פגיעה בעבודה בעקבות צליפת שוט

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

צליפת שוט ("Whiplash Injury") היא סוג של חבלה אשר נגרמת לחוליות הצוואר, לרוב בתאונות דרכים. צליפת השוט בדרך כלל נגרמת בעקבות תאונה בה כוחות של האצה והאטה מופעלים בצורה פתאומית והם גורמים למתיחה של חוליות הצוואר.

המקרה הקלאסי להיווצרות צליפת שוט הוא כאשר האדם נזרק קדימה בעודו יושב במושב של הנהג ברכב ובעקבות פעולת הזריקה חגורת הבטיחות בולמת את גופו. לעיתים רחוקות צליפת שוט יכולה להיגרם עקב פעילות ספורטיבית או אלימות פיזית, לדוגמא בילדים המטולטלים בחוזקה.

שילוב כזה הנגרם מכוח ההאצה וההאטה עלולים לגרום לפגיעה בצוואר, שייתכן שתשפיע על הנפגע מעט וללא שום סימנים ניכרים מעבר לכאב קל ומנגד ייתכן שהוא יסבול מפגיעה נוירולוגית חמורה.

סימפטומים אפשריים

ישנם סימפטומים ספציפיים שהנפגע עלול להרגיש, כגון: הגבלת תנועת הצוואר, כאבים בצוואר, כאבי ראש, כאבים בכתפיים, בחילות, בעיות בשמירה על שווי משקל, הפרעות בראייה, צפצופים באוזניים ובעיות נוירולוגיות נוספות. כשהפגיעה מתרחשת נזק עלול להיגרם לדיסקים הבין חולייתיים ולחוליות, שיצור לחץ על עצבים שיוצאים מחוט השדרה. יש לציין כי צליפת שוט הוא לא מונח משפטי או רפואי, אלא זהו מונח אשר מתאר מכלול של סימפטומים ופגיעות.

ייתכן שהסימפטומים לא יופיעו באופן תמידי אלא שמידי פעם הנפגע יחוש בכאב או בהגבלת תנועה זמנית, אפילו אם הנכות אינה צמיתה ואף במקרים בהם לא ניתן לראות את הפגיעה ברנטגן או בהדמיה. יש נפגעים שיחושו בפגיעה באופן מידי ויש כאלה אשר רק לאחר מספר ימים יחושו בסימפטומים.

ברוב המקרים הסימפטומים של צליפת שוט יחלפו לאחר שלושה חודשים, אך ישנם מקרים בהם הסימפטומים הם כרוניים ועלולים להימשך מספר שנים, כל מקרה לגופו. כאבים כרוניים מצליפת שוט עלולים לגרום לדיכאון, לחרדה, לפגיעה באיכות החיים וכן לפגיעה ביכולתו של הנפגע לעבוד.

צליפת שוט עקב תאונת עבודה

במקרים בהם נגרמה צליפת שוט לנפגע כחלק מעבודתו, או שהיא פגעה ביכולתו לעבוד, הוא זכאי לתמלוגים מהמוסד לביטוח לאומי . ועדה רפואית בוחנת את המקרה ומחליטה כמה אחוזי נכות יקבעו לנפגע ומכך יקבע תגמול חודשי עבור התקופה בה הוא לא היה כשיר לעבוד.

אחוזי נכות בגין פגיעה בצוואר נקבעים על ידי מומחה בתחום האורתופדיה על פי ממצאי צילומי רנטגן, MRI, EMG וכדומה, בשילוב להתרשמות של המומחה לגבי מידת הכאב שהנפגע חש ומידת המוגבלות שנוצרה לו עקב הפגיעה.

הפגיעה ומקום העבודה

חשוב לציין שכאשר הסימפטומים של צליפת שוט הם כרוניים, וגם כאשר הם זמניים, הם מהווים מכשול וקושי רב עבור הנפגע. הכאבים ותחושת אי הנוחות (כמו: סחרחורת, בחילה, צפצופים באוזניים) עלולים לפגוע בתפקוד היום יומי של הנפגע וכן ביכולתו לתפקד כראוי במקום העבודה.

נפגעים רבים אשר חווים בעוצמה רבה את הסימפטומים של צליפת שוט מתקשים לחזור לשגרת עבודה תקינה ופעמים לא מועטות כאב הראש או הצוואר שהם חווים הוא כה קשה שהם חייבים להפסיק את עבודתם באופן מיידי.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!