בלט בדיסק ופגיעה בעבודה

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

בלק בדיסק (פריצת דיסק) הוא כינוי לפריצה החוצה של החומר המצוי בין חוליות עמוד השדרה. חומר זה, המצוי בתוך טבעת קשיחה (דיסק) אמור לבלום זעזועים וחיכוך בין חוליות עמוד השדרה. כאשר חומר זה "פורץ" החוצה מתוך הדיסק שמחזיק אותו, הוא מתפשט, לוחץ על עצבים הנמצאים בסביבתו, ועלול לגרום לכאבים עזים, כולל הקרנה של הכאב לידיים ולרגליים.

בלט בדיסק גורם למגבלה משמעותית בתפקוד של הסובלים ממנו. בעיה זו היא בלתי הפיכה, הולכת ומחמירה עם הזמן, ובמקרים מסוימים נדרש גם ניתוח כדי להקל על מצב החולה. בלט בדיסק נוצר לרוב מתנועה לא נכונה, הרמת משקל כבד וכדומה. פעמים רבות הפגיעה עלולה להיווצר במקום ובזמן עבודה.

מהו בלט בדיסק?

עמוד השדרה בנוי מחוליות. בין כל חוליה וחוליה מחבר דיסק. תפקידו של הדיסק הוא להוות בלם זעזועים. עמוד השדרה נתון לזעזועים רבים בזמן הליכה, נהיגה, ריצה או ביצוע פעולות אחרות. לו היו החוליות עומדות זו על גבי זו ללא הדיסק, הן היו מתחככות זו בזו ובעצבים המקיפים אותן, והאדם היה סובל מכאב בלתי פוסק בביצוע כל תנועה ותנועה.

הדיסקים הנמצאים בין החוליות בולמים חיכוך זה, ובכך מאפשרים לעמוד השדרה לעמוד בפעולות ותנוחות רבות, מבלי שהאדם יחוש בכאב כלשהו. הדיסק עשוי מטבעת חזקה המכילה בתוכה חומר הדומה בצורתו לג'לי. הג'לי הזה הוא זה שחוצץ בין החוליות. במצבים של בלט בדיסק, הג'לי פורץ את תחום הטבעת שמחזיקה אותו.

החומר נוזל החוצה ולוחץ על האיברים, העצבים והרקמות הרכות שבסביבתו. כתוצאה מכך מופעל לחץ על העצב הגורם לכאב.

אילו פעולות עלולות לגרום לבלט בדיסק?

  • הרמת משקל כבד
  • תנועה מהירה ולא נכונה
  • נפילה מגובה רב
  • חבלה או קבלת מכה חזקה
  • עבודה הגורמת לגב להיטלטל באופן קבוע, כמו עבודה עם קונגו, נהיגה ממושכת על משאית, וכדומה.
  • ישיבה ממושכת
  • עבודה בגב כפוף או בתנועה לא נכונה ומתמשכת של הגב.

חלק ניכר מפריצות הדיסק מתרחשות בזמן עבודה. הסובלים העיקריים מפגיעות דיסק: אנשים הנדרשים במסגרת עבודתם לסחוב משאות כבדים, אנשים העובדים בתנאי עבודה מסוכנים ועלולים ליפול מגובה (עבודה על סולם גבוה, וכדומה), נהגים שחוו תאונה בזמן עבודה, ועוד.

פריצת דיסק כתוצאה מעבודה

לאחר שמאובחנת פריצת דיסק, במידה והחולה סבור כי פריצת הדיסק נגרמה עקב פעולה שנעשתה בעבודה, זכאי החולה לתבוע מביטוח לאומי פיצוי בעקבות תאונת עבודה. אך יש להוכיח קשר ישיר בין סוג העבודה או אירוע מסוים בעבודה, כגורמים לפריצת הדיסק. תאונת עבודה מוכרת כאירוע חד פעמי, בעל מאפיינים של תאונה, אשר גרם לבעיה.

אפשרות נוספת היא לתבוע פיצויים על סמך מחלת מקצוע. מחלת מקצוע נגרמת על ידי נזק מתמשך למקום הנפגע. אמנם, בעיות גב אינן נמצאות ברשימה הסגורה של מחלות המקצוע בחוק, אולם ישנם מקרים בהם הצליחו עובדים שנפגעו בגבם עקב נזק מתמשך לגב מעבודה, להוכיח כי פגיעת הגב היא כתוצאה משנים של עבודה, והוכרו כסובלים ממחלת מקצוע.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!