לא כולם בחרו באותו תחום התמחות. הסטודנטים בתחום המשפטים בוחרים תחום התמחות אחד בו הם עוברים הכשרה מוקפדת. בתחום זה הם מכירים את כל הסעיפים, תתי הסעיפים וכלל הפרטים על בוריים. עורך דין שבחר לעבור את התמחותו בענף הנדל"ן לא ידע לסייע לכם בתביעה של תאונת עבודה.

 

כך בוחרים נכון עורך דין מנצח

על כן לפני שאתם ממהרים לבחור עורך דין באופן שרירותי, חשוב לוודא שהוא אכן עבר את מסלול הכשרתו בתחום המשיק לתאונות עבודה. איך עושים את זה? ישנן שתי שיטות פשוטות. השיטה הראשונה היא פשוט לשאול את כל עורכי הדין המומלצים ביותר במה הם עברו את מסלול ההכשרה. השיטה השניה היא לבחור במשרד עורכי דין גדול ומקצועי. משרד עורכי דין כולל את כל עורכי הדין הטובים ביותר בשלל תחומים. בחירת עורך דין ממשרד גדול תבטיח שתקבלו עורך דין מקצועי ומנוסה שעוסק בתחום במהלך רוב תיקיו. עורך דין כזה יכיר את כל רזי הפרטים החשובים שיבטיחו לכם תוצאות טובות ומיצוי כלל הזכויות שלכם.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!