התקף לב הנחשב כתאונת עבודה

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

התקף לב (אוטם בשריר הלב) הוא מצב שבו אחד מהעורקים הכליליים של הלב נחסם וכך האספקה של הדם ושל החמצן אל הלב נפגעת ממהלכה התקין. התקף לב עלול להופיע בכל מיני חלקים של הלב, ועל מנת שניתן יהיה למנוע סיבוכים או נזקים חמורים ואף בלתי הפוכים, חובה לקבל טיפול רפואי באופן מיידי ובהול. בחלק מן המקרים התקפי לב גורמים אף למוות באופן מיידי.

אירוע של התקף לב יכול לקרות בכל שלב במהלך היממה: בזמן שינה, בזמן פעילות ספורטיבית, בזמן נהיגה, בזמן עבודה, בזמן מנוחה מפעילות וכדומה. התקף לב אשר מתרחש בזמן עבודה יכול להופיע תוך כדי עשיית פעולות שגרתיות אשר קשורות בעבודה, ויכול להיות גם קשור באופן ישיר לעבודה עצמה באותו זמן ההתקף.

חוק ביטוח לאומי

בשנת 1995 נחקק חוק ביטוח לאומי אשר קבע מהם המקרים שנחשבים כמחלת מקצוע ומהם המקרים שנחשבים כתאונת עבודה. שתי ההגדרות הללו מזכות את האנשים שנפגעו בהכרה של המוסד לביטוח לאומי כפגיעות מעבודה. אדם אשר הוכר כנפגע עבודה זכאי לקבל מביטוח לאומי דמי פגיעה בעבודה כאות פיצוי על התקופה שבה כושר עבודתו אבד או הוגבל באופן זמני כתוצאה מאותה פגיעה, ועקב כך הוא לא יכול היה להמשיך ולעבוד.

היה וההגבלה שהייתה אינה חולפת, נפגע העבודה זכאי לקבל גמלת נכות מעבודה. המוסד לביטוח לאומי מתנה את ההכרה בפגיעת עבודה רק במקרים בהם מחלת המקצוע או תאונת העבודה הן תוצאה ישירה של העבודה עצמה (מקום העבודה וסוגה).

התקף לב כתאונת עבודה

המוסד לביטוח לאומי מכיר בהתקף לב כבתאונת עבודה כאשר אפשר להוכיח כי ההתקף היה תוצאה ישירה של אירוע חריג בעבודה אשר לווה בלחצים ובמתחים נפשיים שהיו לעובד עוד בטרם עבר את ההתקף לב, וזאת בתנאי שלא היו לו גורמי סיכון ידועים מראש (היסטוריה משפחתית של מחלות לב, עישון, יתר לחץ דם, מומים מולדים בלב, קריש דם, גיל מבוגר, סוכרת לא מאוזנת, השמנת יתר, טרשת עורקים, הפרעה בשומני הדם ולחץ נפשי חריג) או שהם כן היו ידועים אבל ההשפעה שלהם על העובד הייתה מזערית לעומת האירוע שקרה בעבודה בזמן ההתקף.

אצל עובד שהיו לו כמה מגורמי הסיכון המצוינים מעלה והשפעתם הייתה גבוהה בהרבה מהלחץ שהיה בעבודה בזמן ההתקף לב, סביר להניח שהמוסד לביטוח לאומי לא ימהר להכיר בהתקף לב כבתאונת עבודה.

מתי מכירים בהתקף לב כבתאונת עבודה?

על מנת שאדם שעבר התקף לב במהלך עבודתו יוכר בביטוח לאומי כנפגע עבודתה וכדי שהתקף הלב יוכר כתאונת עבודה, עליו להוכיח שההתקף לב הוא תוצאה ישירה של התנאים במקום העבודה ושל המתח הנפשי והלחץ אותם הוא חווה, או שהוא תוצאה ישירה של מאמץ פיזי חריג בזמן העבודה.

התקף לב שאירע בעבודה יכול לזכות את העובד בפיצויים כספיים מביטוח לאומי, כל עוד האדם שתובע את הפיצויים מוכיח שהתקיימו שלושה תנאים: היה אירוע חריג בעבודה שלא אופייני כלל למהלך העבודה התקין ולסוגה; קיים קשר סיבתי ישיר בין קרות ההתקף לבין האירוע החריג שהיה בעבודה; השפעת האירוע החריג שהיה בעבודה על קרות ההתקף לב לא פחותה מאשר ההשפעה של הגורמים האחרים שישנם.

קיימים מקרים נוספים בהם המוסד לביטוח לאומי ובתי המשפט מכירים בהתקף לב כבתאונת עבודה. מקרים אלו הם כאשר התגלתה אלימות מילולית או אלימות פיזית כלפי הנפגע במהלך הזמן בו אירע ההתקף בעבודה.

ראו גם:

מה היא פגיעה בעבודה על פי הדין? מידע על פגיעה בעבודה

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!