קרע במיניסקוס – תאונת עבודה

לשיחת ייעוץ חינם השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר

תוכן עיניינים:

המינסקוס הינו ההגדרה המדעית למבנה הסחוסי שנמצא במפרק הברך בין השוק לבין עצם הירך. מבנה זו עטוף ברקמה סחוסית ותפקידוה מרכזי הוא לבלום זעזועים ולפזר אותם באופן שכל המפרק יקבל בצורה שווה את כמות הכוח והזעזוע במקרים של פעילות פיזית מאומצת כמו קפיצה, הליכה, וריצה. בכל ברך בגוף האדם ישנם שני מניסקוסים. המניסקוס התיכון והמינסקוס הצידי.

קרע במיניסקוס – קרעים ופציעות

ההשלכות שנגרמות לברכיים עקב קרע במיניסקוס גורמות לכך שהברך אינה יכולה לתפקד כשורה כבעבר. נוזלים רבים מצטברים באיזור הפוגע, וגורמים לחוסר תנועה, הגבלה, ואף כאבים עזים. פציעות אלו נפוצות בעיקר אצל ספורטאים שונים, אשר עקב הפעילות הספורטיבית המאומצת והאינטנסיבית מסובבים את הברך כתוצאה מתנועה לא נכונה הגורמת לכאב רב. כמו כן במקרים בהם נישא משקל רב או כיפוף לא נכון, ייתכן כי הברך נפגעה.

לאחר הפגיעה הברך מתמלאת בנוזלים היוצרים לחץ וכאב רב. כפי שנראה בהמשך-איחוי הקרעים אינו נעשה מעצמו, והליך הטיפול (שמבוסס רובו ככולו על הורדת הנפיחות ושיפור הדרגתי של טווחי התנועה) נפרש על זמן רב ותלוי בגורמים שונים.

חשיבות הטיפול קרע במיניסקוס

אי טיפול ראוי של קרע במיניסקוס, לא רק גורם לכאבים ולאי תנועה, אלא יכול לגרום לנזק בלתי הפיך ולתהליכים ניווניים. במצבים קיצוניים, כשמצב הברך חמור, יש להחליף את הברך בתחליפים מלאכותיים. כיום סוג הטיפול הנפוץ ביותר הינו ארתורוסקופיה בברך.

הניתוח היחסית פולשני בוחן את מחלות המפרק, ובהתאם מחדיר באמצעות חתכים שנוצרו מראש, צינורות שבהם ניתן להוציא מים ולתפור את המקומות הפגועים. עם זאת ניתן במקרים מסוימים, לתפור את הקרע באמצעות תפרים זעירים, או אף לכרות את החלק הקרוע עצמו במטרה למזער נזקים ככל האפשר.

הזכויות משתנות בהתאם לחומרת המקרה והקשר התאונה

במקרים בהם קרע במיניסקוס נגרם כתוצאה מתאונה שאירעה בעבודה ניתן לממש זכויות רבות מן המוסד לביטוח לאומי עקב כך. לכן, יש להוכיח כי קרות התאונה הינה בעלת קשר סיבתי ישיר אל מקום העבודה והיא קרתה כתוצאה ממנה. בנוסף, בחלק מהמקרים, תנאי העבודה הספציפיים גרמו לפחות להאצה של התפרצות קרע במיניסקוס (במידה והוכח כי ישנם מחלות קודמות אשר בגינן התובע סובל מן הקרעים).

לשם קבלת הקצבאות וההטבות מן המוסד לביטוח לאומי, יש לפנות בתביעה לקבלת אחוזי נכות בגין הקרע לפקיד התביעות באזור המגורים. לאחר מכן התובע יזומן לוועדה רפואית שתורכב מרופא מומחה לסוג הפגיעה, ובהתבסס על בדיקה רפואית מקיפה, יחד עם שילוב מסמכים ופרמטרים רפואיים נוספים-יקבע מהו הליקוי ומה דרגת חומרתו.

לשם קביעת אחוזי הנכות המתאימים לליקוי, ייעזר ה"פוסק" הרפואי בספר המבחנים של המוסד לביטוח לאומי. הספר עצמו מחלק את פגיעת המנסקוס בהתאם לרמת החומרה. כך שבעוד נזק קל יניב רק אחוזי נכות בודדים, ניתן לקבל עבור נזק קבוע חמור עד 20% נכות. כמו כן אם הקרע והניתוחים שבאו בעקבותיו גרמו להפרעות תפקודיות שונות-אחוזי הנכות יגדלו בהתאם.

לאחר ההכרה בנכות עקב הקרע, ניתן לקבל זכויות וקצבאות שונות כתוצאה מן הפגיעה בעבודה. הפיצויים לנפגעי עבודה בגין קרע במיניסקוס כוללים דמי פגיעה המשולמים כפיצוי על אובדן השכר או אובדן ההכנסה כתוצאה מן התאונה (במידה והוכח כי אין יכולת לעבוד). כמו כן ניתן לקבל גמלת נכות מעבודה בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו (גם במקרים בהם התובע חזר לעבודה).

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד- פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב

לשיחת ייעוץ בחינם
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!