סיוע בהחזרי מס בגין פגיעה בעבודה

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

במקרים בהם נגרמת פגיעה גופנית לנפגע כתוצאה מתאונת דרכים או תאונה אחרת כלשהי, והיא עולה על אחת מן העילות העונות של הגדרת "תאונת עבודה", ניתן לקבל פיצויים שונים בגין הנזק שנגרם מן המוסד לביטוח לאומי בגין הפגיעה והנכות בעבודה בצורת דמי פגיעה והוצאות נלוות בגין הנזקים.

מעבר לכך, תאונת עבודה היא אחד מן המקרים בהם ניתן לקבל החזר מס, דהיינו-ניתן לפנות אל משרדי מס ההכנסה בבקשה לקבלת החזר מס על תשלומי הפגיעה בעבודה במידה וענתה על תאונת עבודה.

קטגוריות המזכות בהחזר מס בגין תאונה

על הפגיעה או התאונה לענות על אחת מהקטגוריות הבאות: על התאונה להתרחש תוך כדי העבודה או בדרך הלוך לעבודה או חזור ממנה. כמו כן, פגיעות עקב חשיפה לחומרים מסוכנים או עבודה במקצוע מסוים הגורם לפרוץ המחלה (במקרה זה תיחשב הפגיעה כ"מחלת מקצוע")

לשם קבלת הפטור יש להיבדק על ידי וועדה רפואית מיוחדת של המוסד לביטוח לאומי אשר מיועדת לשם קביעת הנכות הרפואית של התובע לקבלת הפטור ממס ההכנסה. שיעור הנכות משפיע באופן ישיר על רמת הפטור. חשוב לציין כי במקרים בהם הפגיעה מן העבודה הניבה אחוזי נכות שנקבעו כבר קודם לכן על ידי וועדה רפואית, תהיה דרכו פתוחה להשתמש באותם נתונים בעת הגשתו לקבל פטור ממס הכנסה.

הזכאים לקבל פטור מלא מתשלום מס הכנסה הינם: אדם בעל תעודת עיוור, או נכה שנקבעה לו דרגת נכות בשיעור מלא של 100% או נכה שנקבעה לו נכות לצמיתות בפחות מכך על פי חישובים מיוחדים של הוועדה (כך למשל במקרים של 90% נכות, ניתן יהיה לקבל בנסיבות מסוימות את הפטור.

סכומי הפטור ממס ההכנסה כפופות לתקרות המשתנות משנה לשנה על פי עדכונים שונים. כך למשל התקרה הפטורה ממס על הכנסה מיגיעה אישית תהיה גבוהה יותר ממסים על הכנסות שאינם מן יגיעה אישית.

בנוסף, אם ההכנסה נובעת מריביות של כספי פיקדון או תכניות חיסכון למיניהן, תקרת הפטור תהיה שונה בהתאם. כמו כן יש לציין כי תקרת הפטור מושפעת גם ממשתנה נוסף והוא אורכה של תקופת הנכות-במידה ותקופת הנכות משמעותית וארוכה יותר-כל התקרה הפטורה ממס תהיה גבוהה יותר בכפוף לתנאים הנוספים.

הליך תביעת החזר מס בגין תביעה בעבודה

על מנת להגיש את הבקשה לפטור ממס הכנסה, יש לצרף טופס 1516 שהינה למעשה הבקשה לפטור ממס על רקע נכות, יחד עם עותק נאמן למקור של תוצאות הוועדה הרפואית שבדקה את נכה העבודה. מסמכים אלו יש להגיש לפקיד השומה אשר יקבע באם ישנה תחולה וזכאות לנכה העבודה. חשוב לציין כי הפטור הניתן ממס ההכנסה הינו על הנכות הרפואית בלבד ולא על הנכות התפקודית.

עם זאת, במקרים בהם הוחמר מצבו של התובע ניתן להגיש תביעה נוספת לפקיד השומה בו הוא ייאלץ להעביר אל המוסד לביטוח לאומי את החומרים על נכה העבודה. מומלץ להקפיד בכל פרט במסמכים המוגשים ולצרף חוות דעת וסיכומי מחלה אחרת יתכן כי כל ההליך יתעכב או אף ידחה. אפשר להיעזר בשירותי עו"ד, רואה חשבון או חברה המתמחה בייעוץ החזרי מס על מנת למנוע פגיעה בזכויותיכם.

הליך הבדיקה בוועדה הרפואית ישלח מן המוסד לביטוח לאומי אל מגיש הבקשה אשר יעביר אותה לפקיד השומה. כמו כן יש לציין כי ניתן לערער על החלטת הוועדה הרפואית ולהעבירה לוועדת ערר שתבחן את הנושא. במקרה של פגיעה עקב תאונת ע בודה או מחלת מקצוע העונים על הגדרות תחולת תנאים אלו, ניתן לקבל פטור ממס הכנסה לנכי עבודה.

מומלץ להיוועץ יחד עם גורמים מקצועיים ומנוסים אשר יוכלו להפנות ולעזור בקבלת הפטור בהתחשב בנסיבות השונות לקבלת תוצאה מקסימאלית עבור הנפגע.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!